یادداشت/ علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس
کد خبر: ۹۳۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ 10 February 2021

«علیرضا منادی» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛ دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، مقطع تابناک رهايی ملت مسلمان و قهرمان ايران از يوغ ستمشاهانی است كه سالهای مديدی آزادی اين ملت را به بند كشيده و ضمن غارت سرمايه‌های عظیم معنوی و اقتصادی كشور، هويت اجتماعی و تاريخی اين مرز و بوم را با هم‌دستی بيگانگان مضمحل ساخته و به فراموشی سپرده بودند.

در آغاز پنجمین دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هنوز دشمن و استکبار دست از دشمنی با ما بر نداشته و یقیناً بر نخواهد داشت؛ چراکه دشمنان وجود و ماهیت دینی و استقلال ما را هدف قرار داده‌اند و به هر طریقی در حال ضربه زدن به اتحاد و انسجام ملی ما هستند.

کشور ما با وجود فشارها و هجمه‌های استکبار جهانی با اتحاد و همدلی همگان در سایه رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت پیشرفت و رشد در حال حرکت است و وظیفه همگان این است که تا حد وسعمان برای زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلابی و اسلامی بکوشیم؛ چراکه انقلاب به ما هویت و ارزش داد و اگر برخی کاستی‌ها نیز در جاهایی وجود داشته باشد، می‌توان با روحیه انقلابی آن را برطرف کرد.

بهمن‌، تجلی اتحاد ملی، انسجام اسلامی و وحدت اقشار مردم با گرایش‌های مختلف سیاسی و سلایق متفاوت است که حول محور ولایت‌ فقیه، برای حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی درحرکت و تکاپو می‌باشد؛ در واقع دهه فجر مصداق بارز قدرت همبستگی و دلدادگی اقشار مختلف جامعه در برابر جنایات رژیم باطل طاغوت است.

انقلاب اسلامی برخاسته از نور است؛ همان‌ طور که وقتی تعابیر مختلف امام خمینی (ره) را درباره جریان انقلاب اسلامی بررسی می‌‌کنیم، مضمون «انفجار نور» را از آن برداشت می‌‌کنیم، اینجاست که باید گفت انقلاب اسلامی به‌ رهبری امام خمینی (ره) بی‌تردید در ادامه حرکت انبیاء و رسولان (علیهم السلام) است.

امام خمینی (ره) در این باره می‌فرمایند: «امید است که این انقلاب جرقه و بارقه‌های الهی باشد که انفجاری عظیم در توده‌های زیر ستم ایجاد نماید و به طلوع فجر انقلاب مبارک حضرت بقیةالله (عج) منتهی شود».

ترديدی نيست كه اين نهضت بزرگ مبتنی بر بينش عميق توحيدی و نشات گرفته از قيام و نهضت عاشورای حسينی است كه قطعاً تا قيام جهانی حضرت مهدی (عج) استمرار خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار