متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با انجام ورزش و فعالیت فیزیکی مناسب در دوران کرونا می‌توان سطح سیستم ایمنی بدن را افزایش داد.
کد خبر: ۹۲۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 17 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» افسون تیزویر گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌ها و همچنین قرنطینه‌های خانگی سطح فعالیت افراد پایین‌تر آمده و اغلب به سمت بی‌تحرکی می‌روند یعنی سطح فعالیت افراد در این ایام پایین‌تر آمده که همه را دچار عوارض بی‌حرکتی از جمله عوارض قلبی و عروقی، دیابت و افسردگی کرده است.

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: از طرف دیگر استفاده بیشتر از موبایل، کامپیوتر و تلویزیون برای کار یا تحصیل در خانه یا حتی برای حال و احوال کردن و خبر دار شدن از اخبار، زمان نشستن را برای همه افزایش داده است.

تیزویر گفت: تحقیقات نشان داده این نوع زندگی حتی اگر موقتی هم باشد تاثیرات دائمی بر روی سلامت می‌گذارد و میزان ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل چاقی، دیابت نوع ۲، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی و حتی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

او افزود: کم تحرکی در افرادی که بیماری‌های از قبیل افسردگی، فراموشی و استرس دارند را افزایش می‌دهد و این موضوع به طور غیر مستقیم سیستم ایمنی بدن آن ها را دچار اختلال می‌کند.

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که والدین باید به فرزندان بیشتر توجه کنند، گفت: والدین برای اوقات فراغت خودشان و فرزندانشان باید بازی‌ها و حرکت‌هایی را در منزل طراحی کنند.

تیزویر افزود: شهروندان اگر اهل ورزش سبک هستند، در هفته حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش هوازی، و اگر حرکات ورزشی سنگین تری را دوست دارند باید حداقل ۷۰ تا ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش هوازی انجام دهند تا بتوانند سالم بمانند.

او گفت: شهروندان همچنین دو روز در هفته را باید ورزش‌های با شدت بیشتر و همراه با کشش عضلات و حرکات تعادلی انجام دهند تا عضلات خود را تقویت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار