برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
به تازگی جلساتی با حضور دبیران کل اکثریت احزاب اصولگرا تشکیل و مقرر شد ساختاری ایجاد شود و پنج نماینده از سوی احزاب اصولگرا انتخاب و به جامعه روحانیت مبارز معرفی شده تا ساختار برای انسجام و همگرایی اصولگرایان تشکیل شود.
کد خبر: ۹۲۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۶ 20 December 2020

به گزارش تابناک قم، فضا هنوز انتخاباتی نیست و به ساز و کار مشخصی برای ۱۴۰۰ نرسیده‌ایم؛ این جمله غالب بیشتر فعالان سیاسی و حزبی دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب است که وقتی از آن‌ها در خصوص حرکاتشان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌پرسیم، دریافت می‌کنیم.

تحرکات انتخاباتی که جدی نشده است

با اینکه عموما پس از دو دوره در مسند قدرت بودن دولت حاکم، فضای انتخاباتی خیلی زودتر از زمان موعود آغاز می‌شد و شخصیت‌های سیاسی برای تصاحب پاستور خود را عرضه و فعالیت می‌کردند، در شرایط فعلی و با اینکه فقط شش ماه دیگر تا انتخابات ۱۴۰۰ زمان مانده، هنوز تحرکات سیاسی، کنش گری انتخاباتی به خود نگرفته است.

هرچند هرازگاهی خبر‌های انتخاباتی از دو اردوگاه اصولگرا و اصلاح طلب به بیرون درز می‌کند و برخی از رسانه‌ها اسامی چهره‌های احتمالی هر دو جریان برای کاندیداتوری در ۱۴۰۰ را مطرح می‌کنند، به جز کاندیداتوری سردار «حسین دهقان»، وزیر دفاع حسن روحانی در دولت یازدهم، هیچ یک از پیش‌بینی‌ها تحقق رسمی نیافته است.

برخی از کارشناسان سیاسی، عامل اصلی این موضوع را شرایط معیشتی و اقتصادی مردم و همچنین وضعیت بین المللی قلمداد می‌کنند.

در جناح اصلاح‌طلب حزب کارگزاران سازندگی جلودارتر از دیگر احزاب اصلاح‌طلب نشست‌های انتخاباتی خود را برگزار کرده و اسامی برخی از نامزد‌های احتمالی این حزب برای انتخابات ۱۴۰۰ از سوی حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران اعلام شده است.

کارگزاران پیش‌رو در معرفی کاندیدا

"اسحاق جهانگیری"، "محسن هاشمی"، "غلامحسین کرباسچی"، "ملک‌زاده" "عبدالناصر همتی" از جمله کاندیدای احتمالی حزب کارگزاران هستند که حسین مرعشی از آن‌ها نام برد؛ اما محمدعلی نمازی دیگر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد، جهانگیری و محسن هاشمی گفته اند نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نمی‌شوند.

پس از آنکه مجمع روحانیون مبارز از احزاب اصلاح طلب خواسته بود برای انتخابات ۱۴۰۰ تحرک بیشتری داشته باشند، نشست‌ها و تحرکات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شدت بیشتری به خود گرفت و در نهایت اصلاح طلبان اعلام کردند که یک "نهاد اجماع ساز" با محوریت احزاب اصلاح طلب و ۱۰ نفر از شخصیت‌های مطرح ملی و شناخته شده شکل خواهند داد.

در جناح اصولگرا نیز نشست‌ها در دو قالب ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی و جامعه روحانیت مبارز دنبال می‌شود و به دنبال ساز و کاری برای وحدت هستند.

مردم می‌دانند انتخاب رئیس‌جمهور چه تاثیری بر سرنوشت‌شان دارند

در همین رابطه حجت‌الاسلام «غلامرضا مصباحی‌مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار «تابناک» درباره اینکه چه بستر‌هایی باید در راستای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ فراهم شود، ضمن تاکید بر اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری جزو انتخابات سرنوشت‌ساز برای مردم است، اظهار کرد: مردم به خوبی دریافتند که رئیس‌جمهور تاثیر زیادی بر وضعیت اجتماعی و اقتصادی و احیانا وضعیت سیاسی آن‌ها خواهد داشت؛ از این روی با مشارکت بیشتری در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

معرفی پنج نماینده از سوی احزاب اصولگرا به شورای عالی اصولگرایان

سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در گفتگو با «تابناک» درباره آخرین تحرکات انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان اظهار داشت: جبهه پیروان خط امام و رهبری که متشکل از مجموعه‌ای از احزاب شناسنامه‌دار است، همواره سعی داشته تا خود و دیگران را به وحدت تشویق کند.

وی با بیان اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری در حیات خود هیچ گاه وحدت‌شکن نبوده است، افزود: جامعه روحانیت مبارز برای وحدت اصولگرایان پیش‌قدم شده و احزاب و اصولگرا نیز لبیک گفته و به آن پیوسته‌اند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز برای وحدت اصولگرایان طرح و برنامه‌های مناسبی دارد، عنوان کرد: اخیراً جلساتی با حضور دبیران کل اکثریت احزاب اصولگرا تشکیل و مقرر شد ساختاری ایجاد شود و پنج نماینده از سوی احزاب اصولگرا انتخاب و به جامعه روحانیت مبارز معرفی شده تا ساختار برای انسجام و همگرایی اصولگرایان تشکیل شود.

سجادی تصریح کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری دو نماینده را به جامعه روحانیت مبارز معرفی کرده و به زودی جلسات همگرایی با حضور نمایندگان احزاب و محوریت جامعه روحانیت مبارز تشکیل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله اصولگرایان با برنامه‌ای منسجم کاندیدا‌های خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بررسی و بر روی یک کاندیدای واحد به اجماع برسند؛ تجربه انتخابات ۹۶ نشان داد که این امر شدنی است و اصولگرایان باید برای پیروزی در این مسیر گام بردارند.

تلاش اصولگرایان برای رسیدن به ساز و کار وحدت تا ۲۰ روز آینده

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: ۱۰ تا ۲۰ روز آینده اصولگرایان برای رسیدن به ساز و کار مشخص جهت وحدت، جلساتی را برگزار خواهند کرد.

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اصناف و بازار نیز در همین رابطه به «تابناک» گفت: تحرکاتی برای وحدت جبهه اصولگرایان شروع شده و محوریت این وحدت نیز جامعه روحانیت مبارز است.

کریمی اصفهانی خاطرنشان کرد: هنوز تقسیم بندی کار‌ها برای رسیدن به وحدت آغاز نشده است؛ اما ۱۰ تا ۲۰ روز آینده اصولگرایان برای رسیدن به ساز و کار مشخص جهت وحدت، جلساتی را برگزار خواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار