کد خبر: ۹۳۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 30 January 2021

به گزارش تابناک رضوی، محسن نجات در دیدار با سید مجتبی احمدی، مدیرعامل و معاونان امداد و نجات، آموزش و جوانان و هلال احمر خراسان رضوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، اظهار کرد:

نگاه استاندار فعلی جناب دکتر معتمدیان، عملیات محور و بلندمدت است و از این فرصت باید برای افزایش سطح تاب آوری عمومی بهره برد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه 65 درصد سطح استان حادثه خیز است، گفت: تقریبا همه مخاطرات اصلی کشور را در خراسان رضوی شاهد بودیم که در این راستا برای گسترش فرهنگ عمومی و آگاهی و آمادگی در این عرصه می بایست اهتمام داشت.

وی با بیان اینکه باید با بهینه سازی تعامل میان دستگاههای درگیر در مخاطران و بحرانها در پی تقویت آمادگی خودمان باشیم اعلام کرد: سفرهای شهرستانی را با مسئولان مدیریت بحران در مناطق مختلف استان پیش بینی کرده و مانورهای ساعت صفر را در نقاط مختلف برنامه ریزی کرده و برای ارزیابی شرایط اجرایی می کنیم.

وی بیان کرد: حضور هلال احمر در سوانح مختلف استان به خصوص در سالهای اخیر مبتنی بر دانایی بوده است و ما ناگزیر از تعمیم این نگرش در این عرصه هستیم و هلال احمر هم زحمات زیادی در این عرصه متحمل شده است.

دکتر نجات افزود: ضرورت تعامل بیشتر بین بخشی و توجه به حوزه آموزش در عرصه های امدادی در استان بسیار جدی و حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: مدیریت کیفیت جامع را در فرآیند مدیریت بحران در استان می بایست مدنظر داشته و پیگیری کنیم.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، لزوم تقویت ارتباط رادیویی و بیسیم با همراهی هلال احمر و سایر نهادهای مرتبط محسوس است، ضمن اینکه مانورهای امدادی و جلسات هماهنگی به خصوص در شهرستانها باید جدی گرفته شده و اجرایی شود.

همچنین دکتر سید مجتبی احمدی، بیان کرد: بحران در کشور ما خیلی اوقات صرفا با نگاه لجستیکی همراه بوده و مدیریت بحران بانگاه اشباع همراه شده و نیازمند فرهنگسازی است.

از سال 83 که اولین قانون مدیریت بحران کشور به تصویب رسیده تاکنون همچنان رویکرد کاملی در این عرصه وجود ندارز درعین حال اینکه بسیج فعلی اگر شرایط جنگی در کشور ایجاد نمی شد شاید بیشتر جنبه بسیج ملی آمادگی در شرایط سخت را می یافت.

به گفته این مدرس مدیریت بحران، توجه به مدیریت ریسک در کشور ما جدی است و شهرداری ها نقش موثری در هنگامه حوادث دارند که خوشبختانه در تهران و مشهد اتفاقات خوبی در این عرصه افتاده است.

وی با اشاره به تاثیر طرح دوام و برنامه ریزان آن مانند مهندس اکبری در دوره های پیش، گفت: تجربه های موثر امدادرسانی در حوادث و در شهرهای بزرگ می بایست مورد توجه و تدوین قرار گیرد.

مدیرعامل هلال احمر استان افزود: مدیریت بحران در کشور نیازمند سازمان مدیریت بحران مقتدر و دارای جایگاه فرا سازمانی است چرا که نزدیک کردن نهادها به خصوص در بحرانها ضرورت دارد.

وی افزود: طبق ارزیابی ژاپنی ها درباره حوادث در ایران که بعد از زلزله بم منتشر شد از آنجا که خیلی از حوادث در کشور ما هر 10 سال اتفاق می افتد ما فرصت فراموشی زیادی داریم که این نسیان و غفلت خطرناک است.

دکتر احمدی یادآوری کرد: باتوجه به تجربیات ارزشمند آقای نجات در هلال احمر و حسن اعتماد استاندار این انتصاب امیدوارکننده است و موضوعات مدنظر می تواند با پیگیری ایشان به نتایج مغتنمی برسد.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: در مانورها نیازمند دانش اولیه و سپس بررسی فرآیندها هستیم تا با عدم حضور یک نفر کل فرآیند مدیریت ریسک و مخاطرات در مدیریت بحران لطمه نبیند.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر با جوامع علمی و متخصصان تاکید کرد: دانش در خدمت مدیریت بحران باید قرار بگیرد تا شاهد اقدامات عالمانه در میدان عمل در حوادث باشیم.

گفتنی است با تکریم حجت اله شایانفر، حکم انتصاب محسن نجات، مدیرعامل سابق هلال احمر خراسان شمالی به عنوان مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی از پنجم بهمن ماه جاری به امضای استاندار رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار