سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان از بازگشایی و فعال شدن سالن‌های مطالعه در شهرهای با وضعیت زرد کرونایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 08 January 2021

امیر هلاکویی افزود: سالن‌های مطالعه با شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی شده ولی سالن‌های بخش کودکان و نوجوانان در این شرایط همچنان تعطیل است و فقط امکان ارائه کتاب به آنها وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای سالم‌سازی کتابخانه‌ها، مخزن‌های باز عرضه کتاب همچنان بسته و کتاب‌های امانت داده شده نیز به مدت ۲ هفته در فضای جداگانه‌، قرنطینه و سپس وارد قفسه می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان به افتتاح ۲۰ کتابخانه در شهرهای و روستاهای استان در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها با کمک و مشارکت خیرین، شهرداری و نهاد کتابخانه‌های عمومی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی این کتابخانه‌ها در شهرهای مبارکه، علامه مجلسی، لنجان، شهرضا، منظریه، کاشان، آران و بیدگل، نطنز، تیران و کرون، فلاورجان، اصفهان، فریدونشهر، نایین و برخی از روستاهای تابعه این شهرها افتتاح می‌شود.

هلاکویی افزود: در این راستا برخی از شهرهای فاقد کتابخانه از جمله علامه مجلسی در مبارکه و منظریه در شهرضا به فضای کتابخانه‌ای مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین کتابخانه سیار روستایی در قالب ۲ دستگاه اتوبوس با عنوان کتابخانه"یارمهربان" در شهرضا گفت: احداث کتابخانه سیار روستایی به عنوان اقدامی مناسب، به‌صرفه و کم هزینه‌ در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان به مشکل تامین کتاب به دلیل گرانی کاغذ اشاره کرد و گفت: برای این منظور برای دومین سال جشنواره "بحار کتاب انوار دانایی" اجرا  و ۱۵۰ هزار جلد کتاب با ارزش بیش از چهار میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به همکاری مردم، خیرین و ناشران برای اهدای کتاب در این جشنواره گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ اهدای کتاب در بین مردم، تامین منابع کتابخانه به ویژه در مناطق دورافتاده و محروم و افزایش فعالیت های ترویجی مانند معرفی کتاب در راستای شناخت بیشتر شخصیت علامه مجلسی برگزار شد..

هلاکویی همچنین به برگزاری جشنواره‌های متعدد نهاد کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی با توجه به محدودیت‌های کرونا اشاره کرد و گفت: در این چند ماهه جشنواره رضوی با ۱۴۲ هزار شرکت‌کننده، جشنواره غدیر با ۱۲ هزار، جشنواره شب یلدا با بیش از ۱۶۰ برنامه، جشنواره دفاع مقدس، جشنواه روز پرستار و جشنواره شهید سلیمانی با عنوان یار مهربان با ۱۸۰ برنامه اجرا شد.

وی یادآور شد: در هفته‌های آینده جشنواره "نذر صدا" با هدف شناسایی، توانمندسازی و شکوفایی افراد دارای توان گویندگی برای همکاری در بخش تولید کتابهای گویا برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با اشاره به تلاش کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان برای ایجاد شرایط بهداشتی و آرام در این مراکز گفت: در زمان حاضر ۴۵۰ نفر نیرو با وجود حقوق و مزایایی پایین در کتابخانه‌های عمومی استان مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار