رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در رابطه با تسهیلات تبصره ۱۸ قم بیش از سهم خود جذب کرده است و رتبه سوم را در سطح کشور داریم و اخیراً نیز ۱۵۸ میلیارد تومان به سهم قم اضافه شد.
کد خبر: ۹۲۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 04 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی با اشاره به پیگیری موانع تولید به‌طورجدی در قم اظهار داشت: تاکنون سی‌وپنج جلسه از ستاد تسهیل موانع تولید را پشت سر گذاشته‌ایم و در این جلسات مصوبات زیادی در جهت از میان برداشتن موانع در مسیر تولید مورد پیگیری قرارگرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بر اساس آخرین مصوبه از سازمان برنامه‌وبودجه کشور اعطای تسهیلات تبصره 18 از واحدهای تولیدی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در مناطق کم برخوردار به 30 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: این مصوبه در جهت تکمیل واحدهای صنعتی در مناطق محروم و کم برخوردار موردتوجه قرارگرفته و می‌تواند فرصت خوبی را در جهت تولید و اشتغال به وجود بیاورد.

سیجانی عنوان کرد: طبق این مصوبه بسیاری از واحدهای نیمه‌کاره در شهرک صنعتی شکوهیه و محمودآباد می‌توانند در سال جاری تکمیل شوند، همچنین فرصت باارزشی برای اجرایی شدن صنایع دانش‌بنیان در قم فراهم‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با تسهیلات تبصره 18 قم بیش از سهم خود جذب کرده است و رتبه سوم را در سطح کشور داریم و اخیراً نیز 158 میلیارد تومان به سهم قم اضافه شد که 107 میلیارد تومان سرمایه ثابت و 51 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای 44 واحد تولیدی و صنعتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در ماه‌های گذشته نیز 250 میلیارد تومان اعتبارات جذب کرده بودیم و می‌توانیم تا پایان سال 450 میلیارد تومان را به‌طور کامل جذب کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات در جهت کارگشایی واحدها حمایت از فعالان اقتصادی در تمدید یک‌ساله کارت بازرگانی در صورت نداشتن حساب‌جاری یا چک برگشتی است تا بتوانند به تولید ادامه دهند.

در قم شهرک‌های صنعتی خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد

سیجانی بیان کرد: در قم شهرک‌های صنعتی خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود توسعه صنعت پوشاک و بسته‌بندی در قم به‌عنوان صنعت کم‌آبر پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: در جهت افزایش زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی و توسعه متوازن در قم نیز 105 هکتار زمین در مناطق مختلف قم اختصاص یافت که شامل 44 هکتار زمین در ناحیه سیرو با اولویت صنایع غذایی و 58 هکتار در شهرک صنعتی ثامن و 5 و نیم هکتار در روستای بیدهند ویژه فنرسازی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار