رئیس‌جمهور گفت: مذاکره چیز منفی نیست و جزو لوازم یک دولت و حکمرانی مدرن است و نه تنها حکمرانی مدرن که میراث پیامبر(ص) است که پیامبر(ص) هم در برخی مقاطع با دشمنانش پیمان بست که نمونهِ آن صلح حدیبیه است.
کد خبر: ۹۳۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 10 February 2021

روحانی: مقاومت مردم و تدبیر دولت، ترامپ را نمدمال کرد/ مذاکره جزو لوازم یک دولت و حکمرانی مدرن است

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در سخنرانی بمناسبت 22 بهمن‌ماه، با تبریک آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سال چهل و سوم انقلاب با رنگ و بوی تازه‌ای آغاز شده است و به دلیل پروتکلهای بهداشتی مردم عاشق انقلاب و امام نتوانستند آنطور که مورد نظر آنها بود به خیابان‌ها بیایند و احساسات پاک خود را نشان دهند و البته بصورت دیگر این حضور پرشور در سراسر کشور در همین لحظات در جریان است. 

وی افزود: از جهات دیگر هم آغاز چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی با سالهای قبل متفاوت است. امسال سال 1399 هجری شمسی است و انقلاب ما هم در سال 1399 هجری قمری به پیروزی رسید. سال آینده پایان قرن چهاردهم و آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی است. صدسال پیش در سال 1299، مردم ما هم رنج و مشکلات بعد از جنگ جهانی اول را پیش رو داشتند. قطحی، مشکلات و اختلافات و از سوی دیگر قلدری به نام رضاخان در همان سال با کودتای خود امور کشور را در دست گرفت.

رئیس جمهور ادامه داد: سال 1299 با این شکل آغاز شد. ما در حالی 1399 را جشن می‌گیریم که ملت ما در یک جنگ بزرگ اقتصادی بعد از 3 سال در حال پیروزی است. در قرن اخیر انقلابی بزرگ تر از انقلاب مشروطه که در قرن پیشین رخ داده بود، به وقع پیوست. در این صدسال مردم 2 کودتا را شاهد بودند. کودتای رضاخانی در 1299 و کودتای محمدرضا شاه در سال 1332 در 28 مرداد. یکی را انگلیس و دیگری را آمریکا بر مردم مسلط کردند. در این صد سال شاهد دو جنگ جهانی بودیم. یک جنگ قبل از آغاز قرن 14 و یک جنگ در 1320 که آن همه ویرانی و مشکلات برای مردم پیش آورد و میلیونها انسان از بین رفتند. 

وی تصریح کرد: 2 جنگ هم مردم ما شاهد آن بودند. جنگ تحمیلی 8 ساله که ملت ما متکی بر خدا و متجاوزین متکی بر قدرت‌های شرق و غرب بودند و جنگ تحمیلی اقتصادی از سال 1397 تا امروز که سه سال در جنگ اقتصادی هستیم. در آن  جنگ ما به پیروزی بزرگ رسیدیم و در این جنگ هم به پیروزی خواهیم رسید.

روحانی با بیان اینکه پایان شب ظلمانی و طلوع فجر صادق بر همه‌ی آگاهان مشهود است، عنوان کرد: همه مردم جهان این روزها یک بدهکاری بزرگ به ملت ایران دارند و ملت ایران اگر در برابر مستبد کاخ سفیر نایستاده بود و اگر با تدبیر دولت منتخب مردم نبود که بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم از برجام خارج می‌شدیم، یعنی پیروزی بدون زحمت برای ترامپ. اگر بلافاصله از برجام خارج شده بودیم، همه تحریم‌ها برگشته بود و توطئه آمریکا و اسرائیل در صفحه تاریخ به ظهور و بروز می‌رسید. اما مقاومت مردم و تدبیر دولت موجب شد که ترامپ نمدمال شود. یک بار در شورای امنیت با حضور خودش در سال 97 و چندبار در سال 99. شکست و انزوای آمریکا در سازمان ملل در برابر ایران در تاریخ بین نظیر بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران و حقودانان این کشور در دادگاه لاهه پیروز شدندو این دادگاه علیه تحریم ترامپرای داد خاظر نشان کرد:  آن کس که ترامپ را سرنگون کرد خدا بود و آن کس که به ظهار ترامپ را سرنگون کرد ملت آگاه آمریکا بود اما ملت ایران در سرنگونی این مستبد بدون تردید تاثیرگذار بود.

روحانی اظهار داشت: در این دولت ما از آغاز به مردمی که دو انتخابات 92 و 96 را بصورت حماسه بوجود آورد وعده‌هایی دادیم. مردم از منتجب خودشان می‌خواستند که تعمال سازنده با جهان را ادامه دهد و می‌خواستند که به پیمان‌هایی که در برابر دنیا ملت ایران متعهد شده است ادامه دهد و منتخب مردم به مردم وعده داده بود که هم اقتصاد شرایط بهتری خواهد داشت و هم قدرت هسته‌ای با این بیان که سانتریفیوژ خواهد چرخید و اقتصاد هم خواهد چرخید.

وی با بیان اینکه ما به وعده‌هایی که به مردم دادیم در 4 سال و نیم اول به خوبی عمل کردیم، تاکید کرد:  من 8 سال دولت تدبیر و امید را به سه بخش تقسیم می‌کنم. دوران ثبات، رشد و پیشرفت از سال 92 تا 96 . دوران جنگ تحمیلی اقتصادی در طول سه سال از 97 تا 99 و شش ماهه پایان دولت دوران بازآفرینی. مردم ما به خوبی با آمار و ارقام آشنا هستند. 

روحانی ادامه داد: تنها دولتی که بعد از جنگ 8 ساله کار خود را با رکود تورمی آغاز کرد دولت تدبیر و امید بود و تورمی در حدود 40 درصد و رشد اقتصادی منفی 8 داشتیم. متوسط تورم در طول چهار سال و نیم اول دولت 10.2 بود و سال 95 و 96 و ماه‌های ابتدایی 97 تورم تک رقمی بود و متوسط این چهار سال و نیم 10.2 بود. رشد اقتصادی در بعضی سالها دو رقمی بود. این یکی از افتخارات بی نظیر این دولت بعد از انقلاب است و همین بود که رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را به لرزه در آورد تا در کنا  ترامپ ایران را در حصر اقتصادی قرار دهند. در طول چهار سال و نیم اول رشد اقتصادی 4.7 درصد بوده و از سال 93 تا 96 در هر فصل نسبت به فصل مشابه هفتصد هزار اشتغال خالص داشتیم. 

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به موضوع مذاکره گفت:  مذاکره چیز منفی نیست و جزو لوازم یک دولت و حکمرانی مدرن است و نه تنها حکمرانی مدرن که میراث پیامبر(ص) است که پیامبر(ص) هم در برخی مقاطع با دشمنانش پیمان بست که نمونهِ آن صلح حدیبیه است. اما آغاز راه ما مذاکره نبود، اولین مصوبه ما احیای دریای ارومیه بود یعنی ما از محیط زیست و سلامت مردم شروع کردیم. دومین مصوبه‌ی ما رفع موانع تولید که به مجلس آن زمان فرستادیم و ماه‌ها طول کشید. خصوصی سازی که امروز برخی بعنوان نقطه منفی می‌نگرند ، جزو افتخارات این دولت است و به شرکت‌های دولتی گفتیم سهام خود را بفروشند و اقتصاد را به مردم برگردانند  و دست از تصدی‌گری بردارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار