استاندار یزد در حاشیه مشارکت در طرحی از سوی دوستداران محیط زیست، اظهار کرد: مسئولان باید پیشگام این جریان باشند و عموم جامعه را نیز به اینگونه اقدامات فرا بخوانند.
کد خبر: ۹۳۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 06 February 2021

چندی پیش از سوی یکی از تشکل‌های زیست محیطی از مردم برای همکاری و مشارکت در تمیز کردن رودخانه‌ای در روستای ییلاقی ده‌بالا در شهرستان تفت دعوت شده بود ولی نکته قابل تامل در این برنامه که روز گذشته با حضور خیل زیادی از دوستدارن محیط زیست برگزار شد، حضور استاندار یزد بود که با شرکت در این برنامه، ضمن تاکید بر  حمایت از طرح‌های زیست‌محیطی، پابه‌پای دیگران در جمع‌آوری زباله‌های این منطقه اقدام کرد.

«محمدعلی طالبی» اظهار کرد: حضور مردم در برنامه پاک‌سازی رودخانه ده بالا به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی استان یزد، علاوه بر ارزش نمادین آن در حفاظت از محیط زیست، کاری ارزشمند و شایان تقدیر است.

وی با بیان این که محیط زیست بخش جدا ناپذیر زندگی ماست، گفت: با توجه به این که در سال‌های اخیر با توسعه گردشگری و اقتصاد روستاها، مهاجرت معکوس به روستاها افزایش یافته و میل افراد به گذران اوقات فراغت در روستاها معطوف شده است، حفظ محیط زیست این مناطق اهمیت زیادی دارد.

استاندار با تاکید بر این که محیط زیست حق نسل‌های آینده نیز هست، در اهمیت حافظت از آن تصریح کرد: مسئولان باید پیشگام این جریان باشند و عموم جامعه را نیز به اینگونه اقدامات فرا بخوانند.

وی به گستردگی محیط زیست یزد نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه بی‌توجهی به محیط زیست خصوصا در روستاهای هدف گردشگری بیشتر دیده می‌شود و لازم است که فرهنگ‌سازی در این خصوص را از اولویت هایمان به شمار بیاوریم.

طالبی از تداوم این اقدامات در یزد خبر داد و از مردم دعوت کرد در هر گوشه از استان، جریان‌ساز این اقدام باشند و علاوه بر این نیز نهادهای مردمی و سمن‌ها پررنگ‌تر در چنین برنامه‌هایی حضور یابند و برای نجات محیط زیست آستین همت بالا بزنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار