استان تهران یکشنبه-هفتم دی- شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی بود که تصویب طرح «هوشمندسازی ثبت مشارکت‌ها و نحوه تشویق شهروندان» در شورای اسلامی شهر تهران، فوت ۱۲ تن در پی حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات شمال پایتخت و صفرشدن تولید کارخانه سیمان در پی قطعی گاز مهمترین آنهاست.
کد خبر: ۹۲۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 28 December 2020

کیفیت هوای تهران یکشنبه از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بعد از ۲ روز قابل قبول بودن (سالم) برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان ناسالم شد.

تصویب طرح «هوشمندسازی ثبت مشارکت‌ها و نحوه تشویق شهروندان»

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و نهمین جلسه خود بررسی طرح «هوشمندسازی ثبت مشارکت‌ها و نحوه تشویق شهروندان» را در دستور کار قرار دادند که در نهایت با ۱۵ رای به تصویب رسید.

یک فوریت لایحه «اصلاحیه لایحه الحاقیه دوم مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» در این جلسه با ۱۸ رای تصویب شد. همچنین طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابر پیاده شهر تهران» با ۹ امضا به هیات رئیسه شورای شهر تقدیم شد.

انتقاد از نبود مدیریت متمرکز و سیستم اطلاع‌رسانی در بحران‌ها و سوانح طبیعی، انتقاد از سازوکار کافی برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله و ضرورت اجرای قوانین سختگیرانه برای افزایش آسیب‌پذیری شهرها در مقابل بلایای طبیعی، تذکر نسبت به اقدام خودسرانه گروهی از شهروندان در مخدوش کردن تابلو نام خیابان «استاد محمدرضا شجریان» در منطقه ۲ پایتخت، در این نشست مطرح شد.

انتقاد از آلودگی صوتی و بصری پل صدر برای سکنه اطراف آن و درخواست از شهرداری برای ارائه راهکارهای جایگزین به منظور کاهش آلودگی صوتی در این مسیر و درخواست برای توقف برداشت از معدن سنگ سبز کوهسار در دامنه جنوبی توچال از دیگر موارد مطرح شده در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بود.

تذکر نسبت به تعلل در اجرای مفاد تفاهم‌نامه مرمت عشرت‌آباد و تکمیل مناسب‌سازی و به‌سازی فلکه دوم نیروی هوایی، درخواست تعدیل لایحه کاهش اختیارات شوراها، انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه شورا مبنی بر «الزام شهرداری تهران به طراحی و احداث یادمان سردار شهید قاسم سلیمانی از طریق انتشار فراخوان بین‌المللی»، لزوم ساماندهی راسته توزیع محصولات گوشتی در منطقه ۱۶ در پی تعطیل شدن بازار توزیع محصولات پروتئینی در بازار بهمن، ضرورت بیمه کردن دستفروشان روزبازارهای پایتخت و درخواست از شهرداری برای ارائه لوایح عوارض جدید تا ۱۵ بهمن نیز در این جلسه عنوان گردید.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ روز گذشته به نمایندگی از پرستاران در شورای شهر تهران حضور یافت و درباره اقدامات این قشر در شرایط شیوع کرونا سخن گفت، اعضای شورا از پدر شهید مدافع سلامت «رامین عزیزی» به نمایندگی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت شهر تهران تجلیل کردند.

پایان عملیات در ارتفاعات شمال تهران با ۱۲ فوتی

مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران با اشاره به حادثه برف، کولاک و سقوط بهمن در ارتفاعات شمال پایتخت در پنجم دی گفت: پس از سه روز عملیات جست‌وجو و نجات و با کشف جسد ۲ مفقودی در پی این حادثه، آمار فوتی‌ها به ۱۲ نفر رسید و عملیات جست‌وجو پایان یافت. در این حادثه ۱۴ نفر نجات یافته و تعدادی از گم‌شده‌ها که خانواده‌هایشان از طریق شماره ۱۱۲ به جمعیت هلال‌احمر استان تهران اعلام مفقودی کرده بودند هم پیدا شده و به خانه برگشتند، یکصد نیروی عملیاتی در قالب ۲۰ تیم کار جست‌وجو و نجات کوهنوردان را انجام دادند و تیم امداد هوایی هم با یک فروند بالگرد و انجام ۹ سورتی پرواز، تکمیل کننده عملیات جست‌وجو و نجات در ارتفاعات شمال تهران بود.

ممنوع شدن تردد موتورسیکلت‌های دودزا و خودروهای سنگین در تهران

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مصوبات کارگروه شرایط اضطرار گفت: پلیس راهور از هفتم دی از تردد موتورسیکلت‌های دودزا و خودروهای سنگین در تهران جلوگیری می‌کند، این خودروها از مهم‌ترین وسایط نقلیه آلاینده هستند. ممنوعیت تردد خودروهای سنگین، دیزلی مانند کامیون، تریلی، جرثقیل، حمل مصالح و نخاله‌های ساختمانی در سطح استان تهران تا اطلاع ثانوی از سوی پلیس راهور اعمال می‌شود.

پلمب ۱۳ واحد صنفی در اجرای محدودیت‌های کرونایی در پایتخت

پلیس اعلام کرد: ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی و پایگاه‌های یازده‌گانه پلیس امنیت پایتخت در قالب تیم‌های نظارتی با همکاری اداره بهداشت و سازمان صمت در سطح شهر تهران در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، در ۲۴ ساعت گذشته از سه هزار و ۴۹ واحد صنفی بازدید کردند.

در این طرح، ۴۹ متصدی متخلف واحدهای صنفی اخطار کتبی گرفتند، ۱۳ واحد صنفی که هیچ توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نداشتند پلمب شدند و به سه هزار و ۶۸۷ مراجعه کننده به واحدهای صنفی که بدون ماسک در این واحدها نیز حضور داشتند، تذکر لسانی برای استفاده از ماسک داده شد.

کلاهبرداری با تبلیغ فروش کفش

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری مردی ۲۵ ساله که با تبلیغ و فروش کفش در شبکه اجتماعی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: این کاربر با سوءاستفاده از تصاویر اینترنتی دیگر فروشگاه‌های خرید و فروش کفش، فروش کفش را با هویت غیرواقعی تبلیغ می‌کرده و ۳۰هزار دنبال کننده داشت.

انهدام باند سارقان موتورسیکلت 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ تن از اعضای شبکه سه نفره سارقان موتورسیکلت و کشف پنج فقره سرقت خبر داد و گفت: هر دو متهم با صدور قرار مناسب برای کشف سایر جرائم احتمالی و جزئیات پرونده در اختیار این پایگاه قرار دارند.

کشف ۳ میلیارد ریالی پارچه‌ قاچاق در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به کشف ۹۶ طاقه پارچه قاچاق در مجموع به متراژ ۷ هزار و ۵۰۰ متر به ارزش ۳ میلیارد ریال در حوالی خیابان خیام گفت: در تحقیق از اهالی و کسبه محل به دست آمد پارچه‌ها توسط چرخی‌ها تخلیه شده‌اند، با شناسایی نشدن مالک کالاها طی هماهنگی با مقام قضائی تمامی کالاها به پلیس امنیت اقتصادی انتقال و سپس تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد.

نجات کارگر مدفون شده در چاه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام کرد: در طبقه منفی یکم ساختمان در حال ساخت در محدوده خیابان شیخ بهایی جنوبی، کارگران مشغول حفر چاه بودند که به یک‌باره دیواره‌های اطراف چاه در قسمت پایین تخریب شد، کارگر جوان افغانستانی که داخل چاه قرار داشت، تا زیرگردن زیر حجم زیادی از خاک محبوس بود. با توجه به ناپایداری بسیار زیاد خاک و ریزش آن، آتش‌نشانان ضمن ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی دیواره‌ها، این کارگر را نجات و تحویل عوال اورژانس دادند.

نجات سه نسیم‌شهری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن

رئیس آتش‌نشانی نسیم‌شهر از توابع شهرستان بهارستان از نجات سه شهروند محله همدانک که دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده بودند، خبر داد و گفت: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس آنان از مرگ نجات پیدا کردند، این حادثه به دلیل وجود مشکل در لوله‌ها و اتصالات بخاری منزل مسکونی تشخیص داده شد که در نتیجه آن نشت گاز مونوکسیدکربن موجب مسمومیت اهالی منزل شده بود.

صفرشدن تولید کارخانه سیمان تهران

مدیرعامل شرکت سیمان تهران گفت: کارخانه سیمان تهران، روزانه بیش از ۱۴ هزار تن سیمان به بازار مصرف، عرضه می‌کند که در پی قطع گاز کارخانه، اکنون میزان تولید و عرضه سیمان به صفر رسیده است، از پنجم دی، گاز کارخانه سیمان به طور کامل قطع شده است، به گونه‌ای که حتی ساختمان اداری و واحدهای خدماتی کارگران و آشپزخانه هم گاز ندارند و پرسنل برای گرمایش با مشکل مواجه هستند.

آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی در پاکدشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، یکصد مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل ویلا، بنا و دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستاهای کهریزک مندکان و فرخ‌آباد این شهرستان تخریب و ۱۵ هکتار از اراضی آزادسازی شد.

آزادسازی بستر رودخانه دره چای در رباط کریم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم از آزادسازی بستر رودخانه دره چای در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، مبنی بر جلوگیری از تجاوز و تصرفات غیرقانونی افراد در بستر انهار طبیعی، کانال‌های عمومی و رودخانه‌ها، با صدور دستور قضایی کارشناسان اداره امور منابع آب با حضور در محل رودخانه اقدام به آزادسازی بستر رودخانه، قلع و قمع و تخریب ساخت و سازهای احداثی و اعاده به وضع سابق کردند.

دستگیری تیم ۸ نفره حفاری غیرمجاز در رباط‌ کریم

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رباط کریم گفت: با گزارش دوستداران میراث فرهنگی یک تیم هشت نفره از حفاران غیرمجاز توسط یگان ‌حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان و با همکاری پلیس ‌امنیت و دستور قضایی در هنگام حفاری در یک منزل مسکونی دستگیر شدند، از این افراد در کنار ادوات ‌حفاری سلاح ‌سرد نیز کشف ‌و ضبط شده است که برای تکمیل تحقیقات در اختیار مراجع ‌انتظامی قرار دارد.

انتشار ششمین و هفتمین شماره مجله چند رسانه‌ای «وقایع شمیران»

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران گفت: ششمین و هفتمین شماره مجله چند رسانه‌ای «وقایع شمیران» با مروری بر مهمترین اخبار منتشر شده در منطقه، شهر و رویدادهای محلی از سوی اداره روابط عمومی شهرداری منطقه در ۱۶ صفحه منتشر شد، این شماره نشریه به مطالبی همچون اجرای ۶۸ پروژه کوچک مقیاس محلی، دیدار شهردار منطقه یک با کودکان کار مرکز پرتو، اتصال ۳۵ متری افتخاری به بزرگراه امام علی(ع)، محله چیذر تکه زمین کهنسال، شمیران پس از ساعت ۲۱ و ممنوعیت تردد و ... پرداخته است.

درگذشت «اصغر عبداللهی»

«اصغر عبداللهی» فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و داستان‌نویس که از بیماری سرطان رنج می‌برد، هفتم دی در سن ۶۴ سالگی در بیمارستان جم درگذشت. مراسم تشییع پیکر وی هشتم دی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

نصب تصاویر سردار دلها در معابر پایتخت

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به فضاسازی محیطی به مناسبت نخستین سالگرد شهادت «سردار قاسم سلیمانی» از ششم دی در پایتخت گفت: طی توافقی که سازمان زیباسازی با بنیاد شهید داشت بخشی از تبلیغات محیطی با شعار «مرد میدان» که بنیاد انتخاب کرد آغاز شد و سازمان هم از همان تبعیت کرد و تا ۱۲ و ۱۳ دی ماه فضاسازی کاملی هم در حوزه سازه های فرهنگی و هم سازه های تجاری که در سطح شهر است، انجام خواهد شد.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما»

دبیر نخستین جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: با توجه به استقبال خوب گروه‌ها و تولید آثار جدید در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی(ره) و تقاضای گروه‌ها برای افزایش مدت زمان ارسال آثار، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار دلها تمدید شد. علاقه‌مندان و گروه‌های سرود استان می‌توانند آثار خود به دبیرخانه جشنواره به آدرس rafigh_khoshbakht@ در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

تیم فوتسال شهید منصوری قرچک مغلوب مقاومت البرز شد

تیم‌های فوتسال شهید منصوری قرچک و مقاومت البرز در هفته سوم از بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتسال کشور رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در پایان، این تیم میهمان بود که با نتیجه ۳ بر صفر بر میزبان خود غلبه کرد، تیم فوتسال شهید منصوری قرچک پس از سال‌ها دوری از مسابقات لیگ برتر فوتسال، با خرید امتیاز تیم لیگ برتری ستارگان ورامین، در رقابت‌های این فصل از فوتسال کشور حضور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار