معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به تملک بیش از 50 پلاک از پروژه شهیدان برقعی از بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال 99 خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 03 January 2021

به گزارش تابناک قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به آخرین وضعیت خیابان شهیدان برقعی، اظهار کرد: خیابان شهیدان برقعی یا همان سجادیه سابق است که به طول هزار متر حدفاصل چهارمردان تا خیابان شهید دل آذر قرار دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم به عرض ۳۰ متری خیابان شهیدان برقعی هم اشاره کرد و افزود: از زمان طرح اولیه این پروژه در مطالعات جامع در سال ۵۷ بیش از ۴۰ سال می‌گذرد.

جانقربان بابیان اینکه ۳ طرح جامع از آن تاریخ به بعد تدوین‌شده است، تأکید کرد: تاخیر در اجرای طرح آن را به سمت فرسودگی پیش برده بود و در این دو سه سال گذشته مدیریت شهری تصمیم گرفت که تملکات این پروژه را با وجود اینکه پیشرفت بیش از ۱۵ الی ۲۰ درصدی نداشت، پیگیری کنند.

وی با اشاره به روند مثبت تملکات این پروژه تصریح کرد: بالای ۵۰ باب منزل در همان منطقه تملک کردیم و چهار ملک در طول مسیر باقی‌مانده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم به بحث‌های میراثی ایجادشده در این پروژه اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی به‌یک‌باره مسجد زین‌العابدین را در سال ۹۸ ثبت میراث می‌کند درحالی‌که ۴۰ سال از زمان مطرح‌شدن این پروژه می‌گذرد.

جانقربان ادامه داد: عجیب است که چطور در طول این۴۰ سال به فکر ثبت این مسجد نبوده‌اند و با ثبت میراثی این مسجد در سال گذشته در مقابل خواسته‌های مردم مقاومت می‌کنند.

وی از تلاش شهرداری برای هماهنگی با میراث فرهنگی خبر داد و گفت: باوجوداین موضوع در حال بازنگری‌هایی در طرح هستیم که اگر بتوانیم مساحت مسجد که ۸ در ۱۲ متر است را حفظ کنیم، گذر سفیداب را هم که ازجمله میراث فرهنگی واقع‌شده در مسیر بود و برای خود شهرداری هم بسیار بااهمیت بود حفظ کردیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ابراز امیدواری کرد که تملکات این پروژه تا پایان سال به تکمیل برسد و گفت: پیوست اجرای تملکات از ابتدای سال اجرا پروژه هم آغازشده و زیرسازی و کوبش بخشی از مسیر اجرایی شده است.

جانقربان از بهره‌برداری از پروژه شهیدان برقعی تا پایان سال خبر داد و افزود: شورای شهر و اهالی خوب محله همکاری کرده‌اند و از ظرفیت‌های مالکان و اهالی تأثیرگذار هم استفاده کردیم، امیدوار هستیم پروژه‌ای که بیش از ۴۰ سال روی زمین‌مانده، ازجمله پروژه‌های مشکل‌دار شهری بوده و سالیان سال مردم را رنج داده است، تا پایان سال تکمیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار