به طول حدود 160کیلومتر
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه قطار حومه اصفهان به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیر‌های چهار جهت این کلانشهر را طی می‌کنندگفت: مقرر شد تا ۱۵ روز آینده ساختار نهایی چهار خط قطار حومه تعریف شود تا طرح‌ها مشخص و اجرایی شود.
کد خبر: ۹۲۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 24 December 2020
حجت الله غلامی افزود: در واقع ساختاری برای فعال شدن قطار حومه اصفهان همچنین توسعه خطوط یک، ۲ و سه متروی اصفهان تعریف می‌شود.
وی اضافه کرد:البته در زمان حاضر خط قطار بهارستان فعال بوده و زیرسازی خط شاهین شهر آغاز همچنین بخشی از خط مجلسی- بهارستان شروع شده است.
غلامی افزود: قطار حومه به انتهای هریک از خطوط متصل می‌شود و یک خط به سمت شاهین شهر، نجف آباد، بهارستان- مجلسی و فولادشهر- ذوب آهن خواهد داشت.
طول خط ۲ قطار شهری اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین (ع) در خیابان زینبیه آغاز می‌شود و پس از عبور از میدان‌های قدس و امام، خیابان‌های فلسطین و آمادگاه، میدان امام حسین (ع) و خیابان طالقانی در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم می‌شود.
در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط ۲ قطار شهری در حال ساخت است.
خط ۱ قطار شهری که از شمال اصفهان فعال است پس از طی مسیری به طول ۲۰ و دو دهم کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار