رئیس جمهور گفت
حسن روحانی اظهار کرد: ‌همه مردم جهان در این روزها یک بدهکاری بزرگ به ملت ایران دارند. اگر ملت بزرگ ایران در برابر این مستبد کاخ سفید نایستاده بود و با صبر و مقاومت او را به شکست نکشانده بود و اگر تدبیر دولت منتخب مردم نبود و بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم خارج می‌شدیم یعنی پیروزی بدون زحمت و بدون هزینه برای ترامپ.
کد خبر: ۹۳۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ 10 February 2021
به گزارش تابناک فارس: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آغاز چهل و سومین سال انقلاب اسلامی ایران، با رنگ و بوی جدیدی روزهای خود را آغاز کرده است. دورانی که به دلیل پروتکل‌های بهداشتی مردم عاشق انقلاب و امام نتوانستند آنطور که مورد نظر آنها بود به خیابان‌ها بیایند و احساسات پاک خود را نشان دهند.   البته به صورت دیگر و با شکل دیگر این حضور پرشور در سراسر کشور در همین لحظات در جریان است.  
 
وی اظهارداشت: از جهات دیگر هم آغاز چهل و سومین سال انقلاب اسلامی با سال‌های قبل متفاوت است. امسال سال ۱۳۹۹ است، انقلاب ما هم در سال ۱۳۹۹ به پیروزی رسید این شباهت بسیار زیبا البته سالی که انقلاب پیروزی شد ۱۳۹۹ قمری بود و امسال ۱۳۹۹ هجری شمسی است.  
 
رییس جمهوری گفت: برگردیم و نگاهی به صد سال گذشته بیاندازیم.  چون در آستانه تحول قرن هستیم، سال آینده ۱۴۰۰ پایان قرن چهارم و در آستانه ورود به قرن پانزدهم هجری شمسی هستیم.  
 
وی افزود: صد سال پیش در سال ۱۲۹۹ مردم ما هم رنج و مشکلات بعد از جنگ جهانی اول را پیش رو داشتند و مشکلات، بهم ریختگی بود و از سوی دیگر قلدری به نام رضاخان در همان سال امور کشور را در دست گرفت.  
 
روحانی بیان کرد: سال ۱۲۹۹ با این شکل بسیار تاسف انگیز برای مردم ما و سلطه یک مستبد بر مردم شروع شده بود البته این سلطه استبداد در پایان سال ۱۲۹۹ در سوم اسفندماه بود. اما امسال در حالی جشن می‌گیریم که ملت در سال ۱۳۹۹ در جنگ بزرگ اقتصادی پس از سه سال مقاومت در حال پیروزی است.  
 
رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: البته در صد سال گذشته اتفاقات مهمی در جریان بود، آغاز آن قرن بعد از پیروزی مردم در انقلاب مشروطه بود و در این قرن انقلابی بزرگتر و مهمتر از انقلاب مشروطه یعنی انقلاب اسلامی این سرزمین را مردم شاهد بودند.  
 
رییس جمهوری گفت: در صد سال گذشته مردم دو کودتا را شاهد بودند، کودتای رضاخانی در سال ۱۲۹۹ و کودتای محمدرضا شاه در سال ۱۳۳۲ (کودتای ۲۸ مرداد)، آن یکی را انگلیسی و این یکی را آمریکایی‌ها بر مردم مسلط کردند. 
 
روحانی خاطرنشان کرد:‌در این صد سال ما شاهد دو جنگ جهانی بودیم یک جنگ قبل از آغاز قرن چهاردهم و یک جنگ در سال ۱۳۲۰، جنگی که آن همه ویرانی و مشکلات برای مردم داشت یکی چهار سال و یکی  ۶ سال به طور انجامید و میلیون‌ها انسان از بین رفتند و خانه‌های بسیاری ویران و آرزوهای فراوان بر باد رفت.
 
 وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر ملت ایران در طول قرن شاهد دو جنگ بود. جنگ تحمیلی هشت سال و متجاوزان وابسته به همه قدرت‌ها و در این سال‌ها جنگ اقتصادی و از سال ۱۳۹۷ تا امروز سه سال ما در جنگ اقتصادی هستیم. در آن جنگ به پیروزی بزرگ رسیدیم و در این جنگ نیز به حول و قوه الهی به پیروزی خواهیم رسید. پایان شب ظلمانی و طلوع فجر صادق برای همه آگاهان مشهود است.  
 
رییس جمهوری گفت: اگر ما هم بلافاصله از برجام خارج شده بودیم، همه تحریم‌ها برگشته بود و توطئه اسرائیل و آمریکا در صفحه تاریخ به ظهور و بروز خود رسیده بود. اما مقاومت مردم و تدبیر دولت باعث شد در این سه سال ترامپ بارها نمدمال شد. یک بار دیگر با حضور خودش در سال ۹۸ و چند بار در سال ۹۹ شکست آمریکا و انزوای آمریکا در سازمان ملل در برابر ایران در تاریخ ایران و جهان بی نظیر بود.  از آن پس در چند نوبت در دادگاه بین المللی لاهه و ملت ایران و حقوقدانان کشور در برابر آمریکا پیروزی شدند.
 
رییس دولت دوازدهم گفت: دادگاه بین‌المللی لاهه با قرار و حکم موقت علیه تحریم‌ ترامپ رای داد. آن کس که ترامپ را سرنگون کرد خدا بود. آن کس را به ظاهر ترامپ را سرنگون کرد ملت آگاه آمریکا بود. اما نقش ملت ایران و دولت ایران برای سرنگونی این مستبد، بدون تردید تاثیرگذار بود. امروز دنیا امنیت، احساس قانونگرایی‌ و ثباتش با رفتن ترامپ دینی هم به ملت بزرگ ایران دارد.
 
روحانی افزود: در این دولتی که ما از آغاز به مردم وعده داده بودیم آن ملت بزرگی که ۲ انتخابات بزرگ ۹۲ و ۹۶ را به صورت حماسه بزرگ به وجود آورد. در اولی حدود ۷۳ درصد حضور و در دومی بیش از ۷۳ درصد، که  برای تاریخ بسیار مهم است ۷۳ درصد مردم واجد شرایط پای صندوق آرا آمدند.
 
 وی گفت: مردم از منتخب خودشان می‌خواستند که تعامل سازنده با جهان را با عزت ادامه دهد، مردم از منتخب خود می‌خواستند به پیمان‌هایی که در برابر دنیا ملت ایران متعهد شده است پاس بدارد، مردم از منتخب خود می‌خواستند در انتخاب اول که با تعامل سازنده سایه جنگ و تحریم را از سر مردم دور کند.
 
رییس جمهوری ادامه داد: منتخب مردم به مردم وعده داده بود که هم اقتصاد شرایط بهتری را خواهد داشت و هم قدرت هسته‌ای. با این بیان که سانتریفیوژ بهتر خواهد چرخید و اقتصاد به حرکت خود بهتر ادامه خواهد داد.
 
روحانی با بیان اینکه ما امروز در برابر ملت ایران سرافرازیم که به تعامل سازنده، اعتدال و به وعده‌هایی که به مردم دادیم در چهار سال و نیم اول به خوبی عمل کردیم، اظهار کرد: من هشت سال دولت تدبیر و امید را به سه بخش تقسیم می‌کنم. دوران ثبات، رشد و پیشرفت از سال ۹۲ تا سال ۹۶،  دوران جنگ تحمیلی در طول ۳ سال از ۹۷ تا پایان ۹۹. و ۶ ماهه پایان دولت دوران بازآفرینی.
 
وی افزود: مردم ما به خوبی با آمار و ارقام آشنا هستند. تنها دولتی که بعد از جنگ هشت ساله کار خود را با رکود تورمی آغاز کرد دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ بود. هم تورمی حدود ۴۰ درصد و هم رشد اقتصادی منفی ۷.۶ درصد یعنی رکود.
 
دولت در طول سال‌های تلاش خود در کنار مردم متوسط تورم در طول ۴.۵ اول، ۱۰.۲ است که در تاریخ کشورمان کمتر سراغ داریم بعد از انقلاب که چهار سال و نیم یعنی تورم متوسط ۱۰.۲ دهم باشد و در حدود دو سال تورم تک رقمی باشد یعنی سال ۹۵، سال ۹۶ و حتی ماه‌های اولیه سال ۹۷ یعنی جنگ آغاز شده بود اما هنوز تورم تک رقمی وجود داشت اما متوسط این ۴.۵ سال ۱۰.۲ تورم ما است.
 
روحانی با بیان اینکه رشد اقتصادی ما در برخی از سال‌ها، رشد دو رقمی بود، بیان کرد: سال ۹۵ رشد اقتصادی ما بالای ۱۴ درصد و بالاترین رشد اقتصادی در جهان بودیم این یکی از افتخارات بی‌نظیر این دولت بعد از انقلاب است که کشور را به اولین رشد اقتصادی در سال ۹۵ رساند.
 
وی ادامه داد: همین بود رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را به لرزه درآورد و در کنار ترامپ قرار گرفتند تا ایران را در حصر و محاصره کامل قرار دهد. اما در طول ۴ سال و نیم اول، رشد اقتصادی ما به طور متوسط ۴.۷ بوده است.
 
رییس جمهوری گفت: با بیان اینکه از سال ۹۳ تا سال ۹۶ در هر فصل نسبت به فصل مشابه در سال قبل، ۷۰۰ هزار اشتغال خالص در کشور داشتیم، اظهار کرد: چگونه این کار امکان‌پذیر شد؟ من به مردم عزیز ایران می‌گویم، هر کجا که همه با هم بودیم و دست به دست هم دادیم و در کنار هم تلاش کردیم خداوند هم پیروزی را نصیب  ما کرد.
 
روحانی گفت: ما در آن شرایطی که دولت را آغاز کردیم نه با مذاکره که البته من به مذاکرات هم آن افتخار می‌کنم، مذاکره چیز منفی نیست، مذاکره جزو لوازم یک دولت و حکمرانی مدرن دنیای امروز و نه امروز که ارث پیامبر بزرگ اسلام است که پیامبر در مقاطع مختلف با دشمنان خود حرف زد و پیمان بست و صلح کرد که نمونه بارز آن صلح حدیبیه است. ما به مذاکره و پیمان با دشمنانمان به عنوان راهی که پیامبر و امام مجتبی (ع) به ما آموخته است افتخار می‌کنیم.
 
 رییس جمهوری گفت: آغاز راه دولت از مذاکره بود تا اولین روز دولت ما احیای دریاچه ارومیه بود و از محیط زیست و از سلامت مردم و از زندگی ۲۰ میلیون مردم در غرب کشور شروع کردیم. 
 
وی افزود: دومین لایحه رفع موانع تولید بود و ما مصوبات این دولت را اجرا کردیم و در کنار بخش خصوصی قرار گرفتیم،‌خصوصی سازی که امروز به عنوان نقطه منفی تلقی می‌کنند به عنوان نقطه قوت دولت است. 
 
روحانی گفت: ما به بخش‌های دولتی مداوم اعلام کردیم که سهام خود را بفروشید و دست از تصدی گری در اقتصاد بردارند و اقتصاد را به مردم واگذار کنند این بخش خصوصی بود که در این مدت تحول بزرگ را به وجود آورد و این دولت با راهنمایی رهبری بود که در مسیر درست اقتصاد مقاومتی قدم برداشت. 
 
وی اظهارداشت: درست است که در طی تعامل سازنده با جهان بودیم اما قبل از مذاکره در پی مبارزه با فساد بودیم و تنها این دولت بود که تمام بخش‌های بانک‌ها، موسسات اعتباری غیر مجاز را منحل کرد. البته بهای سنگینی نیز برای آن پرداخت، هم بهای حیثیتی که همچنان عده‌ای عصبانی هستند و هم ۳۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی دریافت شد تا بتوانیم بدهی‌های مردم را از این موسسات اعتباری غیرمجاز پرداخت کنیم. 
 
رییس جمهوری گفت: ادغام بانک‌های نیروهای مسلح را که نشدنی بود را انجام دادیم و این یکی از قدم‌های مهم دولت برای اصلاح نظام بانکی بود. 
 
وی با بیان اینکه طرح‌های زیربنایی که پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است به حرکت درآوردیم، افزود: روزگذشته در افتتاح معمول هفتگی که پنجشنبه‌ها انجام می‌شد، پنجاهمین سد را در این دولت افتتاح کردیم. 
 
روحانی ادامه داد: کل سدهای کشور در زمان پیروزی انقلاب، ۱۹ سد بود و دیروز به ۱۹۴ سد رسید تا پایان دولت ۲۰۱ سد مخزنی ملی در کشور فعال خواهد بود.  روز گذشته علاوه بر افتتاح۵۰ سد، ۴۴ تصفیه خانه آب را نیز افتتاح کردیم. 
 
وی با بیان اینکه آنهایی که می‌پرسند که ما چرا به دولت رای دادیم و رای ما چه تاثیری داشت، گفت: اساس کار انتخاب است هر کجا مردم انتخاب خوب داشته‌اند ثمره آن را در سال‌های بعد دیده‌اند از ماست که برماست. اگر خوب انتخاب کنیم آینده خوب داریم و اگر بد انتخاب کنیم آینده بد داریم. 
 
رییس جمهوری افزود: مردم باید بدانند در کشور کمتر از یک میلیون روستایی از آب آشامیدنی سالم استفاده می‌کردند و امروز حدود ۹ میلیون نفر و تا پایان دولت نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند و اینکه می‌گویند دولت چه کرده دولت آب آشامیدنی سال برای روستاییان را ۱۰ برابر کرده است. 
 
وی اضافه کرد: دولت در این مدت هفت سال، ۲.۵ هزار مگاوات بر برق کشور افزوده  است، دولت برای روستاییان کاری انجام داده که کمتر نظیر آن را می‌بینیم. تا آغاز این دولت تنها ۱۴ هزار روستا دارای لوله کشی گاز بودند و امروز ۳۲ هزار روستا یعنی بیش از دو برابر. 
 
روحانی گفت: در این دولت در کشاورزی و امنیت غذایی ۲۶ میلیون تن بر محصولات غذایی در هفتمین سال اضافه شد و این تحولی بزرگ در کشور بود. 
 
وی افزود: در این دولت برای کانال کشی آب و زهکشی برای زمین‌های کشاورزی که بعضی از آنها دیم بود که به کشاورزی آبی تبدیل شد در مجموع ۱۲۰ هزار هکتار این زمین‌ها در کشور احیا شد که ۲۹۵ هزار هکتار در خوزستان و ایلام و ۷۸ هزار هکتار در گلستان و ۷۷ هزار در غرب کشور و ۴۶ هزار هکتار در دشت سیستان بود. 
 
رییس جمهوری تاکید کرد: اگر مردم در کنار منتخبان خود ایستاده‌اند، کشاورز، مهندس، جوان، روستایی و شهری ما به نقطه مثبت در زندگی اجتماعی خود خواهیم رسید. 
 
وی با بیا اینکه در چهار سال و نیم گذشته شاهد انقلاب در بخش سلامت بودیم،‌گفت: بخش سلامت در آغاز انقلاب ۵۶ هزار تخت داشت و در آغاز دولت ۱۱۱ هزار تخت و امروز به ۱۵۰ هزار تخت رسیده‌ایم و سه برابر رشد داشته است. 
 
روحانی اظهارداشت: در بخش ارتباطات ما شاهد یک انقلاب بودیم. امروز جوانان در سایه پهنای باندی که به وجود آوردیم می‌توانند دارای شغل‌های مختلف و اقتصاد دیجیتالی حرکت کنند و پهنای باند در این دولت ۳۵ برابر شد و آنهایی که در فضای مجازی شاغل هستند به ۵۰۰ هزار نفر رسیدند و شرکت‌های دانش بنیان که تحول بزرگ و انقلاب دیگر بود ۵۵ شرکت به ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان دست یافته ایم.
برچسب ها: روحانی ، ترامپ ، برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار