هشدارهای جدی استاندار هرمزگان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا؛
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: بر اساس آمارها، میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان رو به افزایش بوده و از مهمترین دلایل افزایش بیماران سرپایی و بستری ناشی از ابتلا به کرونا در هرمزگان، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است.
کد خبر: ۹۳۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 30 January 2021


به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: بر اساس آمارها، میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان رو به افزایش است و وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بستک و قشم و همچنین جزیره کیش از وضعیت آبی به وضعیت زرد تغییر یافته است.

وی با هشدار جدی در خصوص افزایش ابتلا به کرونا در هرمزگان و ضرورت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری و خودداری از سفر، مهمانی و دورهمی، افزود: محدودیت فعالیت مشاغل گروه چهار با توجه به وضعیت زرد در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بستک و قشم اعمال می‌شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در جزیره کیش نباید هیچ مراسم و برنامه ای در فضای بسته برگزار شود و مراسمات تنها با تعداد افرادی که دانشگاه علوم پزشکی برای آن مجوز صادر می‌کند و در فضای باز، قابل برگزاری است.

همتی با گلایه جدی از دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌هایی که مراسم ها را بدون توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی برگزار می کنند، تصریح کرد: هیچ دستگاه اجرایی، سازمان و نهادی در هرمزگان بدون دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی حق برگزاری مراسم را ندارد و به دستگاه هایی که به این مورد توجه نکنند، اخطار داده می شود و مسئول آن دستگاه باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی یکی از مهمترین دلایل افزایش بیماران سرپایی و بستری ناشی از ابتلا به کرونا در هرمزگان را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: از ورود بی‌نظم، سنگین و گسترده گردشگران به هرمزگان جلوگیری خواهد شد و هیچ‌گونه خدماتی در پارک ها و سواحل استان به مسافران ارائه نمی‌شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تنها تورهای گردشگری دارای مجوز با اسکان گردشگران در هتل ها و مراکز اقامتی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور کم و محدود گردشگر می‌توانند فعالیت کنند و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، با تورهای گردشگری نیز برخورد قانونی خواهد شد.

همتی بیان داشت: در مبادی مختلف استان از جمله ایستگاه راه آهن، بندر شهید حقانی و چند نقطه دیگر، تست فوری تشخیص کرونا از مسافران با دریافت هزینه از خود آنها انجام می‌شود و در صورت منفی بودن تست کرونا، این افراد می‌توانند در هرمزگان حضور یابند.

وی اضافه کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی نباید مهمانسرای خود را در اختیار مسافران قرار دهند و از مردم استان نیز می‌خواهیم از اقوام و آشنایان و خود برای سفر به استان دعوت نکنند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: در شهرستان‌های بندرلنگه و بستک، تعداد مبتلایان از طریق برگزاری نمازهای جماعت در روستاها در حال افزایش است که از مردم در این مناطق می خواهیم تا به طور جدی، دستورالعمل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری کرونا رعایت کنند.

انتهای خبر/ز221

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار