تابناک- رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی با بیان اینکه امنیت شغلی ناجیان غریق در کشور با پیگیری قرارداد و بیمه این افراد افزایش میابد، گفت: بیشترین حوادث غرق شدگی در اماکن فاقد مجوز شنا اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۹۳۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 04 February 2021


مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرگزاری تابناک در خصوص فعالیت‌های فدراسیون غریق نجات و قواصی، اظهارداشت: این فدراسیون در سه رشته نجات غریق، قواصی و آب درمانی فعالیت می‌کند که هریک در شاخه خود می‌تواند حکم یک سازمان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه نجات غریق بحث ایمنی اماکن آبی کشور را دارد که شامل سواحل، استخر و آبگیرها است را انجام می‌دهند، افزود: این فعالیت برای نجات جان انسان‌ها است و در هر استان بنا به ویژگی خاصی که وجود دارد انجام می‌شود.

رئیس فدراسیون غریق نجات و قواصی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح کشور ۳۱ هیئت فعال وجود دارد، بیان کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم با ساماندهی ناجیان بحث بیمه و امنیت شغلی این افراد را فراهم کنیم.

حیدری با عنوان اینکه در تلاش هستیم که با کمک وزارت ورزش بتوانیم بحث قرارداد رسمی ناجیان را در مراکزی که دارای مجوز وزارت ورزش هستند داشته باشیم، تصریح کرد: این مهم سبب افزایش ایمنی سواحل در کشور نیز می‌شود.

رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی با بیان اینکه رشته آب درمانی بین فدراسیون ما و پزشکی مشترک است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بتوانیم دوره‌های آموزشی خوبی در سطح کشور و در این راستا انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما به تنهایی نمی‌توانیم اثر گذار باشیم، گفت: در تلاشیم که با تعامل با وزارت آموزش و پرورش، علوم، فدراسیون کارگری و نیروهای مسلح بتوانیم افراد بیشتری را برای تقویت امنیت سواحل و نجات جان هموطنان جذب و آموزش دهیم.

حیدری با عنوان اینکه فدراسیون غریق نجات و غواصی یک فدراسیون امدادی است، عنوان کرد: با احیاء شورای راهبردی این فدراسیون سبب می‌شود بتوانیم با کمک دستگاه‌های مختلف در حوزه فرهنگ‌سازی و پیشگیری از غرق شدگی در سطح اقدامات خوبی صورت می‌گیرد.

رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار ناجی در سطح کشور فعال هستند و ۴۰ هزار نفر نیز برای شرکت در دوره‌های آموزشی ثبت نام کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار