به مناسبت دهه مبارک فجر، سه واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۰ تن به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 09 February 2021

به گزارش تابناک قم، در جریان سفر یک‌روزه حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به قم سه طرح مهم صنعتی شامل واحد صنعتی آرین سازه رابین (تولید کننده اسکلت فولادی و فلزی)، واحد صنعتی مفتول فلزی ایرانیان ولا (تولیدکننده مفتول‌های آلیاژی و انواع فنر) و همچنین واحد صنعتی پویا بافت (تولید کننده پارچه گرد باف و پاکت بسته بندی مواد غذایی) در شهرک صنعتی شکوهیه این استان افتتاح شد.

واحد صنعتی آرین سازه رابین تولید کننده انواع اسکلت فولادی وفلزی با ظرفیت تولید ۱۹هزار و ۲۰۰ تن محصول در سال، در زمینی به مساحت ۱۵هزار متر مربع احداث شده است، این واحد صنعتی با ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۴۰۰ میلیارد ریال ارزش ماشین آلات به فعالیت تولیدی می‌پردازد و برای بیش از ۱۰۰ تن اشتغال ایجاد کرده‌است.

واحد صنعتی مفتول آلیاژی ایرانیان والا تولید کننده انواع مفتول آلیاژی با ظرفیت تولید سالانه هفت هزار تن محصول، در زمینی به مساحت ۲۱ هزار متر مربع بنا شده و با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش اشین آلات برای ۲۰ تن اشتغال ایجاد کرده است.

واحد صنعتی پویا بافت تولید کننده انواع پارچه گرد بافت و پاکت بسته بندی مواد غذایی، با ظرفیت تولید سالانه یکهزار و ۳۰۰ تن محصولات نامبرده، در زمینی به وسعت پنج‌هزار و ۳۰۰ متر مربع احداث شده و با سرمایه ثابت ۳۵۰ میلیارد ریال و ارزش ماشین آلات ۲۵۰ میلیارد ریال برای ۱۴ تن فرصت شغلی ایجاد کرده‌است.

همچنین معاون وزیر صمت همچنین در جریان این سفر کاری از چندین واحد صنعتی فعال در استان قم شامل واحد‌های صنعتی زمان فنر (تولید کننده مفتول‌های آلیاژی و انواع فنر)، توسعه صنایع رضا (تولیدکننده انیدریک، پی وی سی و دی او پی)، ابزار سازان دقیق خلاق (تولید کننده جعبه دنده خودرو)، پنگوئن پلاست (تولید کننده انواع فیلم و کیسه‌های پلاستیکی)، پولاسا (تولید کننده انواع قطعات لاستیکی خودرو) و پاکشوما (تولید کننده انواع لوازم خانگی) بازدید خواهد کرد.

گفتنی است در ایام الله دهه مبارک فجر و فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک با حجم سرمایه گذاری ۲هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۷۹ تن در قم به بهره برداری رسید، همچنین مراسم کلنگ زنی ۲ طرح با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال در دهه مبارک فجر انجام شد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها به خصوص دوشهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار