رئیس شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: هرنوع اضافه دریافتی در معاونت درمان و یا توسط همکاری بین سازمان و معاونت درمان در دانشگاه در کمیسیون ماده تعزیرات رسیدگی می‌شود و مورد بازخواست قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 12 February 2021

عباسعلی خادمی در برنامه مجازی اندیشه و نظر به بررسی مشکلات موجود برای شهروندان در خدمات پزشکی و رعایت یا عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای در میان پزشکان و یا کادر درمان پرداخت.

وی با اشاره به وظایف نظام پزشکی و جامعه پزشکی اظهار داشت: ارکان سازمان در واقع براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1383 تشکیل می‌شود و از اعضای مختلف جامعه پزشکی شامل داروسازان،آزمایشگاهیان، کارشناسان مختلف مامایی، گفتار درمانی، ارتوپدی و ... در آن حضور دارند.

رئیس شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان اصفهان در سئوال به اینکه چرا با دریافت زیرمیزی توسط پزشکان برخورد نمی‌شود، گفت: در گذشته معمولا تعرفه‌ها براساس برنامه قانون پنجم در اختیار سازمان بود، اما امروزه در اختیار هئیت دولت است و طبق آن باید ویزیت دریافت شود و هرنوع اضافه دریافتی در معاونت درمان و یا توسط همکاری بین سازمان و معاونت درمان در دانشگاه در کمیسیون ماده تعزیرات رسیدگی می‌شود و مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

وی افزود: کارشناسی شکایات با سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی است و در واقع در نظام پزشکی یک دادستانی پزشکی وجود دارد و در آنجا رسیدگی و شکایتی که به دادگستری می‌شود بعد از بررسی آنچه در مورد دیه مشخص شود پرداخت می‌شود. البته شکایات واصله طی دوماه رسیدگی می‌شود.

خادمی در خصوص متراژ مطب‌ها با توجه به شرایط کرونایی تصریح کرد: حداقل متراژ مطب‌ها حدود 65 تا 70 متر است و به دلیل وضعیت کرونا بیماران اذیت می‌شوند و به دلیل گرانی اجاره مطب‌ها برای همکاران این مسئله نیز مشکل است.

وی با اشاره به پوشش خدمات درمانی و بیمه تکمیلی گفت: حدود 15 درصد مردم از خدمات درمانی بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند و بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی هم مشکل بودجه دولتی دارد که متاسفانه بودجه سلامت در لایحه بودجه ارائه شده مقدار کمی افزایش یافته است.

رئیس شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی  استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر به پزشکی قبل از انقلاب برگردیم پیشرفت‌هایی که صورت گرفته در زمان 40 ساله انقلاب از نظر کیفی و کمی پیشرفت شگرفی داشته است. پزشکی کشورمان جزو پیشرفته‌ترین سیستم‌های پزشکی در دنیاست و فارغ التحصیلان ما در هرکجای دنیا که بروند درخشان هستند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب از پزشکان پاکستانی استفاده می‌شد، گفت: امروزه پیشرفته‌ترین کارهای پزشکی در کشور حتی برای خارج از کشور هم ارائه می‌شود. هرچند که به دلیل تحریم‌ها از نظر تکنولوژی در مضیقه هستیم. از سویی دیگر به تدریج توریسم سلامت هم در اصفهان شکل خواهد گرفت و می‌توان سرویس خوبی به بیماران داد.

خادمی با اشاره به طب سنتی یادآور شد: خوشبختانه فارغ التحصیلان طب سنتی تعداد قابل توجهی هستند که پایه علمی قوی دارند و متولی آن وزارت بهداشت است و دانشکده هم دارد و بهتر است که مردم به این افراد مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار