تابناک-سه تازه‌داماد در شهرستان بندرخمیر به‌علت برگزاری عروسی در دورهٔ شیوع کرونا، به «یک سال زندان» محکوم شدند.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹ 16 February 2021

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌گو با شبکه استانی خلیج فارس با اعلام این خبر افزود دادگاه به موجب ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی این افراد رابابت «تهدید علیه بهداشت عمومی» مجرم شناخته است.

به گفتهٔ دکتر نوروزیان، برگزاری مراسم عروسی و عزا مهم‌ترین عامل شیوع ویروس کروناست و تاکنون به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ۱۵ روست در شهرستان‌های غرب هرمزگان قرنطینه شده یا با محدودیت تردد مواجه هستند.

وی تصریح کرد بنا به حکم دادگاه به استناد این ماده، برگزارکنندگان عروسی تحت تعقیب قرار می‌گیرند و در صورت تخلف و برگزاری جشن و در صورت سرایت بیماری به دیگران محکوم به پرداخت تمامی خسارت‌های مالی و جانی (اعم از دیه و هزینه‌های درمانی) خواهند شد.

گفتنی است مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شودممنوع است و مرتکبان چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجاز‌شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

به موجب تبصره ۱ همین ماه تشخیص این که اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی یا آلودگی محیط زیست شناخته می‌شود و همچنین اعلام جرم مذکور حسب مورد بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ‌دامپزشکی خواهد بود.

انتهای پیام/ز368

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار