نماینده شیراز با اشاره به تاثیر برقراری تعادل در عرضه و تقاضا در کاهش قیمت مسکن گفت:مسکن همواره در ایران کالای سرمایه‌ای بوده و امروز بیش از 30 درصد از درآمد و هزینه خانوارها صرف اجاره و یا اقساط مسکن می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 29 December 2020
به گزارش تابناک فارس: علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه کاهش قیمت‌ مسکن در گروی تخصیص یارانه دولتی به این حوزه است، ادامه داد: تا زمانی که دولت به حوزه مسکن یارانه اختصاص ندهد، قیمت‌ها کاهش پیدا نخواهد کرد؛ منظور از یارانه پرداخت پول نبوده بلکه دولت باید زمین ارزان قیمت در اختیار سازندگان و تعاونی‌های مسکن قرار دهد.
 
وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی، افزود: در حال حاضر قیمت مصالح ساختمانی دستخوش تغییرات بسیاری قرار گرفته و دلال‌ها و سودجو‌ها  قیمت مصالح را غیرواقعی کردند به نحوی که در برخی از موارد مصالح با دو برابر قیمت واقعی به دست مصرف کننده می‌رسد.
 
پاک فطرت تاکید کرد: افزایش تسهیلات در حوزه مسکن، ارائه زمین ارزان قیمت به سازندگان و نظارت بر مصالح ساختمانی موجب رونق تولید، متعادل‌تر شدن قیمت مسکن و افزایش تمایل مردم برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌شود؛ امروز قشر ضعیف جامعه در بحث تامین مسکن با مشکل جدی مواجه هستند از این رو مجلس به خوبی به این حوزه ورود کرده و در صورت تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن و عملیاتی شدن آن شاهد کاهش قیمت خانه خواهیم شد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تاثیر بورس مسکن بر قیمت خانه تصریح کرد: معتقدم بورس مسکن تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نخواهد داشت اما می‌تواند تا حدودی این حوزه را ساماندهی کند، البته در حال حاضر بورس در وضعیت خوبی قرار نداشته و متولی مشخصی برای پاسخ به مشکلات آن وجود ندارد، بر همین اساس مجلس باید بر بورس و بازار سرمایه نظارت کند و در صورت نیاز نسبت به اصلاح قوانین مربوطه، اقدام کند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تاثیر اصلی بر قیمت خانه با تعادل در عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود.
برچسب ها: مسکن ، مصالح ، سرمایه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار