مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم هوشمندسازی اتوبوس های درون شهری را از مطالبات به حق مردم و از بدهی های شهرداری به مردم دانست.
کد خبر: ۹۲۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 29 December 2020

به گزارش تابناک قم، علی نیک که امروز در نشست رسانه ای آغاز استقرار سامانه جامع پرداخت‌های شهروندی با عنوان اختصاری «قم کارت» سخن می‌گفت با بیان این که شهروندان تا دو ماه آینده می‌توانند از کارت‌های شهروندی فعلی خود استفاده کنند اظهار کرد: شهروندان می‌توانند به محض صفر شدن شارژ کارت بلیت‌های خود، آن‌ها را با کارت‌های جدید «قم کارت» و به صورت رایگان تعویض و نسبت به شارژ آن‌ها اقدام کنند.

وی همچنین درباره سامانه پرداخت آنلاین کرایه تاکسی‌ها گفت: هم اکنون شهروندان می‌توانند از طریق تاکسی‌های مجهّز به بارکد به این امر اقدام کنند، ضمن آن که تجهیز سایر تاکسی‌ها به سامانه بارکد تا پایان سال دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اضافه کرد: البته برای برخی تاکسی‌ها با کرایه‌های بیشتر نیز می‌توان از پوزهای بانکی استفاده کرد که این امر نیز در حال پیگیری است.

نیک با اشاره به این که دستیابی به هدف پرداخت غیرنقدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اهداف سازمان اتوبوسرانی شهرداری است ادامه داد: هوشمندسازی اتوبوس‌ها هم از موارد در حال پیگیری است، پروژه ای که چند بار آغاز و به دلایل مختلفی متوقف شده است.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا بر اساس مطالبات مردم، به وضعیتی دست پیدا کنیم که اتوبوس‌ها به صورت منظم و برنامه ریزی شده در ایستگاه‌ها اقدام به مسافرگیری کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم نامنظم بودن مسافرگیری اتوبوس‌ها در شرایط فعلی را امری مشهود دانست و گفت: باید به شرایطی برسیم که همشهریان بتوانند در یک فاصله زمانی ثابت و مشخص به اتوبوس دسترسی داشته باشند.

نیک ادامه داد: البته تحقق این امر نیاز به کمک سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری دارد و همکاری با این سازمان و دیگر نهادها برای نهایی شدن این هوشمندسازی ادامه دارد.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع حمل و نقل بار گفت: حمل و نقل بار نیز بر اساس شیوه نامه‌های مصوّب در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و بر اساس نقشه راه موجود دنبال می‌شود و البته سازماندهی خودروهای حمل و نقل بار هم بخشی از همین روند است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم سپس به فعالیت بیش از 5 هزار و 500 تاکسی و بیش از 4 هزار و 500 خودروی باری سبک در قم اشاره کرد و بیان داشت: تلاش می‌شود تا نیاز این افراد برای مراجعه حضوری برای پیگیری امور خود به حداقل برسد تا به نتیجه رسیدن مسائل مختلف این عزیزان با برون سپاری‌های لازم به سرانجام رساند.

نیک درباره سازماندهی سرویس مدارس نیز تصریح کرد: سرویس‌های مدارس با چالش‌های مختلفی رو به رو بوده و البته تلاش شده است تا هر سال از این چالش‌ها کاسته شود.

وی افزود: آماده هستیم تا به محض باز شدن مدارس، هم بتوانیم از ظرفیت سرویس‌های فعال در گذشته و هم از ظرفیت تاکسیرانی شهر قم برای ساماندهی سرویس مدارس استفاده کنیم تا إن شاء الله در این موضوع به یک سیستم حمل و نقل تأیید شده دست یابیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار