فرماندار قم گفت: در حال حاضر تأمین برق و نوسازی شبکه‌های فرسوده از اولویت‌های صنعت در قم است.
کد خبر: ۹۲۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 21 December 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی در قم و ضرورت توجه به رفع موانع و بن‌بست‌های اقتصادی اظهار داشت: رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری و تولید و کارآفرینی می‌تواند بستری مهم در جهش تولید باشد و مسئولان باید دراین‌باره اقدامات لازم را به سرانجام برسانند.

فرماندار قم افزود: باید در جهت حمایت از بخش خصوصی، زمینه ورود سرمایه‌گذاران در پروژه‌های اقتصادی را فراهم کرد، به‌خصوص روند اداری موردبازنگری قرار بگیرد، چراکه ظرفیت‌های اقتصادی خوبی در قم وجود دارد.

وی تصریح کرد: در کارگروه‌های زیربنایی، بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی ازنظر امکانات و تأسیسات مطرح می‌شود که نیاز به رسیدگی از سوی مسئولان دارد.

حیدری بیان کرد: در حال حاضر تأمین برق و نوسازی شبکه‌های فرسوده از اولویت‌های صنعت در قم است، هرچند الحاق اراضی به شهرک‌های صنعتی قم در حال انجام است، اما هنوز تا تأمین زیرساخت‌های لازم فاصله‌داریم و مشکلاتی در این مسیر دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مناطق مهم اقتصادی در قم، بخش کهک است که واحدهای صنعتی و تولیدی زیادی در آن مستقر بوده اما تولیدکنندگان همچنان با مشکلاتی چون تأمین برق مواجه هستند و فرسودگی و عمر طولانی برخی از شبکه‌های برق موانعی جدی در مسیر تولید فراهم کرده است.

فرماندار قم عنوان کرد: در توسعه صنعت در قم با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که باید با پیگیری‌های لازم این محدودیت‌ها کاسته شود تا سرمایه‌گذاران در این مسیر ترغیب شوند.

وی تصریح کرد: در کهک ظرفیت‌های مهمی در جهت تولید پوشاک وجود دارد و مردم این منطقه سالهاست در تولید پوشاک به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی فعالیت دارند و بسیاری از تولیداتی که در بازار به‌صورت برند عرضه می‌شود از تولیدات کهک در قم است.

حیدری بیان کرد: یکی از مطالبات مهم مردم کهک ایجاد قطب و ناحیه صنعتی پوشاک است و انتظار می‌رود با ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در شهر کهک با مشارکت شهرداری، فضای تولیدی و تجاری و نمایشگاهی ایجاد شود.

وی گفت: توسعه نواحی صنعتی در قم با بن‌بست‌هایی مواجه شده بود که در حال رفع بوده و ظرفیت خوبی در تولید و اشتغال در انتظار است، در این راستا سعی شده در چارچوب قوانین و توجه به ضوابط توسط شرکت شهرک‌ها و محیط‌زیست و دستگاه‌های اجرایی، مشکلات رفع شود.

فرماندار قم افزود: ایجاد شهرک تخصصی پوشاک، آلایندگی زیست‌محیطی ندارد و اگر چنین ظرفیتی را به شهرک دیگری منتقل کنیم هزینه‌های سنگینی نیاز دارد اما وقتی زمین مناسب و مستعد در کهک وجود دارد می‌توان ظرفیت لازم را با هزینه کمتری به وجود آورد.

وی بیان کرد: در کهک، کارخانه تولید زغال فعال است که با توجه به استقرار 40 درصد از مرغداری‌ها در این منطقه، گلایه‌هایی را به واسطه آلودگی برای مرغداران به وجود آورده است.

به زودی فناوری تولید زغال صنعتی به دور از آلایندگی در کهک قم ایجاد می‌شود

حیدری تصریح کرد: به‌زودی فناوری تولید زغال صنعتی به‌دوراز آلایندگی در کهک قم ایجاد می‌شود، این دستگاه پیشرفته که از اختراعات فردی بومی است قادر به تولید زغال از ضایعات چوب بوده و زغال تولیدی نیز ده برابر زغال معمولی دارای ارزش‌افزوده است.

وی گفت: با استقرار این دستگاه در شهرک ثامن علاوه بر استفاده از ضایعات چوب از درختان حرس شده شهرداری نیز می‌توان درروند تولید استفاده کرد.

فرماندار قم همچنین در خصوص ساماندهی لکه صنعتی در لنگرود قم عنوان کرد: در این منطقه 80 واحد صنعتی مستقر هستند که نیازمند امکانات هستند و به دلیل اینکه در اراضی کشاورزی مستقرشده‌اند باید جابه‌جا شوند، تاکنون شهرک‌های صنعتی زیر بار تعیین تکلیف این واحدها نرفته و درصدد راهکاری برای ساماندهی این بخش هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار