تولید کننده قمی در گفتگو با تابناک:
به جرأت می‌گویم ما اگر مشکل مدیریتی نداشته باشیم، تحریم‌ها تأثیر آن چنانی بر روند کار ما نخواهد گذاشت. مشکل ما این است که نفت و پتروشیمی برای خودمان است، اما سوال این است که چرا باید روی صنایع مرتبط با پتروشیمی، قیمت پایه محاسباتی با دلار باشد.
کد خبر: ۹۳۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵ 27 January 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی ایرانی، مدیر عامل شرکت تولیدی "دقیق پلاستیک" در حاشیه بازدید جمعی از فعالان اقتصادی و رسانه‌ای استان قم از این تولیدی، در گفتگو با خبرنگار تابناک قم، با اشاره به این که شرکت "دقیق پلاستیک"، تولید کننده انواع محصولات پلاستیکی است، اظهار داشت: این شرکت در سال ۱۳۵۸ تأسیس شده، اما از سال ۱۳۹۰ تغییر کاربری داده است و هم اکنون ما تولید کننده ۲۹ محصول هستیم و تنها واحد استان می‌باشیم که با فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون اتکا، شهروند، فروشگاه‌های سپه، نجم خاورمیانه، هایپر استار، هایپرمی، کوثر و نیز فروشگاه مایا مرتبط هستیم و محصولات ما در آن‌ها عرضه می‌شود.

وی بر لزوم تقویت رویکرد مدیران استان در پیگیری حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران تأکید کرد و افزود: به جرأت می‌گویم ما اگر مشکل مدیریتی نداشته باشیم، تحریم‌ها تأثیر آن چنانی بر روند کار ما نخواهد گذاشت، چه آن که به هر حال هر سازمان و ارگان و مجموعه‌ای باید همواره با بازنگری و رصد مُداوم به دنبال تحول باشد تا بتواند بر مشکلات خویش فائق آید.

وی با اشاره به این که رشد فزاینده قیمت مواد اولیه در دو سال گذشته از جمله مشکلات اصلی ما در جریان تولید بوده است، گفت: مشکل ما این است که نفت و پتروشیمی برای خودمان است، اما سوال این است که چرا باید روی صنایع مرتبط با پتروشیمی، قیمت پایه محاسباتی با دلار باشد و حال آن که به عقیده بنده، اگر قیمت دلار را از مناسبات داخلی حذف کنیم، اتفاق خاصی نمی‌اُفتد بلکه بسیاری از مشکلات هم حل می‌شود.

ایرانی خاطرنشان کرد: البته قبول دارم که محصولات برخی از کارخانه‌ها صادراتی و طبعاً وابسته به دلار است، اما واقعیت آن است که بخش مهمی از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی ما، مصرف داخلی دارد و برای من جای سوال است که چرا محاسبه مواد اولیه این‌ها باید با نرخ دلار باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم تحریم‌ها بی اثر است، اما بیشتر از ضعف مدیریت رنج می‌بریم. مدیری که صرفاً در دانشگاه درس خوانده و دکترایش را در خارج گرفته و بعد پشت میز نشسته، طبعاً به درد ما نمی‌خورد، بلکه مدیری که خود درد کشیده باشد و از نزدیک مشکلات را ببیند و پای درد دل تولیدکنندگان و کارگران بنشیند می‌تواند تحول آفرین باشد.

این تولیدکننده استان قم همچنین افزود: به نظر بنده مجموعه سازمان‌ها و ارگان‌های تصمیم گیر در استان، خوب عمل می‌کنند، اما بحث بر سر این است که نباید وضع به گونه‌ای باشد که این‌ها صرفاً هر ماه بخواهند آمارگیری کنند و مثلاً بگویند که فلان تعداد واحد و کارخانه را بازدید و سرکشی کردیم، بلکه مهم‌تر از هر چیزی ما نیازمند حمایت‌های بهتر و جدی‌تر مدیران استان قم از واحد‌های تولیدی هستیم.

تحریم تأثیر اندکی بر جریان تولید و اشتغال داخلی دارد/ پیگیری و جدیت مسئولان در حل مشکلات، قوت قلب تولیدکنندگان استان

وی بیان داشت: البته همین که مسئولان می‌خواهند با سرکشی از واحد‌های راکد، زمینه تولید و رونق آن‌ها را فراهم کنند، حقیقتاً مایه خوشحالی ماست، چه آن که کارگران و نیرو‌های یک کارخانه و واحد تولیدی حقیقتاً به سان اعضای خانواده یک تولید کننده هستند و از این رو وقتی یک مجموعه‌ای مشکلاتش حل شده و رونق بگیرد، مایه مسرت و خشنودی برای همه ماست.

ایرانی ادامه داد: در واقع بحث ما این است که این فعالیت‌ها صرفاً رویکرد گزارشی و آماردادن نباشد بلکه نیازمند پیگیری امور و جدیت در این باره هستیم، به این معنا که اگر مسئولان از واحد‌ها بازدید کردند و مشکلات را از نزدیک دیدند، ساز و کاری تهیه کنند تا مشکلات آن‌ها رفع شود و به این وسیله زمینه رونق تولید و اشتغالزایی در استان فراهم شود.

وی گفت: به عنوان مثال عرض می‌کنم که ما در این واحد تولیدی با صد در صد ظرفیت کار می‌کنم و به شکل مستقیم نیز برای ۴۰ نفر اشتغالزایی کرده ایم و این در حالی است که محیط زیست به ما می‌گوید که باید از این مکان برویم، یا مثلاً این که برای افزایش ظرفیت تولید درخواست داده ام به سازمان صمت که به من می‌گویند محیط زیست به شما مجوز نمی‌دهد، از آن سو درخواست برق می‌کنم، بحث دیگری پیش می‌کشند.

مدیر عامل شرکت "دقیق پلاستیک" همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هر سازمان و مدیری اگر واقعاً مشکلات را پیگیری و رفع کند، شاهد تحولات خوبی در عرصه تولید و اشتغال استان خواهیم بود، ابراز داشت: با حمایت باید زمینه افزایش ظرفیت و نیز تأسیس واحد‌های دیگر را شاهد باشیم نه این که همین واحدی که داریم را به خاطر فشار‌ها و نبود حمایت ها، تعطیل کنیم.

وی با بیان این که مدیران باید با اتحادیه‌ها و صنوف و پیشکسوتان عرصه‌های مختلف از نزدیک ارتباط داشته و حرف‌ها و درد دل‌های آن‌ها را بشنوند، اظهار داشت: نکته حائز اهمیتی که به ذهن بنده می‌رسد این است که در بحث تولید با وجود همه سختی هایش، اگر با علم روز کار را جلو ببریم، مشکلات کمتر می‌شود و راندمان افزایش می‌یابد؛ بنابر این، ما باید به روز باشیم و از تحولات دنیا عقب نیفتیم.

وی افزود: در واقع اگر نگاه علمی به کار داشته باشیم، سال به سال می‌توان شاهد افزایش تولید و راندمان باشیم و به این وسیله بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

ایرانی ادامه داد: از سویی نیاز داریم که بانک‌های استان با ما همکاری کنند و توقع آن است که بر مبنای مصوبات شورای پول و اعتبار به کمک تولید بیایند، اما شاهدیم با قرار داد‌های میلی به تولید ضربه وارد می‌کنند.

وی با تقدیر از دادگستری و دادستانی استان افزود: از این حیث به شخصه واقعاً باید از همت و پشتیبانی رئیس قوه قضاییه کمال تشکر را داشته باشم، چرا که با پیگیری‌های وحمایت‌های ایشان از واحد‌های تولیدی به شکایت‌های این واحد‌ها بسیار دقیق‌تر رسیدگی می‌شود واین مایه قوت قلب تولید کنندگان است.

وی با بیان این که پیگیری‌های مدیران و حتی تماس تلفنی آن‌ها برای حل مشکلات واقعاً مایه دلگرمی ماست، ابراز امیدواری کرد که انشاالله با رفع کامل خطر این ویروس منحوس و تقویت حمایت‌های دولتی، شاهد وضع بهتری برای تولیدکنندگان استان باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار