تصویب سند سازگاری با کم آبی؛
تابناک سمنان: ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت:براساس سند سازگاری با کم آبی ۱۷۸ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب در استان سمنان تا سال ۱۴۰۵ هدفگذاری و آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 14 February 2021

Image result for کم آبی

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان در نشست کمیته ملی سازگاری با کم‌آبی استان با حضور ویدئو کنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو و جمعی از مسئولان کشوری گفت: براساس برنامه‌ریزی در سند سازگاری با کم آبی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های مختلف و اهتمام ویژه در زمینه مدیریت مصرف آب در پنج سال آینده وضعیت آبخوان‌ها به پنج سال گذشته بازگردد و در ۲۰ سال آینده سطح آب‌خوان‌ها به نقطه مطلوب برسد.

وی بیان کرد: تجهیز و هوشمندسازی چاه‌های آب، توسعه کشت گلخانه‌ای و اجرای سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی از جمله راهکار‌های موثر در مدیریت مصرف آب است که این طرح‌ها در سند سازگاری با کم آبی استان سمنان با جدیت دنبال می‌شود.

ایرج حیدریان اظهار داشت: جلوگیری از هدر رفت آب آشامیدنی، اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی برای رساندن سرانه مصرف آب در استان سمنان به سرانه مصرف استاندارد در سند سازگاری با کم آبی استان پیگیری می‌شود.

حیدریان ادامه داد: در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، وضعیت اقلیم و افت کمی و کیفی منابع آب استان بررسی شد و در نهایت این سند مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان تصریح کرد: تصویب سند سازگاری با کم آبی استان سمنان در واقع نقشه راه حوزه منابع آب را مشخص می‌کند تا بر اساس یک برنامه‌ریزی بلندمدت و تعریف چشم‌انداز شاهد افت آبخوان نباشیم و تامین آب به گونه‌ای باشد که نیاز مردم رفع شود و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی یکی از مهمترین راهبرد‌های مدنظر در سند سازگاری با کم آبی است.

حیدریان با  بیان این که اگر کشاورزی در استان سمنان به روش سنتی پیش رود، در تامین آب دچار مشکل می‌شویم گفت : براساس مطالعات برخی مناطق به دلیل برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی جزو مناطق ممنوع و ممنوع بحرانی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان در پایان یادآور شد: مدیریت منابع آب و خاک و اجرای روش‌های نوین آبیاری و مدیریت مصرف در بخش کشاورزی به منظور جلوگیری از هدررفت آب و مقابله با کم آبی در سند سازگاری با آب در افق ۱۴۰۵ دیده شده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار