استاندار هرمزگان:
تابناک-استاندار هرمزگان ضمن تشریح عملکرد دولت در استان هرمزگان گفت: 6 نیروگاه جدید در دوره فعالیت دولت در هرمزگان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 01 February 2021

گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، فریدون همتی در گفتگوی ویژه خبری به تشریح عملکرد دولت دذ استان هرمزگان پرداخت و گفت: در طول ۴۲ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کارهای بسیار بزرگی در استان هرمزگان صورت گرفته است که از جمله آن افزایش چشمگیر تولید برق و برق رسانی برای رفاه عمومی مردم و همچنین استقرار سرمایه گذاری ها و صنایع بزرگ در این استان بوده است.

وی افزود: در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید شش نیروگاه جدید در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید و چندین نیروگاه دیگر از جمله نیروگاه بزرگ سیریک در دست اقدام است که این نیروگاه ها نقش مهمی در توسعه استان داشته اند.

*سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تامین آب شرب شهرستان بشاگرد*

وی با بیان اینکه دو آب شیرین کن بزرگ کشور در هرمزگان ساخته شده و فعال هستند از سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تامین آب شرب شهرستان بشاگرد خبر داد و افزود: در زمینه آب‌رسانی و تامین آب شرب، مهار و ذخیره‌سازی آب برای مصرف شرب و کشاورزی، سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در هرمزگان صورت گرفته که نتایج قابل توجهی را به همراه داشته است.

همتی ادامه داد: در حال حاضر دو آب شیرین کن بزرگ کشور در هرمزگان ساخته شده و فعال هستند و در تمامی نقاط این استان، صنعت احداث آب شیرین کن شکل گرفته است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: با توجه به راه اندازی و فعال شدن، آب شیرین کن های یک میلیون متر مکعبی و ۱۰۰ هزار متر مکعبی در بندرعباس، آب سدهای شهرستان میناب برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و همچنین مصرف شرب این شهرستان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: در شهرستان بشاگرد نیز بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تامین آب شرب این شهرستان از طریق دو سد جگین و سهران صورت گرفته است.

همتی در ادامه ابراز داشت: بالغ بر هشت هزار سازه آبخیزداری در استان هرمزگان احداث شده و همچنین مطالعات احداث چند سد جدید صورت گرفته که برای مهار روان آب ها و ذخیره سازی آب برای استفاده در مصرف شرب و کشاورزی، احداث این سدها به زودی آغاز می‌شود.


*نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان بیش از ۵۰ درصد است*


استاندار هرمزگان بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های گسترده اقتصادی، صنعتی و تولیدی در هرمزگان، طبق آمار رسمی اعلام شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان بیش از ۵۰ درصد است، در حالی که میانگین کشوری این نرخ ۳۹ درصد است.

وی افزود: این امر نشان‌دهنده فعالیت های گسترده اشتغال‌زایی، تولیدی و مشارکت خوب مردم هرمزگان در عرصه اقتصاد است.

همتی ابراز داشت: وجود صنایع بزرگ و واحدهای تولیدی مختلف از جمله کارخانجات فولاد و هدف گذاری برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد، وجود شش پالایشگاه بزرگ از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و همچنین بندر شهید رجایی که ۶۰ درصد صادرات و واردات کالاهای کشور از طریق آن انجام می‌شود، موجب تحرک و اشتغال عظیمی در هرمزگان شده است.

*صادرات نفت از طریق سواحل مکران در جاسک انجام خواهد شد/تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان*

همتی اضافه کرد: در راستای توسعه سواحل مکران در شرق استان هرمزگان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، با تلاش‌های دولت اقدامات بزرگی برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به احداث خط انتقال نفت از گوره به جاسک اشاره کرد.

وی ادامه داد: این کار بسیار بزرگ موجب می شود، بتوانیم نفت را از طریق سواحل مکران صادر کنیم و تجهیزات این پروژه بزرگ نیز در داخل کشور تولید شده است که کار بسیار با ارزشی محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: همچنین دو مجموعه پتروپالایش در جاسک احداث خواهد شد که این اقدامات تحولات و توسعه بزرگی را در این منطقه رقم می‌زند.

وی بیان داشت: در غرب هرمزگان نیز توسعه این منطقه با محوریت منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در حال شکل گیری است که در این منطقه برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی هدفگذاری شده که در حال حاضر هلدینگ‌های بزرگ در مراحل نهایی دریافت مجوز و تامین مالی برای این کار هستند.

انتهای پیام/ز272

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار