بررسی ۱۰ مورد از این سلاح نشان داد ۸ سلاح از استخوان و شاخ نوعی گوزن ساخته شده‌اند اما جنس ۲ مورد از این سلاح‌ها استخوان انسان تشخیص داده شد.
کد خبر: ۹۲۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 29 December 2020

کارشناسان دریافتند شکارچیان عصر سنگ از سلاح‌های تیزی از جنس استخوان انسان استفاده می‌کردند.

به گزارش لایوساینس، نتایج تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد حدود ۱۱۰۰۰ سال پیش، شکارچیان عصر سنگ که در «داگرلند» تجمع می‌کردند از سلاح‌های تیزی از جنس استخوان انسان استفاده می‌کردند.

کشف سلاح‌هایی از جنس استخوان انسان

«داگرلند» که اکنون منطقه‌ای در زیر «دریای شمال» است در گذشته، زمانی که سطح آب پایین‌تر بود منطقه‌ای برای زندگی حیوانات و انسان‌ها بود؛ با این‌که از دوران زندگی ساکنان این منطقه مدت‌ها گذشته است اما آثار به‌جامانده از آن‌ها از جمله سلاح‌ها در سواحل نزدیک هلند کشف می‌شوند.

بررسی ۱۰ مورد از این سلاح نشان داد ۸ سلاح از استخوان و شاخ نوعی گوزن ساخته شده‌اند اما جنس ۲ مورد از این سلاح‌ها استخوان انسان تشخیص داده شد.

هنوز علت این‌که چرا این سلاح‌ها از استخوان انسان ساخته شده‌اند مشخص نیست، چراکه جنس شاخ گوزن در مقایسه با استخوان انسان به مراتب برای ساخت سلاح مناسب‌تر است.

تاکنون حدود هزار سلاح از جنس استخوان متعلق به مردم «داگرلند» کشف شده است. برخی از این سلاح‌ها کوچک هستند و حدود ۹ سانتی‌متر طول دارند.

کارشناسان معتقدند ممکن است شکارچیان این سلاح‌ها را همچون نیزه به سمت هدف پرتاب کرده باشند یا از آن‌ها به عنوان تیر در کمان استفاده کرده باشند یا آن‌ها را بر سر نیزه قرار می‌دادند.

بررسی‌ها نشان داد قدمت این سلاح‌ها به ۸هزار تا ۱۱هزار سال پیش بازمی‌گردد.

به گفته کارشناسان با این‌که استفاده از استخوان انسان برای ساخت سلاح بسیار نادر است اما بی‌سابقه نیست؛ برای مثال جنگجویان گینه‌نو نیز از خنجرهایی از جنس استخوان انسان استفاده می‌کردند اما از استخوان‌های متعلق به انسان‌های بسیار مهم برای این کار استفاده می‌کردند.

بررسی‌های انجام‌شده بر روی سلاح‌های «داگرلند» هنوز کامل نیست و فقط تحقیقات مفصل‌تر اطلاعات بیشتری درباره استفاده از این سلاح‌ها را مشخص خواهد کرد./ح

ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار