معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: در راستای مقابله با خشکسالی و هدر رفت آب هیچ گونه آبی از استان فارس به دیگر استان‌های منتقل نمی شود.
کد خبر: ۹۳۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 14 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: کرامت الله کریمی مزیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول سال، 600 مترمکعب کسری مخزن وجود دارد و مجموعه حجم آب در سفره آب زیرزمینی 4.6 میلیارد متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان فارس بیان کرد: نصب 12 هزار کنتور هوشمند در چاه‌هایی که آب مصرف بیشتری دارند، مقابله با افراد سودجو که به گونه‌ای غیرمجاز چاه حفر می کنند، اجرای طرح تعادل بخشی و نیز اصلاح و تعدیل صدور پروانه از دیگر خدمات آب منطقه‌ای استان فارس است.

کریمی مزیدی تصریح کرد: به روز رسانی سامانه « ساما» و نگهداری تمام اطلاعات از طریق بانک اطلاعاتی و اتوماسیون، اسکن کردن پرونده‌ها و مانتورینگ کیفیت منابع آب سد درودزن از طریق این سامانه از جمله رویکردهای این سازمان است.

وی بیان داشت: میزان مجوز 4.6 میلیارد مکعب مصرف آب‌های زیرزمینی از سوی مردم، 2.2 میلیارد متر مکعب صرفه جویی از سوی جهاد کشاورزی، صنایع، اجرای پروژه سند احیاء و تعادل بخشی برای مقابله با کم آبی مورد توجه شرکت آب منطقه‌ای فارس است.

پر کردن 300 حلقه چاه آب غیرمجاز در یک هفته

رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری منابع آب زیر زمینی آب منطقه‌ای فارس در ادامه این نشست گفت: برای هدر رفت آب و مقابله با افرادی که اقدام به حفر چاه غیرمجاز کرده‌اند، این سازمان موفق شد در مدت یک هفته، 300 حلقه چاه غیرمجاز را پر کند.

محمدمهدی شریفی با اشاره به اینکه خشکسالی در استان فارس سابقه 2 هزار و 500 ساله دارد، تصریح کرد: ممانعت از هدر رفت 108 هزار مترمکعب آب از دشت ها، اجرای طرح تعادل بخشی به گونه‌ای مستمر، رهاسازی و آبگیری سد تنگاب و تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز از جمله اهداف و رویکردهای شرکت آب منطقه‌ای فارس است.

برچسب ها: منابع آب ، خشکسالی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار