مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : برای تأمین هوای پاک به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های زیست‌ محیطی برای زیست بهتر انسان‌ها، تعهد مسئولان و مشارکت مردم نیاز است.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 18 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، رضا میرزائی افزود : هوا به عنوان عنصر حیاتی همه موجودات زنده، مهمترین نقش را در حیات انسان ایفا می کند و چند سالی است که داشتن هوای پاک و سالم، به ویژه در کلانشهرها برای مردم و دولتمردان به یکی از مشکلات بزرگ تبدیل شده است، در ایران، بحران آلودگی هوا در شهرهای بزرگی مانند تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز منجر به تشکیل ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا و اعلام روز ۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک از سال ۱۳۷۴ شد و هر سال به فراخور شرایط شعاری برای این روز تعیین می شود.
وی یادآورشد: شعار امسال " هوای پاک ، تعهد مسئولان ، مشارکت مردم " تعین شده و هدف از اعلام روز هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است و از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است ، این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد مشارکت مردم و مسئولان به منظور بهبود کیفیت وضعیت هوا باشد.
میرزائی با اشاره باینکه ۲۹ دیماه در هفته هوای پاک به نام " روز قانون و هوای پاک " نام گرفته است افزود: قانون هوای پاک در سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی و به تأیید شورای نگهبان رسید که این قانون در همان سال به تمام دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد که طبق ماده ۲ قانون هوای پاک تمام اشخاص، دستگاه‌ها و موسسات از جمله دولتی و غیردولتی موظفند تا مقررات این قانون را رعایت کنند و سازمان حفاظت محیط زیست مسئول نظارت بر حسن اجرای این قانون است.
وی تاکید کرد: اگرچه قانون هوای پاک دچار نقاط ضعف و ایرادهایی است، اما نقاط قوت این قانون به ویژه بهبود ضوابط کیفری و نوآوری‌های آن نسبت به قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا این امید را به وجود آورده که با اجرا یی شدن کامل این قانون، آلودگی هوا از وضعیت کنونی خارج خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: برای این هفته، برنامه‌های متنوعی از جمله حضور در برنامه تلویزیونی، حضور در رسانه‌ها، برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی به صورت مجازی پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار