کارشناسان امنیتی و نظامی برآنند که تهدید مقامات ایرانی و به ویژه تهدید اخیر و معتبر محسن رضایی علیه آمریکا و اسرائیل، برنامه دشمنان منطقه ای و بین المللی برای تاسیس پایگاه نظامی اسرائیل در خلیج فارس را بر هم زد.
کد خبر: ۹۲۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 31 December 2020

مصطفی نجفی: کارشناسان امنیتی و نظامی برآنند که تهدید مقامات ایرانی و به ویژه تهدید اخیر و معتبر محسن رضایی علیه آمریکا و اسرائیل، برنامه دشمنان منطقه ای و بین المللی برای تاسیس پایگاه نظامی اسرائیل در خلیج فارس را بر هم زد.

در همین رابطه، محسن رضایی در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با شبکه المنار گفتگو داشت و به موضوع تحرکات رژیم صهیونیستی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و طرح تاسیس پایگاه نظامی اسرائیل در امارات اشاره کرد. او هدف لشکرکشی ناو و زیردریایی آمریکا در خلیج فارس و پرواز بمب افکن های بی 52 در آخرین روزهای ریاست ترامپ را اینگونه تحلیل کرد که آمریکایی ها می خواهند هدیه ای را به اسرائیل بدهند و بنا دارند شرایطی را فراهم کنند تا زیردریایی اسرائیل در پناه این لشکرکشی از تنگه هرمز عبور کند و از کنار جزایر ایرانی بگذرد و پایگاه نظامی اسرائیل در امارات را تاسیس کنند.

رضایی در شبکه تلویزیونی المنار که متعلق به حزب الله لبنان است، اسرائیل را تهدید کرد و با وجود تخریب شدید رسانه ای سازشکاران در داخل، به بیگانگان هشدار جدی داد. هشداری که منجر بدان شد که شامگاه گذشته اخبار دور شدن آمریکایی ها از خلیج فارس و خروج از تنگه هرمز منتشر شد.

یک تحلیلگر سیاسی با اشاره به رویدادهای اخیر پس از مصاحبه دکتر رضایی با المنار گفت: دکتر رضایی ضمن ارسال پیام دوستی ایران با ملت‌های منطقه در این مصاحبه تصریح کرد که نوبت تلافی ایران از دشمنانش فرارسیده است و انتقام شهادت حاج قاسم و دکتر فخری زاده هنوز به پایان نرسیده و زمان و چگونگی این اقدام را ایران مشخص می‌کند. به نظر می رسد که کشور در شرایط و وضعیت مهمی قرار گرفته است و بیش از هر دوره ای باید با دیدگان باز در داخل و خارج مرزهایمان مراقبت کنیم. بی شک ایران مانع تاسیس پایگاه نظامی اسرائیل در خلیج فارس خواهد شد.

پس از حمله آمریکا به عراق و افغانستان، هیچگاه تا این اندازه تحرکات نظامی تدافعی آمریکا در خاورمیانه سابقه نداشته است. حتی زمانی که دست به ترور شهید قاسم سلیمانی زدند. تحرکاتی ناشی از دلهره واشنگتن که به ما می گوید ابتکار موازنه وحشت در منطقه همچنان در دستان ایران است.
به نظر می رسد، گفتگوی دکتر محسن رضایی با رسانه منطقه‌ای حزب الله لبنان و هشدارهای وی، هراس و وحشت روزافزونی را در دل نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و کشورهای سازشکار همسایه ایران انداخته و دیدار اخیر دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام با سفیر عراق، شاید حاوی پیام پایان یافتن فرصت آمریکا برای خروج از عراق باشد.

لازم به ذکر است، پس از حمله آمریکا به عراق و افغانستان، هیچگاه تا این اندازه تحرکات نظامی تدافعی آمریکا در خاورمیانه سابقه نداشته است. حتی زمانی که دست به ترور شهید قاسم سلیمانی زدند. تحرکاتی ناشی از دلهره واشنگتن که به ما می گوید ابتکار موازنه وحشت در منطقه همچنان در دستان ایران است.

آنچه واضح به نظر می رسد این است که رژیم اسرائیل به هر اقدامی برای تغییر در توازن منطقه ای به ضرر ایران دست می زند. اما همانطور که عنوان شد ابتکار عمل در منطقه در دستان ایران است و آمریکا و اسرائیل به خوبی می دانند که تهدیدات ایران تا چه اندازه معتبر و معطوف به اراده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار