فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بر پایه آخرین آمار تا بهمن ماه به جز ۳ مورد سرقت‌های جزئی مانند "سیم برق و دوچرخه" آمار سرقت کاهش یافته است و در سال جاری ۵۱ درصد انهدام باندهای سرقت و ۲۷ درصد دستگیری سارقان افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 02 February 2021

سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری صبح امروز - سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه - ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد:کشف به وقوع در استان اصفهان امسال ۵۳.۷ درصد بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کشف سرقت‌ها افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار قتل در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه ۵.۹ درصد افزایش یافته است، گفت: این آمار به ویژه در سه ماهه اخیر افزایش یافته که بیشتر متأثر از مشکلات اقتصادی بوده و امید است رسانه‌ها با کمک حوزه معاونت اجتماعی به معرفی علل بروز این وقایع تخلف توجه کرده و خانواده‌ها و اقشار آسیب پذیر را آگاه کنند زیرا این وضعیت شایسته اصفهان نیست اگرچه غالب این وقایع قتل مرتبط با اتباع خارجی و مهاجران است و در بومی‌های اصفهان کمتر است.

وی در خصوص شناسایی قاتلان، افزود: سال جاری در ۹۶.۷ درصد موارد قتل، قاتلان شناسی شده‌اند و درصدی هم تحت تعقیب پلیس هستند.

سردار میرحیدری با اشاره به کاهش ۴۵.۵ درصدی موارد آدم ربائی در ۱۰ ماهه امسال، افزود: مواردی از آدم ربائی‌ها سال گذشته نیز شناسایی شده‌اند و کشفیات این حوزه در سال جاری بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به اقدامات پلیس در حوزه امنیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: سال جاری ۵ هزار و ۶۳۰ دستگاه ماینر بیت کوین در استان اصفهان جمع آوری شده است که البته بیشترین آمار کشفیات به ترتیب از شاهین‌شهر با یک‌هزار و ۴۵۱ دستگاه، شهرضا ۸۷۳ دستگاه و اصفهان ۷۵۱ دستگاه ماینر بوده و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه امسال کشف اقلام بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی امسال ۳۰۰ دستگاه خودرو قاچاق و ۱۰۰ تن شیرخشک کشف کرده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه امسال قاچاق سوخت به دلیل کاهش تردد ناشی از شیوع کرونا ۶۰ درصد کاهش یافته است، افزود: ۹۰ درصد کشفیات سوخت نیز مربوط به مازوت و گازوئیل بوده است؛ در زمینه برخورد با قاچاق سوخت به تازگی مقرر شده پلیس به سامانه وزارت نفت دسترسی پیدا کند تا عوامل قاچاق سوخت شناسایی و با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه با تلاش پلیس امسال تاکنون ۸۰ باند قاچاق و توزیع مواد مخدر در اصفهان منهدم و ۴۵ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: پلیس مواد مخدر استان اصفهان تعامل خوبی با همکاران خود در استان‌های همجوار کویر داشته است و در بسیاری از موارد اشرار را در عمق کویر دنبال و منهدم کردند؛ همچنین ناجا در این زمینه پرنده‌هایی را پیش‌بینی کرده که بزودی ارتقای امنیت کویر و تشدید برخورد با متخلفان را شاهد خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار