مسی ستاره آرژانتین است، مارادونا خودِ ما بود
به بهانه پایان سال 2020 میلادی، با مرور ده نقل قول جذاب و عجیب فوتبالی در این سال سخت با سال 2020 خداحافظی می کنیم.
کد خبر: ۹۲۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 01 January 2021

به گزارش تابناک سمنان در سال 2016 بعد از درگذشت چند نفر از چهره‌های مشهور دنیای ورزش و از جمله دنیای فوتبال خیلی‌ها از این سال به عنوان بدترین سال تاریخ صحبت می کردند. اما سال 2020 نشان داد که قضاوتها در آن سال چقدر عجولانه بود.

 

پیدا کردن جملات مناسب برای توصیف سال سخت 2020 دشوار است اما حالا که این سال به پایان رسیده بعد نیست برای خداحافظی با آن به مرور ده نقل قول جذاب و عجیب فوتبالی در این سال بپردازیم.

 

نیک کاشینگ

نیک کاشینگ سرمربی تیم زنان باشگاه منچسترسیتی در ماه ژانویه اعلام کرد که از سمت خود استعفا می دهد تا به عنوان دستیار سرمربی تیم نیویورک‌سیتی به آمریکا برود. اما از زمان اعلام استعفای کاشینگ در ژانویه تا فوریه‌، تیم زنان سیتی در پنج بازی دیگر به میدان رفت.

 
 

 

نیک کاشینگ در این باره گفت:" این پنج بازی اخیر مثل این بود که با نامزدم قطع ارتباط کرده ام ولی هنوز با او در یک خانه زندگی می کنم".

 

هیو گرنت

هیو گرنت هنرپیشه بریتانیایی هالیوود در ماه ژانویه یک تحلیل فوتبالی ارائه داد که در نوع خود جالب توجه بود. او در مصاحبه با یک برنامه فوتبالی به نام فوتبال فوکوس برای توصیف تیم نوریچ سیتی به شکلی جالب به رنگ پیراهن این تیم ارجاع داد و گفت:" نوریچ خیلی جذاب است. با آن پیراهن زرد احمقانه‌ای که دارد".

 

 

مارچلو بیلسا

از ماه مارس و با شیوع گسترده ویروس کرونا استادیومهای فوتبال خالی از تماشاچی هستند. مارچلو بیلسا سرمربی آرژانتینی لیدز و مترجمش برای توصیف اهمیت حضور تماشاچی در استادیوم ها نقل قول بسیار جالبی خلق کردند.

 

 

بیلسا:" همه کسانی که بخشی از این کسب و کار بوده اند و فوتبال را به یک صنعت تبدیل کرده اند را می توان با چیز دیگری عوض کرد. تنها کسانی که جانشین ندارند و نمی شود تعویض شان کرد شما هواداران هستید. تنها کسانی که در ازای عشق شان به فوتبال هیچ چیزی نمی خواهند جز احساس و عاطفه".

 

کارلو آنچلوتی

گاهی اوقات کوتاه‌ترین نقل قولها بهترین هستند. در ماه ژوئن اعلام شد لوک گاربات بازیکن اورتون بعد از یازده سال بازی در این تیم قصد دارد اورتون را ترک کند. در یک مصاحبه از کارلو آنچلوتی درباره این بازیکنش سوال شد. آنچلوتی مکس نسبتا طولانی‌ای کرد تا بهترین کلمات برای توصیف گاربات را پیدا کند اما در نهایت به تصمیم نهایی نرسید و برای رد گم کردن به خبرنگار نگاهی کرد و پرسید:" کی؟".

 

 

باشگاه بری اف سی

باشگاه بری اف اسی در انگلیس در یک بیانیه تند و تیز به شبکه بی بی سی حمله کرد و در ادبیاتی عجیب برای یک بیانیه رسمی نوشت:" کت و شلوار پوشهایی که در راهروهای قدرت بی بی سی قدم می زنند تصمیم گرفتند که یکی از مهمترین شبهای باشگاه ما، شبی که اگر توسط مردم تماشا می شد خیلی ها به انگلیسی بودن شان افتخار می کردند پخش زنده نداشته باشد. به نظر می رسد آنها از پشت میزهای گران قیمت خود تصمیم گرفته اند که ما حق نداریم شعارهای برانگیزاننده و پرشور بخوانیم تا کشورمان که روزی یک وطن بزرگ بود را دوباره بسازیم. به نظر می رسد قطب‌نمای اخلاقی یک عده اندک دارد برای توده‌های بزرگ مردم تصمیم گیری می کند و این اشتباه است".

 

 

آرتورو ویدال

قبل از شکست تاریخی 8-2 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ آرتورو ویدال ستاره شیلیایی بارسا در واکنشی که بعدها به تمسخر او انجامید به بایرنی ها هشدار داده بود که قرار نیست مقابل تیمهای ضعیف بوندس لیگا بازی کنند بلکه مقابل بارسای بزرگ قرار می گیرند.

 

 

ویدال گفت:" آنها فردا با تیمهای بوندس لیگایی بازی ندارد بلکه مقابل بارسلونا قرار می گیرند که بهترین تیم دنیا است".

 

آنتونیو کونته

آنتونیو کوتنه بعد از آنکه تیمش در بازی آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان با شاختار به تساوی 0-0 رسید و از مرحله گروهی رقابتها حذف شد در پاسخ به یک خبرنگار که از او پرسید اینتر که در ماه آگوست شاختار را 5-0 شکست داده بود چطور حالا در دو بازی رفت و برگشت با این تیم به تساوی رسیده است گفت:" آنها به خاطر باخت 5-0 تکان خوردند و تغییر کردند. قبل از اینکه سوال بپرسید فکر کنید".

 

 

رایان کریستی

رایان کریستی ستاره تیم ملی اسکاتلند بعد از آنکه تیم ملی این کشور در ضربات پنالتی صربستان را شکست داد و بعد از 23 سال به یک تورنمنت بزرگ فوتبال صعود کرد در پاسخ به خبرنگاران که از او پرسیدند احساسش در زمان ضیافت پنالتیها در پایان بازی با صربستان چه بوده احساسی را بیان کرد که همه اسکاتلندی‌ها با آن همذات پنداری داشتند. کریستی گفت:" وای‌ی، مردم و زنده شدم".

 

 

اما هایس

اما هایس سرمربی تیم زنان چلسی وقتی دریافت که در مراسم the Best فیفا نامزد دریافت جایزه بهترین مربی زن سال شده در مصاحبه با روزنامه سان بعد از تشبیه این مراسم به جوایز موسیقی گرمی گفت که چون به صورت آنلاین و از خانه اش در مراسم شرکت می کند احتمالا با پیژامه جلوی دوربین کامپیوتر خواهد نشست و فقط چیزی روی آن خواهد پوشید.

 

اما هایس گفت:" من دوستان موزیسین زیادی در آمریکا دارم که برایشان توضیح دادم این جایزه در فوتبال مثل جایزه گرمی در موسیقی است یا اسکار در سینما. برای شرکت در این مراسم قاعدتا باید لباس رسمی پوشید ولی من چون قرار است از خانه ام و پشت کامپیوتر در مراسم شرکت کنم احتمالا با پیژامه می نشینم و یک چیزی روی آن می پوشم".

 

یک راننده تاکسی درباره دیگو مارادونا

صحبتهایی که روبرتو لیویی روزنامه نگار ورزشی درباره صحبتهایش با یک راننده تاکسی درباره دیگو مارادونا مطرح کرد از جمله بهترین جملاتی است که بعد از مرگ دیگو درباره او گفته شده است.

 

 

این راننده تاکسی آرژانتینی گفته بود:" مسی کسی است که همه آرژانتینی‌ها می خواهند مثل او باشند. اما مارادونا خودِ ما بود".

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

برچسب ها: فوتبال ، 2020 ، تابناک سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار