برای تحول، به جریانی فراتر از جناح‌های سیاسی نیاز داریم، قبلاً با محاصره اقتصادی و سیاسی مواجه نبودیم و می‌توانیم از وضع موجود عبور کنیم و به یک الگوی اجرایی و مردمی برای پیاده سازی گام دوم برسیم.  
کد خبر: ۹۳۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 07 February 2021

به گزارش تابناک تبریز،فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس گفت:*در بهمن ۱۳۶۰ مطمئن بودم که محاصره شدید اقتصادی رخ می‌دهد برای همین بعد از جنگ از مهندسی مکانیک به اقتصاد تغییر رشته دادم و همچنین در مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را به رهبر انقلاب تقدیم کردیم و مقام معظم رهبری پس از اصلاح، آن را به سه قوه ابلاغ کردند.

اگر سیاست‌های اقتصادی ابلاغی مقام معظم رهبری اجرا می‌شد، تحریم‌ها بطور کامل خنثی می‌شد یا لااقل تاثیر نامطلوب تحریم‌ها بر زندگی مردم بسیار کمتر می‌شد.
۳۹ سند مهم در این بیست سال در مجمع تشخیص نوشته شده و پس از اصلاح و تکمیل از سوی مقام معظم رهبری، توسط ایشان ابلاغ شده که به غیر از سیاست‌های کلی اصل۴۴، هیچ‌کدام به قانون تبدیل نشده است.

 *مؤسس و طراح قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت:*

پس از پایان جنگ، از همه یگان‌ها خواستم که ۵۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی که از دوران جنگ‌ تحمیلی باقی مانده در خدمت سازندگی کشور قرار داده شود.

*استاد تمام اقتصاد دانشگاه‌های تهران ادامه داد:*
هدف ما از تأسیس و تقویت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء این بود که تجهیزات، ماشین آلات و تجربه فنی موجود در یگان‌های مهندسی رزمی سپاه که محصول هشت سال دفاع مقدس بود، در اختیار بازسازی کشور قرار گیرد.
در عین حال به این نتیجه رسیده بودم که ماشین آلات و تجربه فنی، کافی نیست و تنها با قرارگاه سازندگی نمی‌توانیم تحول در اقتصاد، کشاورزی و صنعت را فراهم کنیم، بلکه کشور نیازمند دانش راهبردی برای پیشرفت کشور و تمدن سازی است و در این راستا، تدوین سیاست‌های کلی نظام و اجرای این سیاست‌های کلی، نیاز ضروری کشور است.
امروز هم معتقدم اگر بی توجه به سیاست‌های کلی نظام، به تکرار تجربه اجرایی و سلیقه ای دولت‌های گذشته بپردازیم در دهه پنجم انقلاب با نتایج فاجعه بار اقتصادی روبه رو خواهیم شد.

*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار