سند سازگاری با کم‌آبی استان سمنان با حضور ویدئوکنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب شد.
کد خبر: ۹۴۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲ 13 February 2021

سند سازگاری با کم‌آبی سمنان با حضور وزیر نیرو در کارگروه ملی تصویب شد

 

به گزارش تابناک سمنان اردکانیان وزیر نیرو به همراه دیگر مسوولان کشوری، شامگاه شنبه در حضور ویدئوکنفرانسی در نشست کارگروه ملی سازگاری با کم آبی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) ابراز داشت: چاره‌جویی برای رفع مسائل آبی استان سمنان با جدیت دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: راهکار اصلی در رفع مسائل در زمینه آب به رسمیت شناختن پیوستگی در مدیریت منابع آبی است.
وی بیان کرد: پیوستگی در مدیریت منابع آبی موجب تسهیل و تسریع در انجام امور می‌شود که نتیجه آن دست‌یابی به نتیجه مطلوب است.
وزیر نیرو تصریح کرد: پیوستگی در مدیریت منابع آبی در وزارتخانه‌های مختلف مانند جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط‌زیست و دیگر دستگاه‌ها که در زمینه مدیریت منابع آبی دغدغه‌مند هستند، در تسریع و تسهیل کارها گره‌گشا است.
وی اظهار داشت: برای پیوستگی در مدیریت منابع آبی هر گونه مصالحه انجام شود تا بتوان به سرانجام مطلوب دست یافت.
اردکانیان خاطرنشان کرد: وضع و اصلاح قانون برای رفع مشکلات در حوزه آب پیگیری و نظرات استان‌ها در این زمینه استفاده می‌شود.
وی تاکید کرد: توزیع زمانی و مکانی آب در تمام مناطق کشور همگون نیست و برای مشکل کم آبی هر استان باید نسخه‌ای متناسب پیچید و نمی‌توان برای همه استان‌ها نسخه یکسان پیچید.
وزیر نیرو یادآور شد: انجام اصلاحات در میزان و مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب لازمه اقدامات اولیه در سازگاری با کم‌آبی است و باید مورد توجه باشد.
در استان سمنان سالانه حدود یک میلیارد و ۲۴۸میلیون مترمکعب آب تولید می شود که هفت درصد از آن در بخش خانگی، ۸۸.۹ درصد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش صنعت مصرف می شود.
کمبود مخزن آب سالانه در این استان حدود ۱۳۰ میلیون متر مکعب است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار