علّامه مصباح یزدی به عنوان یک اندیشه پرداز، عالم و متفکر ممتاز و برجسته، در جهان تشیع ایفای نقش کرد و حقیقتاً مطهریِ زمان به شمار می آمد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیامی، رحلت علامه مصباح یزدی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۲۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ 02 January 2021

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، متن پیام به این شرح است:

 
یسم الله الرحمن الرحیم
انّا لله و انّا الیه راجعون
 
آیت الله علّامه حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی، پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه نشر معارف حیاتبخشِ اسلام، به زیارت حضرت حق، نائل شد. بی تردید، فقدان این عالم والامقام، ضایعه ای بزرگ برای جامعه اسلامی و بویژه برای حوزه های علمیه است.

علّامه مصباح یزدی به عنوان یک اندیشه پرداز، عالم و متفکر ممتاز و برجسته، در جهان تشیع ایفای نقش کرد و حقیقتاً مطهریِ زمان به شمار می آمد.
 
آن فقیه مهذّب و فیلسوف نامدار، علاوه بر نقش آفرینی در تربیت طلاب و شاگردان و دست پروردگان در حوزه ی علوم و معارف دینی، همواره از ارادتمندانِ امامین انقلاب بود و حقّاً از هیچ تلاشی در حمایت از نظام اسلامی، دریغ نورزید.
 
آیت الله مصباح یزدی، دغدغه ی دین داشت و در مقابل تهاجم فرهنگی، با تمام وجود از حریم اسلام دفاع کرد‌. در سالهای آغازین دهه ی ۷۰، هنگامی که برگزاری دوره های آموزشی "طرح ولایت" را با ایشان در میان گذاشتم، صمیمانه، تقبّل نمودند و با حمایت ِ همه جانبه ی ایشان، این شجره طیّبه، پایه گذاری شد و بحمدالله تا به امروز، منشاء آثار و برکات فراوان بوده است.
 
اینجانب، فقدان این فقیه عالیمقام و عارف و فیلسوف گرانمایه را به محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عالیقدر تقلید، حوزه های علمیه و به عموم ارادتمندان و دست پروردگان و نیز به بازماندگان مکرّم و بیت شریف و فرزندان گرامی ایشان و بویژه به برادر ارجمندم، آیت الله محمدی عراقی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، صمیمانه، تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق، برای آن عالم جلیل القدر، علوّ درجات و برای مصیبت دیدگان، صبر و اجر و دوام توفیق، طلب میکنم.
محسن رضایی
۱۲ دی ۱۳۹۹
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار