به مناسبت دهه مبارک فجر؛
به مناسبت دهه مبارک فجر، نشست تخصصی کتاب خوان نماز با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی، ستاد اقامه نماز و دفتر نمایندگی، ولی فقیه استان کردستان در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳ 08 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، نشست تخصصی کتاب خوان «نماز» به مناسبت دهه مبارک فجر و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی، ستاد اقامه نماز و دفتر نمایندگی، ولی فقیه استان کردستان در کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد.
محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر بیان کرد: نشست‌های کتاب خوان از برنامه‌های مهم و اثرگذار کتابخانه‌های عمومی است که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.
وی عنوان کرد: این نشست‌ها در سه بخش نشست‌های کتابخوان عمومی، مدارس و تخصصی برگزار می‌شود و افراد در آن کتاب‌های مورد علاقه خود را برای سایرین معرفی می‌کنند.
مخدومی تصریح کرد: کتاب خوان عنوان نشست‌هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌گردد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: این سلسله جلسات در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.
مخدومی گفت: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا بیشتر فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در قالب شبکه‌های مجازی برگزار شده است و خوشبختانه استقبال علاقمندان به کتاب و کتابخوانی را به همراه داشته است.
وی با اشاره به نقش مهم ترویج کتاب و مطالعه در ارتقای سطح آگاهی و بصیرت در جامعه، عنوان کرد: برگزاری نشست‌های کتاب خوان برنامه بسیار مفیدی است که به همین منظور توسط این نهاد فرهنگی اجرا می‌شود.
اکبر عظیمی، دبیر ستاد اقامه نماز کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های کتاب خوان در ارتقای سطح بصیرت جامعه اثرگذار است، افزود: برگزاری این گونه برنامه‌ها از سوی کتابخانه‌ها عمومی استان کردستان قابل تقدیر و تحسین است.
وی گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز در مراکز فرهنگی نقش مهمی در توسعه و تثبیت فرهنگ اقامه نماز خواهد داشت.
دبیر ستاد اقامه نماز کردستان با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی است، بیان کرد: ترویج ارزش‌های دینی و به ویژه اقامه نماز وظیفه‌ای همگانی است.
در ادامه مراسم، چهار کتاب «پرتوی از اسرار نماز»، «شیوه‌های دعوت به نماز»، «نیایش» و «آشنایی با نماز» به ترتیب توسط اکبر عظیمی، حامد امیریان، ماموستا جمال خادمیان و حجت الاسلام علی اشرف ایرانی برای حاضران در نشست معرفی شد.
در پایان نشست تخصصی کتاب خوان «نماز» از معرفی کنندگان کتاب‌ها با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار