مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ازارتقاء سطح مدیریت مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست استان در جلسه شورای عالی محیط زیست خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 26 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزائی افزود : ازجمله مهمترین مصوبات جلسه شورای عالی محیط زیست، ارتقا سطح تعدادی از عرصه‌های طبیعی کشور به مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست بود.
میرزائی با اشاره باینکه مناطق چهارگانه محیط زیست شامل محدوده های طبیعی با ارزش زیست محیطی و جزء سرمایه های ملی هستند که همه آن ها تحت نظر سازمان حفاظت محیط زیست ایران اداره می شوند یادآورشد: با پیگیریهای انجام شده و طرح موضوع در جلسه شورای عالی محیط زیست محدوده امن منطقه حفاظت شده هفتاد قله در استان مرکزی با مساحت ۱۲ هزار هکتار از حفاظت شده به پارک ملی ارتقاء پیدا کرد.
وی افزود: منطقه آزاد چنارنیز به مساحت ۱۹ هزار هکتار در استان مرکزی و هم‌مرز با منطقه حفاظت شده هفتاد‌قله واقع شده و از تنوع زیستی غنی برخوردار بوده و کریدوری مابین هفتادقله و سایر زیستگاه‌های این استان می‌باشد به‌همین دلیل از منطقه آزاد به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ، ارتقاء مناطق تحت مدیریت استان را اقدامی مفید و اساسی در راستای حفظ و بهبود غنای زیستی استان خواند و گفت : در این مدت تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفتیم تا اقدامی اساسی برای حفاظت از زیستگاه‌های ارزشمند استان انجام شود و از عموم مردم درخواست می شود در راستای حمایت از گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری با محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست همراه و همدل باشند تا بزودی شاهد تحقق شعار ۸۰میلیون محیط بان در کشور باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار