خبر آنلاین : به دنبال توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، شخصیت‌های بسیاری به این موضوع واکنش نشان دادند. احمد مازنی، نماینده پیشین مجلس، نادر قاضی پور و عباس مقتدایی از جمله شخصیت‌هایی بودند که به این توهین واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۹۳۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 12 February 2021

ادامه واکنش‌ها به توهین به رئیس جمهور/ معاون پارلمانی روحانی: توهین توجیه عقلی و شرعی ندارد

 

به گزارش تابناک سمنان در حالی که چندی پیش رهبری بر اجتناب از توهین و تخریب علیه مقامات تاکید کرده بودند و حتی هر گونه هتک حرمت را حرام اعلام کردند اما به نظر می‌رسد این توهین و تخریب‌ها پایان ندارد تا جایی که جمعی در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن، شعار مرگ بر روحانی سر دادند و  بار دیگر رئیس جمهور مورد توهین و هتک حرمت قرار گرفت.  حال به دنبال توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، شخصیت‌های بسیاری به این موضوع واکنش نشان دادند. احمد مازنی، نماینده پیشین مجلس، نادر قاضی پور و عباس مقتدایی از جمله شخصیت‌هایی بودند که به این توهین واکنش نشان دادند

حسینعلی امیری درباره توهین به رئیس جمهور در جریان راهپیمایی روز ۲۲ بهمن که به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی بر گزار شد به ایلنا گفت:روز ۲۲ بهمن؛ روز وحدت، همدلی، اخوت ،برادری ،انسجام و اتحاد است و هر اقدامی که بخواهد در  این روز صورت گیرد باید چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر کرد: هرگاه این ضرورت ها (وحدت، همدلی، اخوت ،برادری ،انسجام و اتحاد) مورد خدشه قرار گیرد؛ صداهایی که بعد از این اتفاق از هرجایی با هر عنوانی شنیده شود درست  نیست  و می‌شود  گفت ناخواسته در مسیر خاص دشمنان قرار می‌گیرد. رئیس‌جمهور یک شخصیت حقیقی دارد و یک شخصیت حقوقی، شخصیت حقوقی رئیس جمهور می‌گوید او نماینده مستقیم مردم ایران است و نماد جمهوریت نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بنابراین اهانت به رئیس‌جمهور آن هم در روز ۲۲ بهمن اهانت به یک فرد نیست بلکه  اهانت به نماینده مردمی است که حداقل ۲۴ میلیون به ایشان رای دادند و با تنفیذ حکم رهبری رئیس جمهور کل ملت ایران محسوب می‌شود.

امیری با بیان این که  اقدامی که در روز ۲۲ بهمن انجام شد بسیار اقدام ناپسند بود، اظهار داشت: توهین به رئیس جمهور در روز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی صورت گرفت که ما از جهت ضرورت نیاز به همدلی و همراهی  داریم و چنین اتفاقاتی می‌تواند پالس‌های نامناسبی را به بیرون مخابره کند و موجب سوء استفاده دشمنان ما شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت ادب و اخلاق گفت: توهین به رئیس جمهور به هیچ وجه توجیه شرعی و قانونی ندارد آن هم در حالی که چند روز بیشتر از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رعایت ادب و اخلاق نگذشته است. در واقع این کار  به نوعی نافرمانی نسبت به فرمایشات رهبر انقلاب محسوب می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خاتمه تاکید کرد:امیدواریم دستگاه های ذیربط هر چه سریعتر با این اقدام که به نوعی هنجار شکنی است، برخورد کنند چرا که اهانت هم به شخص حقیقی آقای روحانی است و هم اهانت به شخصیت حقوقی ایشان شده است. انشاءالله بعداز این ما شاهد این گونه اقدامات که موجبات سوء استفاده دشمنان را فراهم کند، نباشیم.

 آنهایی که از تریبون‌ها، بداخلاقی را ترویج می‌کنند در اقلیت هستند

نماینده مجلس دهم توهین به رییس‌جمهوری را نشانه دوری از آرمان‌های انقلاب توصیف کرد و گفت: این افراد نه اکثریت ملت و نه سخنگوی نظام، بلکه عده‌ای اندک هستند که از قطار انقلاب پیاده شدند و در خیال، خود را انقلابی می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی روز جمعه درباره توهین به رییس‌جمهوری در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در یکی از شهرهای کشور به ایرنا گفت: آنهایی که از تریبون‌ها، بداخلاقی را ترویج می‌کنند در اقلیت هستند؛ اقلیتی که به نظر می رسد از جانب برخی گروه‌ها حمایت می‌شوند.

ادامه واکنش‌ها به توهین به رئیس جمهور/ معاون پارلمانی روحانی: توهین توجیه عقلی و شرعی ندارد/ گلایه نماینده اصفهان از حواشی راهپیمایی ۲۲ بهمن

عضو فراکسیون امید مجلس دهم درباره ادبیات و گفتمان تخریب و پیامدهای آن افزود: یکی از پیامدهای توهین به رییس جمهوری در مجامع عمومی را می‌توان باب شدن این رفتار غلط دانست که متاسفانه سابقه هم دارد. رهبر انقلاب اسلامی بارها نسبت به پرهیز از اینگونه هتاکی‌ و بدزبانی‌ها هشدار داده‌اند. مثلا وقتی چند سال قبل یکی از مداحان در حین قرائت دعای عرفه به من فحاشی کرد، تلویزیون بجای تقبیح این رفتار از او  دعوت کرد. اکنون که رهبر انقلاب اسلامی در جمع مداحان نسبت به اینگونه توهین‌ها هشدار داده‌اند، وظیفه متولیان این است که برای پیشگیری از بداخلاقی‌ها اقدام کرده و با متخلفان برخورد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم اضافه کرد:‌ اینگونه بداخلاقی ها منجر به تفرقه در صفوف ملت و سوء‌استفاده بدخواهان و دشمنان کشور می شود و این در حالی است که مراسم روز ۲۲ بهمن باید نماد وحدت و انسجام ملی باشد. آسیب دیگر شعارهای انحرافی در مراسم ملی، استفاده ابزاری از ظرفیت‌های ملی در جهت اهداف گروهی است در این زمینه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد مسوول باید مجریان برنامه را توجیه و با تخلف‌ها برخورد کند.

این فعال اصلاح‌طلب درباره واکنش گروه ها در محکوم کردن ادبیات توهین و گفتمان تخریب، اظهار کرد: متاسفانه شیوع ادبیات موهن صرفا به یک جریان خلاصه نمی‌شود. وظیفه بزرگان کشور و رهبران جناح‌های مختلف این است که این رفتار را تقبیح کرده و خود و جامعه را به رعایت تقوا دعوت کنند.

پشت پرده توهین به روحانی مشخص شو د

در ادامه «نادر قاضی پور»، نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم نیز به برنا گفت: شخص دوم مملکت بعد از رهبری معظم، رئیس جمهور است، من به روحانی رای ندادم و منتقد او هستم ولی نباید اجازه داد در ملا عام تعدادی به او توهین کنند تا خوراک رسانه های بیگانه شود. 

او ادامه داد: نباید انتقادها به فحاشی کشیده شود، فحاشی در دین مبین اسلام نیست. رهبری در دیدار با مداحان مطرح کردند که مسایل روز را به مداحی وارد نکنید تا قداست مداحی حفظ شود، باید قداست ریاست جمهوری را هم حفظ کنیم ممکن است فردا روزی فرد مورد انتخاب آنها رئیس جمهور مملکت شود. باید مانند امیرالمومنین از خلیفه کُشی جلوگیری کنیم مورد قبول ما نیست تا در ملا عام به نفر دوم مملکت، بی احترامی شود.

قاضی پور در  پاسخ به  این سوال که به نظر شما قوه قضاییه و دادستان نباید به این موضوع ورود کنند، بیان کرد: رئیس جمهور حق قانونی دارد تا از این افراد شکایت کند اما این کار را نمی کند. در این شرایط وظیفه دادستانی همان شهرستان است که به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کند تا ببیند در پشت این قضیه چه کسانی نقش دارند. ایا این جوانان ناخوداگاه این کار را کردند یا خدایی نکرده خط دهی از جای دیگر  صورت گرفته، معتقدیم باید فتنه را در نطفه خفه کرد.

باید به مسئولین احترام بگذاریم

«عباس مقتدایی خوراسگانی»، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با توهین به رئیس جمهور در جریان راهپیمایی بیست و دوم بهمن در اصفهان به برنا گفت: آنطور که پیداست در یک بخشی خارج از مسیر اصلی راهپیمایی این اتفاق رخ داده اما اینکه آیا برنامه‌ ریزی قبلی بوده یا نه؟! من از کیفیت آن اطلاعی ندارم و فقط تصاویری را مشاهده کردم.

او افزود: در روزهای جشن ملی همه باید متناسب با نیاز جامعه از اصول اساسی انقلاب دفاع کنند و این یک اصل پذیرفته شده است و همه باید از نظر رعایت احترام، مسئولین کشور را محترم بشماریم.

مقتدایی تاکید کرد: هیچ فرد انقلابی نباید خارج از معیارهای پذیرفته شده کشور عمل کند. البته بازبینی فیلم مربوطه نشان می دهد این افراد ده بیست نفر یا چند ده نفر بیشتر نیستند و نمی توان آنها را به عنوان مجموعه ای از راهپیمایی کنندگان در نظر گرفت.

او اضافه کرد: در واقع من فکر می کنم این صحنه خارج از مسیرها بوده است. همه ملت می دانند که رعایت هنجارها و رعایت مقررات باید در همه سطوح انجام بگیرد. من عقیده دارم نباید به حاشیه هایی که به اساس وحدت ملت لطمه می زند، وارد شویم. اگر خطایی در جایی اتفاق افتاده است نباید آنگونه رفتار کرد که گویی اصلی اساسی که همان وحدت ملت، هم گامی و هم راهی مردم با نهاد های قانونی است، خدشه دار شود. در مجموع و در یک کلمه عرض می کنم که این رخداد مربوط به یک جریان کلی راهپیمایی نیست و در حال حاضر همه باید به فکر وحدت و پیشبرد امور کشور باشیم شاید این موضوع در قالب شوخی بوده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار