رییس جمعیت هلال احمر شهرستان روانسر از تجهیز این جمعیت به یک دستگاه زنده‌یاب صوتی پیشرفته خبر داد و گفت: ارزش این دستگاه بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۹۳۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 11 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سیدنبی حسینی  افزود: این دستگاه دارای سه حسگر بی سیم است و از پیشرفته ترین دستگاه های موجود در کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این دستگاه در هنگام وقوع حوادثی نظیر زلزله و حوادث خاص کاربرد تخصصی داشته و قادر است مصدومین گرفتار در زیر آوار را شناسایی کند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان روانسر اضافه کرد: با بهره گیری از این دستگاه توان عملیاتی تیم های امداد و نجات افزایش می یابد.

حسینی اظهار داشت: در حوادثی که تخریب گسترده وجود دارد به صورت معمول از دستگاه زنده یاب با حسگر صوتی استفاده می شود و از این دستگاه ها باید در سکوت مطلق محیط استفاده کرد.

وی گفت: دستگاه قادر است صداها را از زیر آوار تشخیص دهد و در واقع سنسورهای این دستگاه محل حادثه را به یک میکروفن بزرگ و حساس منتقل می کند.

حسینی افزود: یک دوره آموزشی نیز برای کاربران این دستگاه برگزار شد و اصول کار با دستگاه به طور کامل به آنها آموزش داده شد.

رییس جمعیت هلال احمر روانسر در پایان از تلاش های مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه و نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در راستای تحویل دستگاه زنده یاب به هلال احمر این شهرستان قدردانی کرد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار