اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 14 بهمن توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۳۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 03 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 14 بهمن  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 14 بهمن بشرح زیر است:

کلاهبرداری اینترنتی از 3600 شهروند

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری اینترنتی 20 میلیارد ریالی از 3600 شهروند خبر داد.

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش قضائی از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان "ساري" مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی 30 ميليون ريالی از حساب بانکی یک شهروند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات از مال باخته و اقدامات اطلاعاتی و فنی، کارآگاهان پلیس فتا دریافتند، وجه سرقتي از حساب شاکي با برنامه ای اینترنتی (اپلیکیشن) و از طريق پايانه هاي فروشگاهي در چند شهر استان تهران برداشته شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران از اخذ گزارش هایی مشابه در خصوص کلاهبرداری اینترنتی از این طریق با شگرد فیشینگ به بهانه خريد شارژ از درگاه های جعلی بانکی و افشای اطلاعات حساب بانکی افراد خبر داد و افزود: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات رد متهم اصلي پرونده را شناسایی کردند.

سردار میرزایی اظهار داشت: با شناسایی مخفیگاه متهم و با هماهنگی قضائی این فرد در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در شهر تهران دستگير و از محل سکونت وی کارت های عابر بانک، سیم کارت، گوشي تلفن همراه و دستگاه pos متعلق به افراد دیگر کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات اوليه منکر هرگونه فعاليت مجرمانه بود، افزود: این فرد در ادامه با توجه به ارائه مستندات و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و اظهار داشت؛ از مهرماه سال 98 با نام مستعار در یکی از کشورهای همسایه و از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان و برداشت غیرقانونی از حساب آنان می کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف اطلاعات حساب بانکی 3600 شهروند از این متهم خبر داد و افزود: این متهم تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال از حساب بانکی شهروندان در استان های مختلف کشور کلاهبرداری کرده است.

گفتنی است، متهم پس از انجام تحقيقات با قيد وثيقه از سوی مرجع قضائی به زندان ساري معرفی شد.#


-----------------------------------------------


سارق سیم و کابل برق در بابل دستگیر شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق سیم و کابل برق با 20 فقره سرقت در بابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدجعفر ساداتی، در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران گشت کلانتری 11 بابل با بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی غافگیرانه متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ ساداتی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد، گفت: برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه نیازمند مشارکت و همراهی آحادجامعه با نیروی انتظامی است.


-----------------------------------------------


کشف 16 تن سبوس خارج از شبکه توزیع در بهشهر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از کشف 16 تن سبوس خارج از شبکه توزیع در سطح شهرستان بهشهر خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمدپور با اعلام این خبر، اظهار داشت : در اجراي طرح تشديد مبارزه با جرایم اقتصادي به خصوص قاچاق منابع ملي و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در شهرستان بهشهر به همراه برخي از کارخانه های دام و طيور، در امر فروش خارج از شبکه و غيرمجاز نهاده هاي دامي و سبوس گندم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره عمليات پليس اقتصادي استان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي و استفاده از شگرد های خاص پلیسی محل دپوی نهادهای دامی در یکی از مناطق شهری بهشهر شناسایی شد و با هماهنگي قضائی و همکاري عوامل پلیس آگاهي و ماموران اداره جهاد کشاورزي در اقدامی عملياتي بیش از 16 تن سبوس گندم خارج از شبکه از یک دستگاه کاميون در حال تخليه کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از تشکیل پرونده برای متهمان این پرونده و تحویل به مرجع قضائی خبر داد و افزود: اموال مکشوفه نیز تحویل مرجع ذیصلاح شد .

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه وضعيت اقتصادي و موج سواري قاچاقچيان از شرايط موجود ، موجب ایجاد تورم در بازار نهاده هاي دامي، سموم کشاورزی و کودهاي شيميايي شده است، افزود: برخي افراد معلوم الحال در تلاش هستند که ا

masoud pashna, [۰۲.۰۲.۲۱ ۱۸:۰۶]
ز اين وضعيت نابسامان اقتصادي براي خود کسب درآمد نامشروع کنند.

وی بر نظارت و کنترل جدي واحد هاي صنفي و مراکز توزيع و پخش نهادهای دامی و سموم کشاورزی از سوی دستگاه های متولی تاکید کرد و افزود: بی شک نظارت و کنترل این واحد ها گامی موثر در ثبات اقتصادی، رفع مشکلات و موانع تولید در بخش کشاورزی است.


-----------------------------------------------


سارقان حرفه ای در بابلسر به دام افتادند

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و معابر عمومی با 16 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسین زارع" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از معابر و اماکن عمومی و خصوصی در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ، افزود: با ماموران با بررسی محل های وقوع سرقت و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی و دستگیری 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر با بیان اینکه متهمان در بازجویی های انجام شده به 16 فقره سرقت از معابر، اماکن عمومی و خصوصی این شهرستان اعتراف کردند تصریح کرد: در این رابطه تعدادی از مالباختگان نیز شناسایی و اموال مسروقه به آنان تحویل شد.

سرهنگ زارع از معرفی متهمان به مرجع قضائی خبر داد و در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: به هشدارهاي انتظامي و آموزش هاي همگاني پليس در حوزه پيشگيري از سرقت توجه ويژه داشته باشند و مغازه ها و منازل خود را به تجهيزات ايمني مجهز كنند .


-----------------------------------------------


کشف 15فقره سرقت در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف 15 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی "در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران تجسس کلانتری 11 این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 2 سارق سابقه دار را در این رابطه شناسایی و آن ها را دستگیر کردند.

سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی ها تاکنون به 15فقره سرقت از امکاکن خصوصی این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------


دستگیری 2 سارق سابقه دار در محمود آباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از کشف 13فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ " محمود حسین زاده" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان محمود آباد به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی 2 سارق سابقه دار را در این رابطه شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از اعتراف متهمان به 13 فقره سرقت در بازجویی های به عمل آمده خبر داد و در ادامه تصریح کرد: ماموران در بازدید ازمخفیگاه سارقین مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف کردند.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی این افراد به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک از سوی افراد معلوم الحال و فرصت طلب موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.


-----------------------------------------------


کشف 7 و نیم کیلو مواد مخدر در طرح اراتقاء امنیت اجتماعی چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وکشف 7 کیلو و 500 گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

وی، افزود: در اجرای این طرح که با هدف مقابله با عاملان افیونی به اجرا در آمد، پس از تشکیل تیم های اطلاعاتی ماموران موفق به شناسایی مناطق آلوده و عاملان افیونی در این شهرستان شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، از دستگیری 5 عامل افیونی در این عملیات پس از هماهنگی با مرجع قضائی خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه های این افراد در مجموع 7 کیلو و 500 گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ خسروی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: پلیس با کسانی که قصد اختلال در نظم و امنیت عمومی و اجتماعی را داشته باشند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

خسروی در

masoud pashna, [۰۲.۰۲.۲۱ ۱۸:۰۶]
خاتمه از شهروندان خواست برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده وهرگونه اطلاعات واخباری در زمینه های امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام دارند.


-----------------------------------------------


کشف 13 هزار ليتر سوخت قاچاق در نوشهر

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از کشف 13هزار ليتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ " قاسم محمدی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی کسب خبری مبنی قاچاق سوخت و فراورده های نفتی توسط فردی در این شهرستان، مووضع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران پاسگاه انتظامی کجور متهم را شناسایی و دستگیر کردند .

سرهنگ محمدی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، در بازرسی از محل نگهداری سوخت توسط نامبرده 13 هزار لیتر نفت سفید قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر در خاتمه از همکاري مردم با نيروي انتظامي در برخورد با مخلان نظم اقتصادي قدرداني کرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت هاي غيرقانوني، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


-----------------------------------------------


12 تن آرد قاچاق در آمل کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، از کشف 12تن آرد خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذات الله رضوانی، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع آرد خارج از شبکه توزیع در سطح شهرستان آمل، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، 3 نفر از افرادی که خارج از نظام توزیع، اقدام به دریافت آرد از کارخانجات تولید آرد و فروش آن در بازار آزاد می کردند را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های قضائی، ماموران پلیس آگاهی با همکاری نماینده اتحادیه آرد و نان این شهرستان در بازدید از محل نگهداری کالا توسط این افراد در مجموع 12تن و 360 کیلو گرم آرد به ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ رضوانی در خاتمه، گفت: متهمان دستگیر و پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.


-----------------------------------------------


دستگیری سارق اماکن خصوصی در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگيري سارق اماکن خصوصی و کشف 9 فقره سرقت خبر داد .

سرهنگ قاسم محمدی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در حوزه استحفاظی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي سارق را شناسايي و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگير کردند.

سرهنگ محمدی، خاطرنشان کرد: متهم در تحقيقات و بازجویی بعمل آمده به 9 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های مداربسته به هشدار های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به پلیس 110 گزارش کنند .


-----------------------------------------------


انهدام باند سارقان با 26 فقره سرقت در قائم شهر

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری باند سارقان کابل برق با 26 فقره سرقت در شهرستان قائم شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در حین گشت زنی با هدف پیشگیری از جرائم بویژه سرقت به عنوان یکی از وظائف ذاتی خود،یک سارق حرفه ای سیم های برق را در حین سرقت شناسایی و دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف 13 متر سیم برق سرقتی از سارق در حال سرقت افزود: متهم پس از دستگیری در بازجویی و تحقیقات فنی ماموران به 26فقره سرقت با همدستی دو سارق دیگر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت : دو همدست سارق دستگیر شده پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی توسط ماموران انتظامی شهرستان دستگیر و پس از بازجویی آنها نیز به 26 فقره سرقت سیم کابل برق اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در پایان از عزم جدی مجموعه انتظامی شهرستان در راستای برخورد قاطع با سارقان و بهره گیری از روش های نوین پلیسی در کمترین زمان ممکن خبر داد و از مردم خواست هرگونه تردد مشکوک افراد و یا وسایل نقلیه ناشناس را به شماره تماس 110 به عنوان پل ارتباطی پلیس و مردم اطلاع رسانی کنند.


-----------------------------------------------


پژو حامل چوب جنگلي قاچاق دردام پلیس تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان

masoud pashna, [۰۲.۰۲.۲۱ ۱۸:۰۶]
تنکابن، از کشف 1500کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق از یک دستگاه خودروی سواری پژو خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامحسین شعبانی با اعلام اين خبر اذعان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب توسط فردی در یکی از مناطق جنگلی تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی یکی از قاچاقچیان چوب را در حین جابجایی چوبهای جنگلی با یک دستگاه پژو 405 شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به توقیف خودروی پژو توسط ماموران ،خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی توقیف شده 1500کیلو چوب که از جنگ های این شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود را کشف کردند.

سرهنگ شعبانی با اشاره به جاسازی ماهرانه چوب های کشف شده در خودروی پژو 405 تصریح کرد:کارشناسان ارزش چوب های قاچاق کشف شده را بالغ بر 50 میلیون ریال اعلام کردند.

و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------


کشف 2500کیلو چوب قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامی سوادکوه شمالی از کشف 2500کیلوگرم چوب قاچاق و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ حمیدرضا فرهودی در تشریح این خبر بیان داشت:ماموران انتظامی در راستای مبارزه با قاچاق چوب های جنگلی توسط افراد فرصت طلب موضوع را با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوبهای قاچاق خبر داد و تصریح کرد: ماموران انتظامی در اقدامی غافلگیرانه نیسان حامل چوب های قاچاق را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به کشف 2500کیلو گرم چوب جنگلی که به صورت غیر قانونی برداشت شده بود،افزود:ماموران در این اقدام یک قاچاقچی حرفه ای چوب های جنگلی را نیز دستگیر کردند که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ فرهودی در خاتمه خاطرنشان کرد: جنگل یک موهبت الهی بوده که بر سلامت محیط زیست تاثیر مستقیم دارد،به همین دلیل شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فرصت طلبی از سوی قاچاقچیان چوب موضوع را فورا به پلیس 110 اطلاع دهند


-----------------------------------------------


توقیف 2 خودروی حامل چوب قاچاق در نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور، از کشف 4تن چوب قاچاق پس از توقیف و بازرسی 2 خودروی نیسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"علی داداش تبار"در تشريح اين خبر،بیان داشت: ماموران انتظامي در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگ های نور توسط افراد فرصت طلب موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از تلاش بی وقفه 2 دستگاه خودروی نیسان را در حال جابجایی چوبهای قاچاق در یکی از محورهای جنگلی شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور افزود: ماموران در بازرسی از خودروی توقیف شده 4 تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان نور برداشت شده بود را کشف کردند.

وی از تحویل چوب های کشف شده به اداره منابع طبیعی خبر داد و افزود: در این اقدام 2 نفر دستگیر شدند که پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ داداشتبار از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده شوم و مخرب قاچاق بویژه برداشت غیر مجاز چوبهای جنگلی خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در زمینه قاچاق موضوع را به پليس 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------


پلمب 67 واحد صنفی متخلف در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از پلمب 67 واحد صنفی متخلف در پی اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر بیان داشت:ماموران انتظامی در پی اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی واحد صنفی متخلف با همکاری کارکنان اداره بهداشت خبر داد و تصریح کرد:ماموران پس از هماهنگی قضائی 67 واحد صنفی که به قوانین مرتبط با قطع زنجیره ویروس کرونا بی توجه بودند را پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل خاطرنشان کرد:در این رابطه پرونده هایی تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ شالیکار در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه

masoud pashna, [۰۲.۰۲.۲۱ ۱۸:۰۶]
تخلف و قانون شکنی موضوع را از طریق تماس تلفنی با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.


-----------------------------------------------


غافلگیری فروشندگان کالای قاچاق توسط پلیس آمـل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 18دستگاه کالای قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال در بازدید از 10 واحد صنفی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " ذات الله رضوانی " در رابطه با این خبر بیان داشت:مامورين پليس آگاهي در پی دریافت خبری مبنی بر تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط برخی از واحدهای صنفی موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی 3 واحد صنفی که اقدام به تهیه و فروش کالای قاچاق می کردند خبر داد و تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی در بازدید از این واحدهای صنفی به اتفاق ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و نماينده اداره صنعت و معدن آمل 7 دستگاه پمپ کف کش ، 10دستگاه پنل کولر و يک دستگاه يخچال دوقلو با برندهای خارجی که به صورت قاچاق وارد کشور شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل ضمن بیان ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریالی کالاهای کشف شده بر اساس نظر کارشناسان افزود:ماموران انتظامی همچنین 3 نفر را در این اقدام دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل در خاتمه خاطرنشان کرد: مقابله با پديده شوم قاچاق نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است و سامانه 110 پلیس مناسب ترین راه برای گزارش های مردم در رابطه با معرفی قاچاقچیان کالا و افراد فرصت طلب می باشد.


--------------------------------------------


سیلی ای که محبوبیت ناجا را به رخ کشید

خشم و اعتراض شدید مردم علیه متعرضان به سربازان وظیفه شناس در شبکه های اجتماعی و رسانه ها بیانگر عشق و قدردانی مردم به خانواده های نیروهای مسلح بویژه در نیروی انتظامی است.

هرچند سخن راندن از سیلی زدن به یک مدافع امنیت، به ویژه کسی که نام مقدس "سرباز" یعنی باختن سر بر سر حفظ تمامیت ارضی و حفظ ناموس بر وی نهاده شده بی نهایت سخت و آزار دهنده به نظر می رسد، اما گاهی ناگزیر باید در مورد موضوعی هرچند ناراحت کننده و غیر اخلاقی صحبت کرد.

سیلی بر چهره سرباز می تواند معانی و مفاهیم مختلفی را بر ذهن متبادر کند.

این رفتار ناپسند آن هم از سوی فردی که ادعای قانون مداری و وضع قانون را دارد، می تواند بیانگر ایجاد هرج و مرج در جامعه باشد، چرا که با توجه به اینکه یک نماینده مجلس از ظرفیت بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به یک الگو را برخوردار می باشد، افراد لااوبالی و اراذل و اوباش از این فرصت نهایت بهره را خواهند برد.

بنابراین طبیعی است که شنیدن چنین خبرهایی حتی با کاهش احساس امنیت در شهروندان همراه باشد، احساس امنیتی که اکنون به ویژه در آستانه جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب با اهدای خون پاک هزاران شهید عزیز بوجود آمده است.

هرچند در شرایط فعلی با توجه به قدرت نیروهای مسلح و زحمات همه مدافعان وطن ایران عزیزمان از نظر قدرت نظامی در منطقه در شرایطی می باشد که حتی ابرقدرت های جهان جرات هیچ گونه تعرضی را به خود نمی دهند، اما شنیدن خبر سیلی بر چهره سرباز و مدافع وطن اینگونه به نظر می رسد که فرد متعرض به تمام تلاش های مدافعان وطن از گذشته های دور تاکنون و حتی خون شهدای عزیزمان که در راه حراست از وطن ریخته بی توجه بوده و به این عزیزان در نهایت ارزش و احترام بی احترامی کرده است.

از سویی دیگر با نگاهی به سه حادثه تعرض اخیر توسط برخی از افراد مثلا مسئول که اولین آن در فرودگاه امام خمینی (ره) توسط نماینده یکی از شهرهای استانی در غرب کشور رخ داد و سپس یکی از بازپرس های دادگستری در استان مازندران اقدام مشابهی را مرتکب شد و اکنون سیلی نماینده شهرستان سبزوار بر چهره سرباز وظیفه شناس در تقاطع دولت و انقلاب می بینیم که مردم حاضر در صحنه علاوه بر اینکه از این رفتار افراد متعرض ناراحت و خشمگین شده اند، بلکه در حمایت از سربازان مظلوم وطن، علاوه بر دلداری آنان در حین اتفاق با تصویر برداری از لحظه ناراحتی و اعتراض آنها و انتشار تصاویر در شبکه های اجتماعی عملاً به حمایت از آنان پرداخته و علاوه بر این با دادن شماره تماس و آدرس خود به سرباز وظیفه شناس برای حضور در محکمه و حمایت وی به عنوان شاهد نیز اعلام آمادگی کردند.

هنگامی که تصاویر در شبکه های اجتماعی پخش شدند نیز شهروندان به شیوه های مختلف رفتار زشت نماینده مجلس که این بار در جناح مقابل با سربازان ما قرار گرفته بودند را محکوم کردند.

همه این واکنش های مردم عزیز و شریف کشورمان بیانگر حس وظیفه شناسی و نوع دوستی و خلوص نیت در انجام وظیفه و خدمتگزاری کارکنان نیروهای مسلح بویژه خدمتگزاران آنان در نیروی انتظامی می تواند باشد که صا

masoud pashna, [۰۲.۰۲.۲۱ ۱۸:۰۶]
دقانه عشق مردم را به خود جلب کردند و این به معنی محبوبیت نیروهای مسلح و به ویژه ناجا در قلب و ذهن مردم است.

مردم این روزها از اینگونه مسئولان خود ناراحت می باشند و خواهان مجازات چنین افراد دورو و ریاکاری که ادعای خدمتگذاری به آنان را دارا می باشند،هستند.

اما شاید خیلی از شهروندان هنوز غافل از این هستند که این نماینده هنگام نواختن سیلی به خوبی می دانست که می تواند از امتیاز مصونیت قضائی خود در محکمه بابت ارتکاب به چنین رفتار زشتی استفاده کند.

اما طبق قانون مصونیت قضائی نماینده مجلس در برابر ارائه خدمات به مردم و کشور می باشد نه تعرض به شهروندان و گام برداشتن علیه مردم و احساس امنیت آنان.

حال اکنون که سخن از محکمه و شکایت و مصونیت و اقدامات قضائی شد باید گفت که قانون گذار در خصوص هرگونه تعرض به کارکنان خدوم نیروهای مسلح در حین انجام وظیفه چه پیش بینی ای کرده است و به عبارتی یک سیلی بر چهره معصوم سرباز وظیفه شناس چند؟

آیا زمان آن نرسیده است که قوانین محکم تر و مجازات های سخت تری در خصوص تعرض به کارکنان نیروهای مسلح در حین انجام وظیفه در مجلس شورای اسلامی وضع شود؟ آیا زمان آن نرسیده تا با وضع قوانین محکم تری حتی علیه یک نماینده گستاخ مجلس ضمن پیشگیری از چنین حوادثی زمینه ناراحتی و خشم مردم را از بین برد؟

خواهش ما این است که حتما این اتفاق رخ دهد، ضمن آرزوی عافیت و سلامتی برای همه بیمارانی که در بیمارستان ها به دلیل بیماری به ویژه ابتلاء به ویروس منحوس کرونا بستری اند، هرچند سلامت و امنیت دو نعمت بزرگی هستند که تا زمان موجودیت حس نشده و یا فراموش می شوند، اما از همه نمایندگان مجلس به ویژه ریاست محترم مجلس شورای اسلامی که خود از خانواده بزرگ نیروهای مسلح بوده و سابقه درخشان فرماندهی در ناجا را در کارنامه خود دارند، خواهانیم تا در این مورد یا موارد مشابه عادلانه رفتار کند.

حداقل در زمینه تعرضات احتمالی و مشابه آنان به هریک از اعضای نیروهای مسلح تجدید نظر شود تا در آینده افرادی دیگر فکر تعرض به خادمان مردم شریف ایران اسلامی به ذهنشان خطور نکرده و اینگونه مردم عزیزمان خشمگین و ناراحت نشوند.

نگارنده: سرهنگ دوم قاسم گرجی کارشناس ارشد اداره رصد فضای مجازی، اطلاع رسانی و افکار عمومی معاونت اجتماعی مازندران.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار