معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد : افزایش بهره وری در تولیدات دامی از اولویت‌های حوزه دامپروری استان یزد است.
کد خبر: ۹۳۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 13 January 2021

 

نادر سلیم با بیان اینکه افزایش بهره وری در تولیدات دامی از اولویت‌های حوزه دامپروری استان است، گفت: از عوامل مهم کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری واحد‌های تولیدی، پرورش و نگهداری دام‌های اصلاح شده و پرتولید و اعمال مدیریت علمی و صحیح در این واحد‌هاست.استان یزد پیشرو در پرورش دام‌های اصلاح شده و پر تولید

وی افزود: این سازمان طی چند سال اخیر همواره با برنامه ریزی دانش بنیان در زمینه ارتقای سطح بهره وری با افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها در واحد‌های دامپروری تلاش کرده و در این خصوص پیشرو بوده است.

سلیم تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه پرورش دام‌های سبک اصلاح شده پرتولید بالغ بر ۵۰ واحد با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار دام نسبت به تولید نژاد‌های پربازده شیری و گوشتی مناسب با اقلیم منطقه و استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در این راستا ۲۰ واحد پرورش گاو شیری نیز با جمعیت بالغ بر پنج هزار راس دام مولد، تلیسه اصلاح شده مورد نیاز واحد‌های گاو شیری استان را تولید می‌کنند.

استان یزد در حال حاضر توانسته با پرورش و نگهداری دام‌های اصلاح شده و پربازده با تولید نزدیک به ۲۹۰ هزار تن، ۵۰ درصد بیش از نیاز استان شیر به بازار عرضه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار