استاندار قم بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی قم به‌صورت دوره‌ای را ضروری دانست و گفت: باید هر اقدامی که به رفع موانع موجود بر سر راه پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کمک می‌کند را احصا کنیم.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 14 January 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز پنجشنبه در دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در تالار کرامت استانداری با اشاره به گزارش ارایه شده در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی مربوط به حوزه عمرانی و زیربنایی افزود: معاونت عمرانی استانداری تا جلسه آینده با دستگاه های تخصصی نشست های تخصصی برگزار کند و آن طرح هایی که بر اساس زمان بندی قابلیت اتمام دارد را مشخص نماید.

وی در ادامه تاکید کرد: طرح هایی که باید پیگیری شود نیز مورد پیگیری قرار گیرد و در نهایت خروجی آن در جلسه مطرح شود.

استاندار قم با بیان اینکه در مجموع در این زمینه نیاز به پیگیری بیشتر است گفت: برخی از طرح ها نیز نیاز است که بازدیدی از آنها صورت گیرد و از نزدیک در جریان پیشرفت امور قرار بگیریم، از این رو برنامه های بازدید برای روزهای یکشنبه برنامه ریزی شود تا ببینیم کدام یک از این طرح ها را می توانیم به پایان برسانیم.

وی تصریح کرد: هر دستگاه باید قول دهد که دست کم یک طرح را تا پایان سال به بهره برداری برساند و طرح هایی که امکان تمام شدن دارند نیز در اولویت قرار بگیرد چرا که احتمالا نتوانیم همه این طرح ها را به اتمام برسانیم و چون زمان بر است می تواند برای دوره های بعدی نیز مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یک جلسه اختصاصی برای طرح های عمرانی و زیربنایی در نظر بگیرد و تا آن مقطع نیز معاونت عمرانی استانداری جلسه های تخصصی را با دستگاه ها برقرار کند.

استاندار قم ادامه داد: برخی از موارد را در حضور وزیران مربوطه اعم از راه و شهرسازی و میراث فرهنگی دنبال کردیم که نتایج خوبی نیز داشته و برخی از پیگیری ها منجر به دستورهای مثبت و مساعدی شده که باید در گزارش معاونت عمرانی لحاظ شود.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود گزارش ارایه شده در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: طرح های این حوزه بیش از حد انتظار پیشرفت داشته و به اتمام رسیده و یا در حال اتمام است.

وی یادآور شد: برای طرح هایی که از زمان بندی عقب تر هستند از سوی معاونت اقتصادی استانداری به صورت موردی جلسه های تخصصی گذاشته شود و یکی از خروجی های این جلسه نیز باید رفع مشکل این طرح ها باشد و موانع پیشرفت آنها را برطرف کنیم.

استاندار قم پیشرفت طرح های اقتصاد مقاومتی استان را خوب ارزیابی و با تاکید بر ضرورت کار بیشتر در این زمینه خاطرنشان کرد: باید موانع پیشرفت مطرح شود تا بتوانیم به تعهدهایی که داریم برسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۲۸ طرح اقتصاد مقاومتی برای سال ۹۹ به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی استان رسیده است گفت: ۲۱ طرح در سامانه نیپا (نظام یکپارچه پایش و پیشبرد اقتصاد مقاومتی) ثبت و مورد تایید ستاد ملی قرار گرفت و عملکرد این تعداد طرح همراه با هفت طرح دیگر که مدنظر استان بود نیز توسط ستاد پیگیری می شود.

محمود نوربخش گفت: علاوه بر طرح های جهش تولید و طرح های اقتصاد مقاومتی سال ۹۹، مصوبه های ۱۰ گانه سال ۹۸ را نیز تاکنون پیگیری کردیم که بخش زیادی از آنها را به نتیجه رساندیم.

وی تصریح کرد: در ماه های اخیر نیز به دنبال پیشنهادهای جدید برای ماه های باقیمانده سال جاری و همچنین سال ۱۴۰۰ بودیم که در حال جمع بندی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت قم گفت: به تازگی نیز مکاتبه ای از دبیرخانه ستاد ملی اقتصاد مقاومتی مبنی بر اینکه طرح های اقتصاد مقاومتی را باید تا پنجم بهمن ماه نهایی کنیم و به تصویب ستاد برسانیم را دریافت کردیم.

وی اضافه کرد: مکاتبه های آن با دستگاه های اجرایی انجام شده و در حال دریافت پیشنهادهای دستگاه ها هستیم و در کمیته ای نیز که ذیل ستاد است و متشکل از دبیرخانه ستاد ملی، دبیرخانه ستاد استانی و معاونت اقتصادی استانداری است این جلسه ها را تشکیل می دهیم تا طرح های اقتصاد مقاومتی ۱۴۰۰ را هم نهایی کنیم.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز در این جلسه تعداد طرح های اقتصاد مقاومتی مربوط به حوزه عمرانی و زیربنایی را ۱۰ مورد دانست و گفت: این طرح ها مربوط به هشت دستگاه اجرایی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، راه آهن، شهرداری، شرکت شهرک های صنعتی، میراث فرهنگی و شرکت گاز است.

علیرضا جواهر با اشاره به عملکرد برخی از این طرح ها افزود: عنوان طرح مربوط به سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مطالعه جامع و یکپارچه بهره برداری از ظرفیت دریاچه نمک است.

وی با بیان اینکه طرح فوق از طرح های مهم استان به شمار می آید گفت: برای اجرای این طرح با مشاور عقد قرارداد شد و هم اکنون نیز در دست اقدام و از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

 مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از طرح های اقتصاد مقاومتی مربوط به بخش تولید و اشتغال افزود: در این بخش سه دستگاه دارای طرح های اقتصاد مقاومتی است که اداره کل جهاد کشاورزی با ۶ طرح و پیش بینی اشتغال ۵۶۰ تَن و اعتبار چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال از جمله آن است.

عزیزالله قربانی همچنین سازمان صمت را دومین دستگاه ذکر کرد و افزود: تعدادی از این طرح ها با طرح های جهش تولید مشترک است و اشتغال پیش بینی شده برای آن نیز هزار و ۵۹۰ تَن با اعتبار هزار و ۷۱ میلیارد تومان اعتبار ریالی و چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دلار اعتبار دلاری است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی نیز یک طرح با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار