محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و رئیس هیئت رئیسه شرکت توسعه دریای سرخ از آغاز طرح "coral bloom" برای جزیره اصلی پروژه دریای سرخ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 11 February 2021

بن‌سلمان از جزئیات پروژه بزرگ دریای سرخ رونمایی کرد

به گزارش تابناک سمنان شرکت مجری پروژه "coral bloom" که یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های گردشگری در جهان است، طرح‌هایی را که شرکت انگلیسی "foster and partners" ارائه کرده و هماهنگ با طبیعت بکر این جزیره است، افشا کرد.

جان باگانو، رئیس اجرایی شرکت توسعه دریای سرخ در بیانیه‌ای اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم گردشگران در اولین ورود خود به پروژه دریای سرخ غافلگیر شوند چرا که یک تجربه تفریحی بسیار جذاب در انتظار آنها است.

باگانو اعلام کرد: جزیره شریره درگاه اصلی پروژه دریای سرخ است بنابراین باید اقدامات ویژه‌ای برای مهندسی ابتکاری و طراحی پایدار آن نه فقط از منظر ما بلکه در سطح جهانی انجام شود و این مساله نباید تنها به حفظ محیط زیست محدود باشد بلکه باید رویکرد نوینی در توسعه آن در پیش گرفته شود.

کارهای پروژه دریای سرخ برای اتمام آن تا پایان سال ۲۰۲۲ همزمان با افتتاح فرودگاه بین‌المللی و چهار هتل در دست انجام هستند و ۱۲ هتل دیگر نیز در مرحله اول سال ۲۰۲۳ ساخته و افتتاح می‌شوند.

این پروژه پس از اتمام در سال ۲۰۳۰ شامل ۵۰ تفریحگاه و هتل با حدود ۸ هزار اتاق و حدود ۱۳۰۰ واحد مسکونی در ۲۲ جزیره و شش موقیعت داخلی و نیز زمین‌های گلف و برخی سرگرمی‌ها و تفریحات دیگر خواهد بود.

توسعه پروژه یاد شده در مساحتی ۲۸ هزار کیلومتر مربعی از مناطق بکر ساحل غربی عربستان شامل یک مجمع الجزایر با بیش از ۹۰ جزیره بکر و نیز ارتفاعات و آتش‌فشان‌های خاموش و مناطق صحرایی و آثار فرهنگی و تاریخی انجام خواهد شد.

در حال حاضر کارهای مربوط به اجرای مرحله اول که شامل اجرای زیرساخت‌های لازم بوده و تا پایان سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد، در دست انجام هستند و تا امروز بیش از ۵۰۰ قرارداد به ارزش ۱۵ میلیارد ریال (عربستان) به امضا رسیده است.

رویکرد طراحی جزیره شریره بر تنوع زیستی و توسعه زیستگاه‌های جدید با ایجاد باغ‌هایی برای بهبود شرایط طبیعی جزیره استوار است.

همچنین این رویکرد شامل تفرجگاه‌ها و ۱۱ هتلی است که قرار است در جزیره مطابق با خواسته‌های گردشگران پس از اپیدمی کرونا ساخته شوند و شامل ایجاد سواحلی جدید در این جزیره به شکل دولفین در کنار یک دریاچه جدید است.

شرکت توسعه دریای سرخ تعهد داد بزرگترین سیستم ذخیره انرژی در جهان را اجرا کند به شکلی که این پروژه با انرژی تجدیدپذیر بتواند به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه دهد.

همچنین این شرکت تعهد داد ۷۵ درصد از جزیره‌های موجود تغییری نکنند و شریره یکی از ۲۲ جزیره‌ای است که با دقت برای طرح توسعه انتخاب شده است.

این شرکت به طور کامل متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان بوده و بن سلمان ریاست شورای مدیریتی آن را بر عهده داشته و برای اجرای پروژه دریای سرخ راه‌اندازی شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار