فرماندار قم گفت: در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی ۱۰۴ محله و با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۲۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 31 December 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح شهید سلیمانی در قم در راستای پیشگیری از کرونا اظهار داشت: در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی از تعداد ۹۰ محله به ۱۰۴ محله اضافه‌شده که شامل بخش‌ها و پردیسان با آمار جمعیتی یک میلیون ۲۶۴ هزار و ۷۱۱ که به ۳۳۲ هزار و ۶۹۲ خانواده تقسیم می‌شوند.

وی افزود: جمعیت زنان ۶۰۹ هزار و۸۱ نفر و مردان هم بیش از ۶۲۵ هزارو جمعیت بالای ۶۰ سال که حساسیت بالایی هم دارند ۹۷ هزار و ۲۵۱ نفرو علاوه بر آن زنان سرپرست خانوار ۲۸ هزار و ۵۸۰ نفر و جمعیت مادران  باردار با بیش از ۸هزار نفر جمعیت تحت پوشش طرح قرار دارند.

موفقیت ۹۰ درصدی طرح شهید سلیمانی برای ردیابی بیماران و کاهش آمار بستری‌ها

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت این طرح در ردیابی و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: کل قم با ۲۸ مرکز بهداشت و ۱۴ حوزه خواهران و برادران با فرمانداری همکاری در ۵ منطقه استان همکاری دارند هدف اصلی قطع زنجیره اتصال و شیوع بود که تا ۹۰ درصد محقق شد.

حیدری افزود: نتیجه کاملاً مشهود است در طرح پیش‌بینی‌ها این بود که در دو هفته اول ۱۰ درصد موارد فوتی کاهش یابد ما تا ۹۰ درصد توانستیم آمار را  کاهش دهیم و فوتی هاکه در اوایل  ۱۰ نفر بود در دی‌ماه از بین صفرتا ۲ نفر کاهش‌یافته است افراد مشکوک هم به ۱۱ نفر رسیده موارد بستری از ۳۰ درصد  به ۵۲.۵ درصد کاهش دادیم .

به گفته وی؛ رویکرد ما مبتنی بر پیشگیری بود، همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند شاهد کاهش ابتلا و موج خطرناک هستیم که حاصل تلاش و وحدت همه دستگاه‌ها با کادر درمانی است باید از غفلت و ساده‌انگاری جلوگیری کنیم این ویروس با زحمت مدیریت‌شده باید همه همکاری کنیم .

حیدری گفت: نیاز به زیرساخت‌های مطلوب داریم، این طرح نقطه‌های اهداف را مورد تمرکز خود قرار داده و جلوی انتقال را گرفته هرروز دستاورد خوبی داشته  و در موارد دیگر هم می‌توان از این طرح استفاده کرد.

ساماندهی کارگران آسیب‌پذیری که تنها نیاز به زمین‌ دارند

فرماندار قم در پاسخ به این سؤال استاندار که درزمینهٔ ساماندهی کارگران ساختمانی چه اقدامی صورت گرفته بیان کرد؛ در ارتباط با کارگران ساختمانی کار در حال اجرا است، در  محل چادرهایی مستقر کردیم و شهرداری  زحمت‌کشیده و در اختیار ما قرار داده است اما در ارتباط با کارگران اتباع جلساتی داشتیم مبنی بر این‌که شامل این ساماندهی هستند یا خیر؟

حیدری عنوان کرد: تکلیف کارگران اتباع را باید مشخص می‌کنیم، کارگران اتباع را ساماندهی دهی وضعیت بهتری خواهیم داشت، اصل تقاضا اختصاص یک زمین از شورای شهر قم برای ساماندهی کارگران ساختمانی است، طرحی  که در اکثر استان‌ها با موفقیت صورت گرفته است شورای شهرباید بیشتر همکاری کند.

به گفته وی؛  کار اساسی و دائمی است ما مراحل مقدماتی را طی و نیاز به زمین و مکان مورد نیاز داریم تا هم کارگران ساماندهی و هم مراحل کاریابی قانونمندتر شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار