مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه از فردا روند آلودگی هوا در البرز شدت خواهد گرفت، به شهروندان توصیه کرد از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری کنند و تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و نیز از انجام فعالیت طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند.
کد خبر: ۹۲۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ 26 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن آسمانی صاف و یخبندان صبحگاهی و با توجه به رخداد وارونگی دمایی از فردا روند افزایش آلاینده‌ها پیش بینی می‌شود.

بهاروند احمدی ادامه داد: بر این اساس فردا یکشنبه هفتم دی ماه آسمان استان صاف همراه با غبار محلی و یخبندان صبحگاهی و آغاز روند افزایش آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود. کمینه دما در این روز منفی سه و بیشینه هشت درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی ادامه داد: طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه نیز آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، غبارآلود و با یخبندان صبحگاهی همراه پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا بین منفی سه تا ۱۰ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی البرز در خصوص جزئیات آلودگی هوای استان هم اعلام کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی است که روند افزایش آلاینده‌ها را از فردا یکشنبه به دلیل استقرار پرفشار سرد و چگال سطح زمین و رخداد چندین لایه وارونگی دمایی به صورت پی در پی خواهیم داشت که کیفیت هوای استان را در بعضی ساعات به تناوب در سطح ناسالم برای همه گروه ها قرار خواهد داد و کیفیت هوا  تا روز پنجشنبه به صورت متناوب در سطح ناسالم برای گروه های حساس و بالاتر قرار خواهد گرفت.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری کنند و تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و نیز از انجام فعالیت طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار