امام جمعه قم گفت: چالش‌های بین ایران اسلامی و جبهه استکباری، تحریم‌ها، حضور ثبات آفرین ایران در منطقه برای دفاع از ملت و قدرت دفاعی و موشکی ایران است و تصمیم مجلس شورای اسلامی ایران برای لغو تعهدهای برجامی، تصمیم قابل قبولی است و ما اصراری به بازگشت آمریکا به برجام نداریم
کد خبر: ۹۳۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 16 January 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که به خاطر تشدید کرونا پس از وقفه‌ای ۲۴ هفته‌ای در مصلای قدس برگزار شد،با اشاره به آثار تقوا  در جامعه گفت: یکی از آثار تقوا این است انسان زمانی که دچار غفلت و خطا شود، راهی جز بازگشت به خدا نبیند و انسان متقی با تضرع به‌ سوی خداوند برمی‌گردد، همچون فرزندی که از خانه فرار کرده است و با فرارسیدن شب، سرپناهی ندارد و به همان خانه پدری برمی‌گردد.

وی ادامه داد: هر گاه خطا و گناهی انجام دادیم، باید به سوی خداوند برگردیم، انسان متقی می‌داند اگر خطایی انجام داد، خداوند مشتاق این است که انسان به سوی او برگردد، انسان پناهی جز خدا ندارد.

امام جمعه قم افزود: سوره توبه ناظر بر وظایف نظام اسلامی و تبیین مواضع نخبگان و خواص و عموم شهروندان نظام اسلامی است، براساس این سوره مشرکان ناپاک هستند و مشرکان حق نزدیک شدن به مسجد الحرام را ندارند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: براساس آیات قرآن نباید اجازه نزدیک شدن به مسجد الحرام را داد و درسی که از این آیه می‌گیریم این است که آمریکا و صهیونیسم بین الملل، نجس سیاسی هستند و هر راهی که به آن‌ها ختم شود، جز ضرر و زیان هیچ نفعی برای نظام اسلامی و ملت‌های مسلمان ندارد.

وی ادامه داد: نباید به امید واهی گشایش اقتصادی و حل مشکلات، با آمریکا و صهیونیسم بین الملل مذاکره کنیم و این مساله یک حکم قرآنی است، برخی از مسلمانان تصور می‌کردند که با قطع رابطه با مشرکان دچار مشکلات لاینحل اقتصادی می‌شوند، خداوند در قرآن پاسخ داد که اگر با دستور ممنوعیت ورود مشرکان به مسجد الحرام، احساس محرومیت اقتصادی می‌کنید، خداوند شما را بی‌نیاز می‌کند.

امام جمعه قم افزود: در مواجهه با دشمنان و تلاش آن‌ها برای متوقف کردن کردن چرخه پیشرفت، متوجه شدیم که تنها راه پیشرفت، اعتماد به خداوند متعال و تکیه به توان داخلی و قطع وابستگی اقتصادی و دل نبستن به بیگانگان است، در تجربه برجام همه مشاهده کردیم که برجام، خسارت‌های فراوانی را به ما وارد کرد و یکی از مهم ترین خسارت‌ها، معطل کردن توان داخلی برای پیشرفت بود، انتظار بازگشت آمریکا به برجام، غیرعاقلانه است و نتیجه این انتظار، خسارت بیشتری است.

آیت‌الله سعیدی یکی از موارد آزمایش مسلمان‌ها را در بلایا و مصیبت‌ها دانست و تصریح کرد: امام صادق(ع) در روایتی فرمود که در هر بلا و مصیبتی شکیبا باشید، چون خداوند عاریه خود را پس می‌گیرد تا صبر شما را امتحان کند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) بر همه زنان عالم برتری داشت، اما هم به شهادت رسید و هم مراسم خاکسپاری او مخفیانه صورت گرفت، حضرت زهرا(س) به امام علی(ع) وصیت کرد که پیکرش را غسل کند و آن را به صورت مخفیانه به خاک بسپارد، امام علی(ع) پس از تدفین پیکر حضرت زهرا(س) برای افزایش صبر خود به رسول اکرم(ص) پناه برد.

امام جمعه قم با اشاره به ابعاد قیام ۱۹ دی و نتیجه این قیام در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: قیام ۱۹ دی نخستین ضربه بزرگ به تن بزرگ آمریکا بود و نباید از رویکرد ضد آمریکایی این قیام غافل باشیم، حمایت دولت کارتر موجب خشم مردم شد و قیام ضد آمریکایی و دینی ۱۹ دی همیشه الهام گر مردم ایران برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی بوده است.

انتهای پیام

آیت‌الله سعیدی، آمریکای مستکبر را مخالف تمدن نوین اسلامی دانست و تصریح کرد: آمریکا همیشه به بی ثباتی و ناامنی در منطقه دامن زده، در حالی که ایران به دنبال ثبات در منطقه است، ایران خواهان جنگ نیست، ولی در صورت دست اندازی دشمن به منافع ایران، قاطعانه ضربه سنگین و فراموش نشدنی به دشمن می‌زنیم.

وی ادامه داد: ملت ایران سخن امام خمینی(ره) را فراموش نمی‌کنند که وصیت کردند اگر بخواهیم اسلام و حکومت الله برقرار باشد، باید دست استعمار را از کشورمان قطع کنیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: چالش‌های بین ایران اسلامی و جبهه استکباری، تحریم‌ها، حضور ثبات آفرین ایران در منطقه برای دفاع از ملت وقدرت دفاعی و موشکی ایران است و تصمیم مجلس شورای اسلامی ایران برای لغو تعهدهای برجامی، تصمیم قابل قبولی است و ما اصراری به بازگشت آمریکا به برجام نداریم و پیش شرط ایران برای بازگشت آمریکا به برجام، لغو کامل تحریم‌ها است، هیچ مقامی حق ندارد که پشت پرده با تیم جدید آمریکایی‌ها مذاکره کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار