در پیامی به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی
 الیاس اوماخانوف معاون رئیس شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه در پیامی به مناسبت جشن ۲۲ بهمن روز ملی جمهوری اسلامی ایران نوشت: روز انقلاب اسلامی را به دولت و مردم ایران تبریک می گویم و اطمینان دارم که ما با خوشبینی به آینده روابط روسیه و ایران نگاه می کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 11 February 2021

معاون مجلس سنای روسیه: تهران شریک نزدیک و قابل اعتماد مسکو است

به گزارش تابناک سمنان اوماخانوف در این پیام نوشت: ایران شریک نزدیک و قابل اعتماد روسیه است و ما از توسعه موفقیت آمیز و فعالانه روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها، چه در بخش دو جانبه و چه در عرصه های بین المللی رضایت داریم.

وی گفت: ما معتقدیم که توافقات بدست آمده توسط مقامات عالی رتبه روسیه و ایران در مورد روابط متقابل نزدیک تر در راستای منافع ملتهای دو کشور است و این روند به شکل مثبتی در سطح همکاری های بین پارلمانی اجرایی می شود.

 اوماخانوف تصریح کرد: تایید عینی این امر نیز سفر روزهای اخیر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به مسکو و مذاکرات سازنده وی با روسای دو مجلس روسیه است.

معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه افزود: ما بار دیگر قانع شدیم که رویکرد ها، ارزیابی ها و نیت های ما با هم مطابقت دارند و یا به هم خیلی نزدیک هستند، از جمله زمانی که صحبت از برنامه همه جانبه اقدام برای حل و فصل مسئله برنامه هسته ای ایران(برجام)، مسئله سوریه و نیز تلاشها برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا و تبعات آن در میان است.

وی گفت: ما همواره با تشدید مصنوعی شرایط حول کشور شما مخالف هستیم. من مطمئنم که نمایندگان مجالس روسیه و ایران برای گسترش روابط در تمامی حوزه های مشترک و جستجوی پاسخ برای چالش های منطقه ای و جهانی همکاری فعال خواهند داشت.

معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه در ادامه پیام خود نوشت:  «پاینده باد دوستی ملت های ایران و روسیه»  و افزود: مطمئنم که تعمیق همکاری ما بر مبنای دوستی، اصول حقوق برابر و احترام متقابل در طول زمان مورد امتحان قرار گرفته است، پاسخگوی منافع ملت های کشورهایمان است و به تقویت امنیت و ثبات جهانی و منطقه ای کمک خواهد کرد. آرزوهای همه گونه موفقیت و شکوفایی را برای شما دارم.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار