امام جمعه بندر خمیر تاکید کرد؛
تابناک-حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز شهرستان اظهار کرد : با استقرار بایدن در کاخ سفید بسیاری از مردم و صاحبنظران انتظار داشتند تا وی در اولین روز کاری خود به برجام اشاره داشته باشد این انتظارها اما برآورده نشد و تا الان که قریب دو هفته می گذرد اظهارنظر خاصی از سوی مقامات کاخ سفید شنیده شد نشده است.
کد خبر: ۹۳۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 05 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،امام جمعه شهرستان بندر خمیر با اشاره به چند نکته لازم گفت: اول اینکه تحریم سیاست قطعی و همیشگی آمریکا است این سیاست در همه ادوار بوده و هست و خواهد بود این سیاست و راهبرد دولت دموکرات و جمهوری خواه نمی‌شناسد .

حجت الاسلام والمسلمین صالحی گفت : جو بایدن اکنون با ساختار چند بعدی از تحریم‌های چندجانبه بر علیه ایران مواجه است از سوی دیگر ترامپ از برجام خارج شده و هزینه تشدید تحریم و خروج از برجام را برای خود و به عبارت واضح‌تر ترامپ کار بایدن را راحت تر کرده است .

وی ادامه داد : در حال حاضر ریئس جمهور جدید آمریکا نیازی به وضع تحریم جدید ندارد که برایش هزینه داشته باشد و نه علاقه‌ای به رفع تحریم‌های کنونی دارد که موجب مسدود شدن این اهرم های فشار بر ایران گردد. بهترین راه برای بازی با تحریم هاست .

حجت الاسلام والمسلمین صالحی گفت : یعنی اول به خیال خود ایران را در حالت انتظار نگه دارد و ثانیاً با منت چند تحریم را رفع کرده و ً اندکی امتیاز بدهد و در کنار این امتیازدهی برجامی به برجام بازگردد. و هم بر جام‌های ۲و۳ را مطرح کرده و به نوعی شرط گذاری برای رفع بیشتر تحریم کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی عنوان کرد:موضع ما در شرایط کنونی در مواجهه با این شرایط این است که از تمام مسئولان ارشد و میانی و رسانه‌ها و نخبگان کشور باید یک شنیده شود و هیچ کس حق ندارد علامت و نشانه ضعف نشان دهد.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه بر رفع تحریم‌ها بیانجامد بدون این مهم بازگشت به برجام معنایی نخواهد داشت اما برای رفع تحریم ۷ سال صبر کردیم و به قول دولتمردان هیچ و حالا خنثی‌سازی تحریم‌ها لازم است.


حجت الاسلام والمسلمین صالحی با تذکر به مردم با اشاره به اینکه شهرستان خمیر در محاصره با شهرهایی که پیک چهارم کرونا مواجه هستند با توجه به تلاقی این شهر با شهرستان‌های دیگر که وضعیت آنها تغییر کرده است . ذره کوتاهی منجر به تشدید وضعیت خواهد شد.

وی گفت:از همه مجموعه‌های شهرستان که با اجرای برنامه‌های متعدد و افتتاح پروژه های درشور و انگیزه در ایام الله دهه فجر در بین آحاد مردم جامعه را ایجاد کردند تشکر می منم .

خطیب نماز جمعه شهرستان بندر خمیر اظهار داشت: انتظار می‌رود شرکت بیشتری در مسئولیت های اجتماعی مشارکت داشته باشند که همه به سمت یک مجموعه وخاص سوق نیابد با اینکه مجموعه های دیگری نیز که دارای ضررهای بیشتری به شهرستان‌و مردم و محیط زیست دارند در راستای نقش اجتماعی خویش فعال تر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار