رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت ورود به مسائل و نیازهای جدید جامعه گفت: تبیین مسائل مربوط به فقه واندیشه سیاسی اسلامی از نیازها و اولویت‌های مهم جامعه است.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 18 February 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه دردومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پژوهشگران توجه بیشتری به نظرات و نظریات علمی عمیق درباره با حکومت اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی داشتند اما به دلیل درگیری‌های ایجاد شده از ابتدای انقلاب به خاطر جنگ تحمیلی و سایر امور هنوز این مسائل به صورت مطلوبی به سرانجام نرسیده‌است.

وی یادآور شد: مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در همین راستا برای بررسی مسائلی چون فقه سیاسی، اندیشه سیاسی، حقوق عمومی و غیره تشکیل شده‌است و  مجله حکومت اسلامی نیز به همین منظور برای تبیین حکومت اسلامی به صورت مستمر منتشر می‌شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: تحقیق و پژوهش دراندیشه سیاسی اسلام و حکومت اسلامی، انجام پژوهش‌های تطبیقی در زمینه حکومت اسلامی،مشاوره دینی درباره حکومت اسلامی، جذب و پرورش محققان در زمینه اندیشه سیاسی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تبیین اندیشه سیاسی اسلام در داخل و خارج از کشور از اهداف مهم این مرکز است.

وی ابراز کرد: درتلاش هستیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی حوزه مانند جامعه المصطفی اندیشه سیاسی حکومت اسلامی را در کشورهای دیگر نیز تبیین کنیم.

رییس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی ادامه داد: طی سالهای گذشته در رابطه با معرفی و ضرورت ولایت فقیه در جامعه ایرانی یک جلد کتاب مخصوص تدریس در سطح دانشگاه و کتاب دیگری نیز برای تدریس در سطح یک حوزه علمیه تدوین و منتشر شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: آیات فقید محمد قمی و محمدتقی مصباح یزدی دو مورد از اساتیدی بودند که در رابطه با مساله حکومت اسلامی و اصل ولایت فقیه کتاب‌ها و آثار ماندگاری از خود برجای گذاشتند.

به گفته امام جمعه موقت قم، تبیین فقه مالی دولت اسلامی، مناسبت روحانیت و حکومت اسلامی، آسیب شناسی حکومت اسلامی، مبانی فقهی حقوقی مجلس خبرگان رهبری، عزت ملی و روابط حارجی، سبک زندگی، کارآمدی حکومت اسلامی و برخی امور دیگر از مسائلی است که به صورت جدی در مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دنبال می‌شود.

دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی،‌ با تجلیل از جمعی از پژوهشگران و رونمایی از آثار جدید مرکز تحقیقات حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری درقم ترتیب یافت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار