در جلسه شورای شهر پایتخت
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در حالی امروز /سه‌شنبه/ در دویست و شصت و هفتمین جلسه خود میزبان رابطه شورایاری منطقه ۲۰ هستند و مشکلات این منطقه را بررسی می‌کنند که کارخانه سیمان ری ابر مسأله این منطقه عنوان شد.
کد خبر: ۹۳۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 26 January 2021

 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و هفتمین جلسه خود میزبان «مسعود امان الهی درچه ای» رابطه شورایاری منطقه ۲۰ تهران بودند.

وی در این جلسه با اشاره به وضعیت شهرستان ری گفت: این شهرستان هفت ناحیه و ۲۰ محله دارد و دارای سابقه ۶ هزار ساله است.

امان الهی افزود: وجود بقعه حضرت عبدالعظیم حسنی ویژگی خاصی به این منطقه بخشیده و این منطقه که دارای فرمانداری ویژه است باید دارای شهرداری ویژه نیز باشد.

وی ادامه داد: روزانه صدها هزار تردد به این منطقه و شهر ری انجام می‌شود چراکه اماکن مقدس و بهشت زهرا در این منطقه وجود دارد.

امان الهی خاطرنشان کرد: این منطقه دارای چند ایستگاه مترو است که از کمیسیون عمران شورای شهر درخواست داریم اعتبارات لازم برای راه‌اندازی چهار ایستگاه دیگر را تامین کنند.

رابط شورایاری منطقه ۲۰ تهران، وجود بناهای تاریخی از جمله چشمه‌علی، دژ رشکان، آستان های مقدس امامزادگان، برگزاری نمازرجمعه مستقل و وجود اراضی سبزیکاری را از جمله ویژگی‌های این منطقه برشمرد.

وی با اشاره به چالش‌های منطقه گفت: نبود توسعه متوازن جمعیت، پایین بودن سرانه خدماتی، تداخل حریم، آلایندگی منطقه به دلیل وجود صنایع، کاهش ارزش فضا، جدا افتادگی کاربری از تهران، وجود گسل‌های فعال و اسکان غیررسمی از جمله مشکلات این منطقه است.

درچه ای، ابرمشکل منطقه را مشکل محیط زیست و آلایندگی صنعتی ناشی از وجود کارخانه سیمان ری در این منطقه عنوان کرد.

رابط شورایاری منطقه ۲۰ تهران همچنین از به مشکلات بین شورایاری و مدیریت شهری این منطقه اشاره کرد و گفت که شهرداری منطقه ۲۰ او را تهدید کرده است که به شورای شهر نامه نزند.

وی با بیان اینکه همچنین در تماس با منزل پدری بنده، موجب ناراحتی آنان را فراهم کردند، اظهار داشت: از محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی می‌خواهم درباره این مشکل در زمان باقی مانده از شورا چاره‌ای بیاندیشند.

محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران پس از سخنان رابط شورایاری منطقه ۲۰ پیشنهاد کرد که در زمان باقی مانده از مدیریت شهری ‌پنجم، جمعی از صاحب نظران در منطقه گرد هم آیند تا از ظرفیت های این منطقه بهره بیشتری گرفته شود.

وی گفت: این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است و این ظرفیت‌ها باید مورد استفاده قرار گیرد.


زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز از گزارش شورایاری قدردانی کرد و گفت: شورایاران یادگار شورای اول و دوم هستند.

وی با اشاره به مشکلات بین مدیریت شهری و شورایاری در این منطقه افزود: شورایاران و شهرداران باید سعه صدر بالا داشته باشند و با یکدیگر تعامل کنند.

نژادبهرام درباره وضعیت منطقه ۲۰ اظهار داشت: رفع فریز شدن محور فدائیان اسلام پس از ۲۰ سال با مساعدت سازمان نوسازی و کمیسیون ماده ۵ یکی از اتفاقات شاخص در این منطقه است.

به گفته وی، با تغییر طرح تجارت جهانی و ارائه طرح جدید در دوره مدیریت شهری پنجم توانستیم از این محور را فریز شدن خارج و بسیاری از مشکلات مردم را رفع کنیم.

احمد مسجدجامعی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی گفت: شورای شهر، شورایاری و مدیریت شهری باید با هم همپوشانی داشته باشند.

وی درباره ری گفت: آلودگی ری، مهم ترین مشکل این منطقه است و این آلودگی در شرایطی است که اطراف شهرری، مزرعه وجود دارد و برج بلندی نیز وجود ندارد.

مسجدجامعی تاکید کرد: مهمترین مقاصد گردشگری تهران در شهر ری قرار دارد اما ساختمان سازها شرایط میراثی این منطقه را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به تصویب طرح خانه باغ اظهار داشت: طرح خانه باغ در نقاط مختلف تهران اجرا شد و با توجه به وجود اراضی مزروعی در اطراف شهرری، بهتر است خانه مزرعه برای این منطقه پیش‌بینی شود.

مسجدجامعی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه شهرری مهم ترین مقصد گردشگری در تهران است، گفت: با ارائه طرحی می‌توان مسیر آستانه عبدالعظیم حسنی تا امامزاده حمزه در شهرری را به مسیر ویژه گردشگری تبدیل کرد.

ادامه ‌دارد ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار