آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در پیامی به آیین اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی آورده است: احیای جامعه در گرو نشر معارف ناب و حکمت‌های جاودانه‌ای است که از سرچشمه وحی جوشیده و نیاز مردم دنیا به این اندیشه‌های وحیانی بیش از گذشته است.
کد خبر: ۹۲۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 20 December 2020

به گزارش تابناک قم، در این پیام آمده است: قلم پیام رسان خداست و کتاب پیام زندگی بخش الهی که پیام آوران بزرگ خدا آن را از سوی او به جامعه بشری اهدا کردند و حیات را که مقصود خدای حی و توانا بود از طریق کتاب و قلم در جان انسان دمیدند و مردم را به زندگی حقیقی دعوت کردند.

پیام افزوده است: اهل بیت(ع) نیز همین مسیر را با تمامی توان ادامه دادند و امیر مؤمنان که سرآغاز این سلسه زرین بود باب مدینه علم نبی(ص) است که راه وصول به آن سرچشمه فیاض از خانه او می گذشت و فرزندان معصوم ایشان یکی پس از دیگری این صراط قوی و مستقیم را پیمودند و حیات را به کالبد جامعه دمیدند.

پیام ادامه داده است: صاحبان قلم نیز که از آن حوض کوثر بهره یافتند این مسیر سعادتمند را در پیش گرفته و با نگارش کتاب راه انبیای الهی را به قدر وسع خویش ادامه دادند و آب حیات را که از سرچشمه جوشان علمی جوشیده بود به جامعه رساندند.

پیام حاکی است: احیای جامعه در گرو نشر این معارف ناب و حکمت های جاودانه ای است که از سرچشمه وحی جوشیده و نیاز مردم دنیا به این اندیشه های وحیانی بیش از گذشته است چرا که جهان تشنه معارفی است که از اندیشه های نور نشات گرفته است.

آیین پایانی دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که با مشارکت یک میلیون و ۳۰۶ هزار شرکت کننده از سراسر کشور همراه بود، به میزبانی شهر قم و با ارتباط اینترنتی با استان‌های مختلف کشور، به صورت مجازی برگزار شد.

این همایش امروز با معرفی ۷۹  نفر از برگزیدگان در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی به صورت مجازی در شهر قم و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به کار خود پایان داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار