دومین همایش "فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم" به مناسبت دهه فجر جاری در شهرستان شاهین‌شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷ 25 January 2021

امام جمعه شاهین‌شهر، شامگاه دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر و همایش "فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم" گفت: بیش از ۴۴۰ برنامه در دهه فجر در شاهین‌شهر برگزار می‌شود که از این تعداد ۴۰ برنامه شاخص بوده که مهمترین آن "همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب" است.
حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی افزود: سال گذشته نخستین همایش با حضور اساتید حوزه، دانشگاه، طلاب، دانشجویان، نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران اجرایی و نخبگان فکری و فرهنگی برگزار شد.
وی ادامه داد: امسال دومین همایش با توجه به شرایط کرونایی با ظرفیت یک سوم سال گذشته و با هدف تبیین فلسفه سیاسی انقلاب بعنوان شتاب‌دهنده حرکت انقلاب در گام دوم برگزار می‌شود.
رییس شورای سیاستگذاری همایش "فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم"، تجلیل از فعالان فرهنگی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در شاهین‌شهر  اعلام کرد.
وی به مشارکت و هم‌افزایی ۱۰ مرکز دانشگاهی و سه مرکز حوزوی شاهین‌شهر در تولید محتوای علمی برای برگزاری این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: موسی نجفی رییس پژوهشکده اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نجف لک‌زایی عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) از سخنرانان این همایش هستند.

فرماندار شاهین‌شهر و نایب رییس شورای سیاستگذاری همایش "فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم"، نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی به اعتراف سیاستمداران غربی از بزرگترین انقلاب‌های جهانی است که استقلال، آزادی و پیشرفت از دستاوردهای بزرگ آن است و امروز همه باید از این سرمایه بزرگ اجتماعی مراقبت کنیم.
اسفندیار تاجمیری افزود: شاهین‌شهر بعنوان بخشی از این کشور بزرگ در شاخص‌های توسعه در سال‌های پس از انقلاب رشد بسیاری داشته که از جمله آن کسب رتبه نخست توسعه انسانی در سال گذشته، رتبه اول ارزش افزوده صنعتی و باسوادترین شهر کشور بعد از کرج است.
وی خاطرنشان کرد: حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۸۵ هزار نیروی کارگری و مراکز متعدد دانشگاهی از دیگر ظرفیت‌های بزرگ شهرستان شاهین‌شهر و میمه است.
فرماندار شاهین‌شهر و میمه اظهار داشت: اجرایی پروژه قطار حومه‌ای شاهین‌شهر - اصفهان طرح بزرگی است که پس از سال‌ها مطالعه در سال جاری آغاز شده و تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با آغاز به کار آن۵۰ هزار سفر روزانه ایمن به مرکز استان صورت می گیرد.
وی با اشاره به کلنگ زنی و بهره‌برداری از ۵۰ پروژه در دهه فجر افزود: بهره‌برداری از چهار مرکز آموزشی با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان در شهر گز از جمله این ‌طرح‌هاست‌ که نشان می‌دهد برغم همه مشکلات در شرایط کرونایی و تحریمی، شرایط قابل قبولی در این شهرستان حاکم‌ است.
  دبیر همایش "فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم" نیز در این نشست گفت: سال گذشته نخستین همایش با حضور یک هزار نفر در اجلاسیه اصلی همایش و ۱۲۰ نفر در کارگاه "امنیت متعالیه" برگزار شد.
مهدی قراب گفت:«نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی»، «ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی انقلاب اسلامی(مبانی و بنیادهای فلسفی انقلاب اسلامی)»، «تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی» و «نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر بویژه انقلاب اسلامی» از محورهای این همایش است.

وی «نقش و ظرفیت افسار اربعه در تبیین انقلاب اسلامی»، «حکمت متعالیه بنیاد انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی برآمد حکمت متعالیه»، «حرکت جوهری و تحولات اجتماعی و سیاسی معاصر»، «امنیت،آزادی و عدالت از منظر حکمت متعالیه» و «مبانی حکمی-فلسفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» را در زمره دیگر محورهای همایش امسال برشمرو.
دومین همایش"فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم" با شعار "دولت سازی، جامعه‌پردازی، تمدن نوین اسلامی در دهه پنجم انقلاب" پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار