رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:واکنش امیری فر به نامه نوشتن احمدی‌نژاد به بایدن / بایدن شرط برداشته شدن تحریم‌های ایران را اعلام کرد / محسن هاشمی: هنوز قانع نشدم در انتخابات شرکت کنم و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 07 February 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نماینده، ولی فقیه در گیلان: دلدادگان بیچاره داخلی که می‌گویند کشور ما بدتر از آمریکا است، از شمر کربلا بدترند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خانواده معظم شهدا را شمع و چراغ جامعه خواند و بیان کرد: نظام اسلامی خود را مدیون خانواده معظم شهدا می‌داند؛ خانواده شهدا توانستند دنباله تلاش شهدای خود را حفظ کنند و این نشان‌دهنده کار زینبی(س) است زیرا مادران، همسران و فرزندان شهدا نقشی مانند زینب(س) را دارند. آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اذعان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر وجود 30 میلیون فقیر در این کشور اظهار داشت: برخی دلدادگان بیچاره داخلی که می‌گویند کشور ما بدتر از آمریکا است این‌ها از شمر کربلا بدترند زیرا هیچ‌وقت روح دیدن رشد ملت ایران را ندارند و مانند عروسک خیمه شب بازی دشمن هستند. وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی آدم‌های سیاه دل هستند خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برای جایگزین کردن نام خدا، اسلام و پیامبر(ص) به ‌جای شاه و آمریکا محقق شد؛ در مدت 42 سال عمر انقلاب اسلامی به اندازه 150 سال کار شده البته از این راضی هستیم اما قانع نیستیم.

وریا غفوری: ‌حمله به من هدایت شده و شرم آور است

وریا غفوری: مسئولان کشور باید واکسن را به مردم برسانند تا زندگی‌ها به روال عادی برگردد. یک‌سری آدم‌ها هم بابت این استوری به من حمله کرده بودند که وقتی می‌رفتم پیج‌ها را می‌دیدم، متوجه شدم بالای ۹۰درصد اینها آدم‌های واقعی نیستند. پیج‌های فیکی بودند که می‌آمدند در فضای مجازی به من حمله می‌کردند. باعث تأسف است یک‌سری آدم‌هایی که در اقلیت هستند، اینطوری بخواهند به یک حرف واکنش نشان بدهند. یک لشگر سایبری راه بیندازند که به یک آدم حمله کنند، چون برخلاف نظر آنها صحبت کرده است. این واقعا شرم‌آور است.

یک نماینده: قالیباف نامه رهبر انقلاب را به نماینده پوتین ارائه خواهد داد

باشگاه خبرنگاران: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: در سفر قالیباف به روسیه، نامه رهبر انقلاب به نماینده پوتین ارائه خواهد شد. ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سفر قالیباف، رئیس مجلس به روسیه اظهار کرد: مناسبات پارلمانی یکی از وجوه اصلی دیپلماسی در دنیاست و پارلمان‌ها به عنوان نمایندگان دولت‌ها ارتباطات گسترده‌ای با یکدیگر دارند. وی افزود: یکی از کشور‌هایی که روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد، فدراسیون روسیه است که این روابط در سطح پارلمانی نیز در حد بالایی قرار دارد؛ در پی تشکیل مجلس یازدهم آقای بالودین رئیس مجلس دومای روسیه نماینده‌ای ویژه‌ای را برای رئیس مجلس شورای اسلامی فرستاده و دعوت نامه‌ای را خطاب به او صادر کرد تا آقای قالیباف در اولین فرصت به روسیه سفر کند و به تقویت روابط پارلمانی میان دو کشور بپردازد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: میزبان اصلی سفر رئیس مجلس به روسیه، ویا چسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه است و قالیباف در این سفر با رئیس مجلس سنای روسیه که پارلمان دوم این کشور محسوب می‌شود دیدار خواهد کرد و فکر میکنم این دیدار پیشبرد بسیاری در روابط دیپلماتیک دو کشور ایجاد خواهد کرد.

قالیباف: حامل پیام مهمی برای دولت روسیه در زمینه روابط راهبردی هستم

خانه ملت: محمدباقر قالیباف پیش از عزیمت به کشور روسیه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و روز نیروی هوایی، گفت: سفر به روسیه به دعوت والادین رییس دومای روسیه انجام می‌شود. رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره بر روابط راهبردی با کشور روسیه تأکید داشته‌اند، اظهار کرد: این تأکیدات مستمر، موجب شد اولین سفر خارجی من در جایگاه ریاست مجلس با دعوت رسمی، به روسیه باشد لذا یکی از برجستگی‌های سفر این است که حامل پیام مهمی برای دولت روسیه در خصوص مسائل راهبردی هستم. وی ادامه داد: روابط تهران و مسکو در خصوص مسائل اقتصادی، سیاسی، دفاعی، امنیتی، فناوری، علمی و دانشگاهی بسیار مناسب و خوب است و روابط دو جانبه پارلمان‌های دو کشور خصوصاً کمیسیون عالی مشترک که با ریاست دو رییس مجلس اداره می‌شود، روابط را عمق بخشیده و بسیار تأثیرگذار بوده است. قالیباف ادامه داد: اشتراکات زیادی بین دو کشور در مسائل منطقه‌ای و جهانی وجود دارد؛ این اشتراکات ما را به سمتی هدایت می‌کند که بتوانیم فرصت‌هایی که در منطقه و جهان وجود دارد را از طریق هماهنگی در چارچوب مشترک جدیدتر و ساختارهای مناسب‌تر به نفع دو کشور در منطقه و حرکت‌ به سمت طرح صلح جهانی پیش ببریم.

مصباحی‌مقدم: رهبر انقلاب درباره توهین به مسئولان در مجلس به شکل خاص تذکر داده اند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره پرهیز از بدگویی و بدزبانی، گفت: هرچند مخاطب مستقیم بیانات رهبر انقلاب اسلامی، مداحان بودند ولی مقصود ایشان محدود و منحصر به آنها نمی‌شد. رهبر انقلاب اسلامی از این بابت که مداحان می‌توانند مروج اخلاق در جامعه باشند این بیانات را بیان کردند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبر انقلاب در بیاناتشان علاوه بر مداحان، وعاظ و ائمه جماعات و رسانه‌ها و سیاستمداران را مورد خطاب قرار دادند چرا که ما نیازمند گسترش اخلاق در امور مختلف زندگی هستیم. اصولاً خوش‌اخلاقی محیط اجتماعی را مهربانانه‌ و بداخلاقی‌ها آنرا به محیط خشونت تبدیل می‌کند. مصباحی مقدم اظهار کرد: بسیار اتفاق افتاده که یک رویداد بسیار کوچک منجر به مساله بسیار بزرگ جناحی شده است. بفرما، بنشین و بتمرگ همه یک معنا اما با ارزشی متفاوتی دارند. بیانات رهبری در این مقوله عمومی بود ولی گاهی اوقات رهبر انقلاب در مواردی خاص که در مجلس به مسوولی توهین شده به‌شکل خاص تذکر داده‌اند که نباید چنین بی‌احترامی صورت می‌گرفت.

تبریزیان: کسانی که واکسن می‌زنند تمایل به همجنس بازی پیدا می‌کنند

کانال دفتر تبریزیان نوشت: به کسانی که واکسن میزنند نزدیک نشوید زیرا اینها میکروچیپ دارند ودچار تغییر ژنتیکی شدند واز سنخ انسان بودن خارج شدند ومانند ربات کنترل شده عمل میکنند وژن ایمان واخلاق ونجابت را از دست دادند وتمایل به همجنس بازی پیدا کردند

تقلب سیستماتیک در امتحانات مجازی؛ عضو اضافه کن، آگهی بذار، تقلب کن!

اگرچه آماری از آن در ایران وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد «تقلب آنلاین» به اندازه قابل توجهی در ایران هم رخ داده است و از آن بدتر برخی مواقع تقلب‌ها به شکل سیستماتیک صورت می‌گیرند.
یک دانشجوی در گفت‌وگو با خبرآنلاین: تقلب می‌کردم؛ نه تنها من تقریبا کل کلاس، به جز دو یا سه نفر. این کار برای همه درس‌ها انجام می‌شد. حتی وقتی استادها روش جدیدی برای امتحان‌ها راه می‌انداختند، ما هم روشمان را تغییر می‌دادیم. علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، در گفت‌وگو با خبرآنلاین: ️من اگر مسئولیت این کار را داشتم، با این‌ها به شکلی برخورد می‌کردم که در تاریخ ثبت شود. چراکه این کار خیانت یک فرد به جامعه است و کار به جایی می‌رسد که گفته شود این نمره‌ها اعتبار ندارند.

شمارش معکوس برای لغو تحریم های ایران/ گشایش در راه است؟

دولت بایدن در حال ارزیابی راه‌هایی برای توافق با کشورهای اروپایی در راستا برداشتن فشارهای مالی از ایران و لغو تحریم‌های خردکننده دولت قبلی این کشور خصوصا تحریم‌های فروش نفت و بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است. ناظران بین المللی بر این باورند که دولت بایدن به دنبال صدور مجوزهایی برای تسهیل روند تجارت خارجی ایران با سایر کشورهای دنیا است و همچنین وزارت خزانه داری این کشور در صدد تاسیس یک کانال بشردوستانه برای نقل و انتقالات مالی با ایران خارج از اینستکس است. از سوی دیگر گفته ها حاکی از آن است که مذاکرات دولت کره جنوبی با آمریکا در خصوص پول های بلوکه شده ایران در این کشور در مراحل پایانی است.

چرا خیار گران شد؟

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی: ️علت گرانی خیار را سرمازدگی جالیزهای خیار در جیرفت کرمان است. از دو هفته آینده تولید به روال عادی باز می گردد و قیمت‌ها نیز کاهش می یابد./ایسنا

اعلام برائت جبهه پایداری از محمود احمدی نژاد

مرتضی آقاتهرانی گفت:️ آنها که به دروغ می‌گویند مهندس محصولی دنبال آقای احمدی‌نژاد است بدانند که در آن زمان ایشان جزو اولین نفراتی در دولت بود که مقابل خط انحراف ایستاد. ️تفرقه و عدم انسجام در جبهه پایداری، آرزویی دست‌نیافتنی برای اصلاح‌طلبان خواهد بود و شایعه سازان بهتر است که برای فرار از پاسخگویی دنبال سناریوهای دیگری باشند؛ چرا که مرغ پخته هم از این شایعات خنده‌اش می‌گیرد./سایت جبهه پایداری

پیشنهادات جدید دولت به مجمع درباره FATF

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: ️مفاد نامه رئیس‌جمهور روشن بوده و گفته شده که چه پیشنهادات جدیدی ارائه خواهد شد. ️برای مواردی که جزو نگرانی‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام است، امکان دادن تحفظ جدید یا بیانیه تفصیلی پیش‌بینی شده است./مهر

توئیتی که عباس عبدی توصیه کرد قالیباف حتما آن را ببیند

عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حساب کاربری‌اش در توئیتر خطاب به قالیباف نوشت: قصد تحقیر ندارم فقط به دو اشکال قالیباف اشاره می کنم. ۱. بجای این که زندگی و فعالیت عادی خود را انجام دهد همه کارهایش معطوف به انتخابات است. لذا کارهایش همیشه مصنوعی و خراب می‌شود. ۲. مشاورانش از خودش خیلی ضعیفترند. ️مشاور محترم لطفا آقای رییس‌ را از این توییت بی‌خبر نگذار.

عضو هیات رئیسه مجلس هم نمی داند چرا نمایندگان به مصوبه کمیسیون تلفیق رای منفی داده اند

عضو هیئت رئیسه مجلس:نمی دانم رای منفی مجلس به چه چیزی بوده است. ️کمیسیون تلفیق بودجه تغییرات مناسبی را در لایحه بودجه داد. ️دولتی‌ها این تغییرات را در خفا قبول کردند، اما روز بررسی لایحه در جلسه علنی تغییر موضع دادند و تغییرات را به بهانه‌ای تبدیل کردند تا پیشاپیش مجلس را مقصر عوارض اقتصادی از جمله تورم‌هایی بدانند که در انتظار اقتصاد است(!) ️در واقع می‌خواستند مجلس را بر سر دوراهی پذیرش بی‌چون و چرای لایحه روحانی

انتقاد شدید سایت اصولگرا از اشتباه راهبردی رئیس مجلس برای سفر به مسکو

سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری نوشت: سفر قالیباف به مسکو و انتقال پیام رهبرانقلاب به پوتین در حاشیه‌ این سفر و سپس لغو دیدار مستقیم وی با پوتین به دلیل پروتکل‌های بهداشتی کاخ کرملین از سوی منتقدین رئیس مجلس مورد تمسخر قرار گرفته و از سوی دیگر توسط تیم مشاوران و نزدیکان قالیباف به مانوری برای کسب اعتبار سیاسی تبدیل شده است. به عنوان مثال احدیان از مشاوران رسانه‌ای قالیباف در توییتی نوشته : «تخریب‌گران می‌خواهند این نکته که رهبرانقلاب تاکید داشتند در این مقطع مهم، پیام تاریخی خود را فقط از طریق آقای قالیباف منتقل کنند، به حاشیه برانند!» این اغراق‌گویی با هشتگ معتمدنظام به گونه‌ای است که گویا اگر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نبود رهبرانقلاب هیچ فردی را برای انتقال پیام به مسکو نداشته و شخص ایشان از محتوای پیام مهمتر بوده است!

جمع‌آوری امضا در مجلس برای نامزدی رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

جمعی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز برای دعوت از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با هدف شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از دیگر نمایندگان امضا جمع کردند.یک منبع مطلع به همشهری‌ خبر داد بانی این دعوتنامه و جمع آوری این امضاها، حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس است و تاکنون ۴۰ نفر از نمایندگان که عمدتا از اعضای جبهه پایداری هستند آن را امضا کرده‌اند.برخی نمایندگان اصولگرای مجلس به این نوع دعوت و امضا جمع کردن برای حضور یک شخص در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعتراض کرده و معتقدند ورود مجلس به این صورت در انتخابات آینده باعث انشقاق بین نمایندگان و طیف‌های مختلف اصولگرا می‌شود و فضای سیاسی کشور را دچار آشفتگی می‌کند.جلالی از منتقدان همیشگی دولت و رئیس جمهوری در مجلس و رئیس دفتر مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی نیز بوده است. جلالی پیش از این پیشنهاد ختم روزانه قرآن کریم از سوی نمایندگان در مجلس را مطرح کرده بود که این پیشنهاد حواشی زیادی در فضای سیاسی کشور ایجاد کرد و واکنش‌های متعددی همراه داشت.

محسن هاشمی: هنوز قانع نشدم در انتخابات شرکت کنم

ریاست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و دوره ششم شورای شهر تهران گفت: هنوز برای نامزدی در انتخابات شورا و ریاست جمهوری قانع نشده ام و امیدوارم قانع نشوم.محسن هاشمی رفسنجانی در پایان دویست و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری و یا شورای شهر تهران گفت: من هنوز قانع نشدم در انتخابات شرکت کنم. البته گاهی در انتخابات ها افراد فشار می آورند و ما گاهی گول می خوریم. در انتخابات شورا و ریاست جمهوری هنوز قانع نشده ام تا شرکت کنم و امیدوارم قانع نشوم.

ادعای الجزیره درباره چراغ سبز آمریکا به ایران

برخی تحلیلگران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کردند که تصمیم واشنگتن برای حذف نام انصارالله از لیست تروریستی در راستای جلب رضایت ایران است.،عبدالله الشایجی، استاد علوم سیاسی در دانشگاه کویت در برنامه «ماوراء الخبر» که از شبکه الجزیره پخش می‌شود با اشاره به تصمیم دولت جو بایدن برای خارج کردن نام انصارالله یمن از لیست تروریستی گفت: این اقدام به منظور نزدیک شدن به ایران و جلب رضایت تهران است.وی در ادامه گفت که دولت بایدن از این طریق به دنبال کسب اعتماد ایران در خصوص پرونده هسته‌ای است.از سوی دیگر محمد الشرقاوی، استاد دانشگاه "جورج میسون" نیز در این برنامه تاکید کرد که اقدام دولت بایدن برای حذف نام انصارالله از لیست تروریستی احتمالا به منظور جلب رضایت تهران باشد.به گزارش ایسنا، دولت آمریکا اخیرا از آغاز روند حذف نام انصارالله یمن از لیست "تروریسم" خبر داد؛ اقدامی که به رفع موانع پیش روی سازمان های بشردوستانه برای تأمین کمک های ضروری در یمن می انجامد.

ذوالنوری: به نامزدی انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی‌کنم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در شرائطی که تفرق سمی مهلک و وحدت بیش از هر زمانی ضرورت دارد، به نامزدی انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی‌کنم.حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر خاطرنشان کرد: در شرائطی که تفرق سمی مهلک و وحدت بیش از هر زمانی ضرورت دارد، به نامزدی انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی‌کنم. اظهارات برادر عزیزم جناب آقای دکتر حسن بیگی در این خصوص صرفاً ابراز لطف و نظر شخصی ایشان است و مطلقاً با اطلاع اینجانب نبوده است.

خطیب‌زاده: نامه وزارت خارجه به رهبر انقلاب کذب محض است

سخنگوی وزارت امور خارجه درج مطلبی در یکی از کانال‌های تلگرامی درباره ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب در ارتباط با پیام ایشان به مقامات روسیه را کذب محض دانست و گفت: انتشار چنین مطالبی فاقد ارزش پاسخگویی است.سعید خطیب‌زاده روز یکشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص درج مطلبی در یکی از کانال‌های تلگرامی درباره نامه وزارت امور خارجه به مقام معظم رهبری در ارتباط با پیام ایشان به مقامات روسیه، اظهار کرد: این مطلب از اساس کذب محض بوده و انتشار چنین مطالبی فاقد ارزش پاسخگویی است.سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: این مطلب شامل انتقاد اخیر مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان است که مخدوش شدن ادب اسلامی در برخی محیط‌های رسانه‌ای و فضای مجازی را مورد انتقاد قرار داده بودند. ‌یکی از کانال‌های تلگرامی مدعی ارسال نامه از سوی وزارت امور خارجه به رهبر معظم انقلاب درباره سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه شده است.

مرعشی: مطمئنم قالیباف حامل پیام رهبری به پوتین، نبوده است

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: بنده اطمینان دارم که آقای قالیباف حامل پیام مقام معظم رهبری به آقای پوتین، رئیس جمهور روسیه نبوده است.سفر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به مسکو برای دیدار با برخی مقامات روسیه حاشیه‌های بسیاری به دنبال داشت.سفری پارلمانی که گفته می شد رئیس مجلس در خلال آن حامل پیامی از رهبرانقلاب به پوتین است اما در نهایت خبر رسید دیدار مستقیم وی با پوتین به دلیل پروتکل های بهداشتی کاخ کرملین لغو شده است.سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و نماینده پیشین مجلس درباره سفر قالیباف، رئیس مجلس به روسیه به خبرگزاری برآنلاین گفت: اگر آقای پوتین وقت ملاقاتی با آقای قالیباف تنظیم نکرده باشد از نظر بنده آقای قالیباف حق نداشت اعتبار مجلس ایران را کم کند و این سفر را انجام دهد.او افزود: بنابراین باید این سفر لغو می‌شد بنده اطمینان دارم که آقای قالیباف حامل پیام مقام معظم رهبری به آقای پوتین، رئیس جمهور روسیه نبوده است چراکه اگر حامل پیام مقام معظم رهبری به پوتین بود یقینا آقای پوتین ملاقات می‌کرد.

بایدن شرط برداشته شدن تحریم‌های ایران را اعلام کرد

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کشورش حاضر نیست برای بازگرداندن ایران به مذاکرات برجام تحریم‌ها علیه تهران را لغو کند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جو بایدن»، شامگاه یکشنبه گفت که آمریکا تنها زمانی حاضر است تحریم‌های خود را لغو کرده که ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس درباره این‌که آیا آمریکا حاضر به لغو تحریم‌های ایران است یا خیر گفت که حاضر نیست تحریم‌ها را لغو کند و این اتفاق تنها زمانی می‌افتد که ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند.

ادعای دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس که به قاهره سفر کرده است پس از دیدار با وزیر خارجه مصر، ایران را به دخالت در یمن متهم کرد.«نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز یکشنبه در قاهره با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرد.الحجرف پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با شکری تأکید کرد که مصر رکن اصلی امنیت ملی است و امنیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و امنیت مصر با یکدیگر مرتبط است.وی افزود که روابط بین قاهره با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را تاریخی و مستحکم خواند و بر استمرار این هماهنگی به منظور تقویت موضع عربی در قبال تمامی قضایا تأکید کرد.الحجرف همچنین حمایت شورای همکاری خلیج فارس از مصر برای مبارزه با تروریسم و موضع قاهره در مذاکرات مربوط به سد النهضه را مورد تأکید قرار داد.طبق گزارش وبگاه «الیوم‌ السابع»، الحجرف درباره مسئله فلسطین نیز بر ضرورت حل این قضیه بر اساس طرح صلح عربی ، تحقق راه‌حل دو دولت در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس تأکید کرد و در عین حال احترام به حاکمیت کشورهای منطقه و عدم دخالت در امور این کشورها را ضروری خواند.

واکنش امیری فر به نامه نوشتن احمدی‌نژاد به بایدن

امیری‌فر گفت: احمدی‌نژاد دوره قبل ردصلاحیت شد و این دوره هم قطعا ردصلاحیت خواهد شد. آن‌طور که من با روحیات تک تک اعضای شورای نگهبان آشنایی دارم، ایشان قطعا ردصلاحیت خواهد شد. خود ایشان هم می‌داند، اما شرکت می‌کند و اشکالی هم ندارد.عباس امیری فر، رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری در دولت نهم در خصوص نامه احمدی نژاد به جو بایدن گفت: ایشان یک شهروند عادی است و این که نامه بنویسد یا ننویسد هم اهمیتی ندارد.او ادامه داد: آقای احمدی نژاد از این نامه‌ها زیاد دارد. به ترامپ و بن سلمان و دیگر شخصیتها هم نامه نوشته‌اند. ما نه می توانیم ایراد بگیریم و نه بگوییم که نتیجه ای می گیرند. وقتی طرفی که برای او نامه می نویسد، جواب نمی دهد، نوشتن این نامه ها واقعا لزومی ندارد. ما حدیث داریم که تکبر با آدم متکبر عبادت است. وقتی به کسی سلام می کنی و او جواب سلامت را نمی دهد دیگر لزومی ندارد، سلام کنی! آقای احمدی نژاد باید خود متوجه این چیزها باشد.امیری فر در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: انتخابات از جمله مهم‌ترین مسائل نظام ماست. باید سعی کنیم در انتخابات پیش رو حضوری فعال داشته باشیم و مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم، که این مهم از وصایای حضرت امام است. آقایان هم می بایست وصیت نامه حضرت امام را عملیاتی کنند و ان‌شالله مشکلات را حل کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار